10 lat firmy Melett na polskim rynku | MOTOFAKTOR

Już niedługo będziemy świętować 10 lecie obecności firmy Melett na polskim rynku. Zapraszamy na rozmowę z Wojciechem Klimkiem - dyrektorem polskiego oddziału firmy.

Już niedługo będziemy świętować 10 lecie obecności firmy Melett na polskim rynku. Proszę o podsumowanie działalności firmy w tym czasie. Jak firma zaczynała, jakie było nastawienie rynku i klientów?

Wojciech Klimek Melett
Wojciech Klimek – dyrektor polskiego oddziału firmy Melett

Cała historia sięga 2007 roku gdy na targarch ReMaTec poznałem ówczesnego właściciela firmy Melett – Iana Warhursta. Niespełna rok później podpisaliśmy umowę o przedstawicielstwo na Polskę. Rynek regeneracji rozwijał się bardzo dynamicznie i niemal każdego dnia powstały kolejne warsztaty trudniące się naprawą turbosprężarek.

 

Rynek potrzebował dużego wsparcia w tym części do regeneracji, które w tamtym okresie nie były tak ogólnodostępne jak dziś. Spowodowało to bardzo dynamiczny rozwój części dystrybucyjnej i z jednoosobowego działu zrobiła się nas czwórka.

 

Wraz ze stałym wzrostem sprzedaży, wzrosły zapotrzebowania inwestycje i powierzchniowe, dlatego w 2013 roku Ian postanowił wykupić część dystrybucyjną i przekształcić ją w osobną jednostkę – firmę Melett Polska. Te datę traktujemy jako oficjalny formalny początek obecności Meletta w Polsce.
Plany rozwojowe, ciągły wzrost sprzedaży, liczby pracowników i ilości produktów, skłoniły nas do zakupu ziemi w Bydgoskim Parku Przemysłowym oraz budowy własnej siedziby do której przeprowadziliśmy się w 2016 roku i w której jesteśmy do dziś.

 

Kolejnym kamieniem milowym było dołączenie do międzynarodowej korporacji Wabtec, która jest obecnym właścicielem firmy. Ówcześnie obsługiwaliśmy tylko Polskę, aktualnie w związku z Brexitem obsługujemy cała Unię Europejską a nasz magazyn z takiego:

 

Magazyn Melett dawniej

 

Zrobił się taki:

 

Magazyn Melett dziś

 

W ciągu tych 10 lat z firmy 4 osobowej zrobiła się 27 osobowa, posiadamy dział księgowości, sprzedaży, techniczny i magazyn wysyłający nawet do 300 zamówień dziennie, a w tym momencie otwieramy dział inżynierii, który będzie ściśle współpracował z centralą w Anglii oraz samodzielnie tworzył i projektował nowe części do turbosprężarek – tu w Bydgoszczy.

Czy Melett ma swoje własne punkty w których naprawiane są turbosprężarki, czy w tej kwestii współpracuje z warsztatami / firmami naprawczymi.

Tak, obecnie posiadamy 10 warsztatów autoryzowanych Melett (mapa ASC – kliknięcie w mapę poniżej otwiera wyszukiwarkę warsztatów autoryzowanych).

 

Jakie warunki trzeba spełnić, aby otrzymać autoryzację Melett na naprawy turbosprężarek?

 

Program Warsztatów Autoryzowanych Melett kierowany jest do firm zainteresowanych oferowaniem usług naprawy i regeneracji turbosprężarek przy wykorzystaniu najnowszych technologii i wysokiej jakości części. Przedsiębiorstwa, które kwalifikują się do programu uzyskują dostęp oryginalnych części Melett, narzędzi, szkoleń, przewodników serwisowych oraz innych zasobów, które pozwalają na oferowanie tego typu usług na najwyższym poziomie. Autoryzowane Warsztaty Melett to nie tylko naprawa na najlepszych częściach, ale przede wszystkim wysoka jakość i bezpieczeństwo. Naszym celem jest rozwijanie ogólnopolskiej sieci zaufanych i chętnie wybieranych warsztatów regeneracji turbosprężarek.

 

Przede wszystkim należy pełnić zakres usług z regeneracją i naprawą turbosprężarek oraz posiadać ugruntowaną pozycję na rynku. Potrzebna jest również odpowiednia infrastruktura budynku – każdy warsztat Autoryzowany Melett powinien posiadać poczekalnie dla klientów, miejsca parkingowe oraz spełniać wizualne warunki. Dodatkowo powinien posiadać odpowiednie wyposażenie techniczne takie jak:

 

  • maszyna wysokoobrotowa VSR,
  • urządzenie do ustawiania zamiennej geometrii (Flow Bench),
  • piaskarka,
  • myjka ultradźwiękowa.

Czy wśród wymogów jest konieczność stosowania konkretnych części zamiennych?

Tak, oczywiście warsztaty są zobowiązane do pracowania w głównej mierze na częściach Melett, jeśli są one dostępne.

Jakie są plany odnośnie rozwoju tej sieci?

Chcielibyśmy aby sieć warsztatów pod autoryzacją Melett była w każdym województwie tak by klienci z całej Polski mieli dostęp do wysokiej jakości napraw na częściach Melett.

Turbosprężarki regenerowane/naprawiane przez warsztaty autoryzowane Melett oznaczone są zawieszką „Melett inside”. Ma ona na celu zwrócenie uwagi klientów, że naprawa została przeprowadzona zgodnie z pewnymi wytycznymi - proszę je opisać.

Turbosprężarki oznakowane „Melett Inside” zawierają wyłącznie komponenty Melett oraz oryginalne części. Części Melett są opracowane przez wysoko wykwalifikowany zespół inżynierów i poddawane zaawansowanym procesom produkcyjnym oraz rygorystycznej kontroli jakości, aby zapewnić ich zgodność ze specyfikacjami OEM.

Zawieszka „Melett Inside” świadczy o tym, że naprawa została przeprowadzona zgodnie z rygorystycznym kodeksem postępowania firmy Melett:

  • Turbosprężarka jest rozłożona i wszystkie elementy są wyczyszczone,
  • Wszystkie części są w pełni sprawdzone pod kątem uszkodzeń i/lub zużycia,
  • Wszelkie zużyte, uszkodzone lub nieoryginalne części są wymienione na części Melett,
  • Turbosprężarka jest ponownie złożona z zastosowaniem technik i tolerancji określonych przez firmę Melett i/lub oryginalnego producenta,
  • Turbosprężarka jest wyważona i skalibrowana

Proszę o kilka zdań na temat świadomości klientów oraz serwisów samochodowych odnośnie uszkodzeń turbosprężarek i ich przyczyn.

Świadomość ludzi odnośnie samych turbosprężarek stale wzrasta. Temat turbin jest stale poruszany czy to w popularnych programach telewizyjnych, prasie branżowej czy w Internecie. Zarówno serwisy jak i finalni klienci coraz częściej rozumieją, że awaria turbosprężarki w zdecydowanej większości przypadków jest skutkiem – a nie przyczyną a tylko zapewnienie jej odpowiednich warunków pracy gwarantuje bezproblemowe funkcjonowanie i długą żywotność.

Czy można w jakiś sposób zdefiniować polski rynek napraw turbosprężarek?

Polska jest jednym z największych, jeśli nie największym rynkiem regeneracji turbosprężarek na świecie. Liczba warsztatów trudniących się tym biznesem liczymy w setkach co sprawia, że naszym rynkiem kieruje konkurencja głównie cenowa. Produkty Melett są wybierane przez warsztaty i świadomych klientów, dla których najważniejsza jest jakość.

Naprawa turbosprężarki, czy wymiana na nową? Jak dokładnie wygląda procedura w sieci autoryzowanej Melett? Jak wygląda ocena turbosprężarki i w jakich przypadkach zapada decyzja, że „nie da się naprawić”?

Powiedzmy sobie wprost – turbosprężarka zregenerowana na częściach wysokiej jakości, przy użyciu specjalistycznego sprzętu do regeneracji (takich jak VSR czy Flow Bench) nie różni się od nowej jednostki. Decyzja o regeneracji czy wymianie zależy od paru czynników. Pierwszym z nich i najważniejszym jest uzasadnienie ekonomiczne – jeżeli uszkodzenia są znaczne, a koszt naprawy przewyższa koszt nowej jednostki wtedy klienci decydują na wymianę na np. nową turbosprężarkę Melett. Innym przypadkiem jest brak dostępnych części a następnie osobista preferencja klienta.

 

Dziękuję za rozmowę.

user photo

Autor

Maciej Blum

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).