Ponieważ dostęp do obszernych informacji o historii pojazdów stał się niemal powszechny, wymagania klientów są coraz wyższe, a dealerzy aut używanych muszą im sprostać.
Rynek usług sprawdzania historii pojazdu dynamicznie rozwija się także w Polsce. Dzięki temu nabywcy często przybywają do salonów dealerskich, wiedząc już wiele o samochodzie, którym są zainteresowani. Nic dziwnego, że oczekują tego samego poziomu informacji od sprzedającego. Co więcej – zdarza się, że proszą go po prostu o darmowy raport.
Dealerzy, którzy chcą utrzymać swoją pozycję na rynku coraz częściej włączają takie „narzędzia cyfrowe” do swojej strategii biznesowej. Tym bardziej, że działa ona na ich korzyść. Dokładają wszelkich starań, aby handlować wyłącznie sprawdzonymi pojazdami z przejrzystą historią.
Obecnie jest to doskonały sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji i przyciągnięcie nowych klientów.
„Polscy kupujący z roku na rok stają się coraz bardziej wymagający i świadomi, szczególnie w zakresie stanu technicznego pojazdów oraz ich udokumentowanej historii. Coraz większa dostępność informacji sprawia, że klienci zwracają uwagę na każdy detal – od jakości wykonania samochodu, przez jego historię serwisową, aż po zgodność z wartościami, które sami wyznają. W odpowiedzi na te oczekiwania zespół Karlik Volvo Selekt nieustannie podnosi standardy. Każdy oferowany pojazd przechodzi rygorystyczne kontrole techniczne, a jego historia jest w pełni przejrzysta i potwierdzona, co daje klientowi pewność wyboru niezawodnego i bezpiecznego samochodu” – mówi Fabian Gołębiewski, Doradca handlowy Volvo Selekt z firmy Karlik, autoryzowanego dealera Volvo w Poznaniu.
O szczegółach programu Volvo Selekt można przeczytać na stronie: https://bit.ly/karlik_volvo_selekt.
Doradca podkreśla, że typowy klient Karlik Volvo Selekt to osoba świadoma, która dokładnie wie, czego oczekuje od swojego pojazdu. Ceni bezpieczeństwo, niezawodność oraz komfort, a jednocześnie poszukuje rozwiązań dopasowanych do swojego stylu życia i potrzeb.
Prognozuje się, że wartość polskiego rynku samochodów używanych wyniesie około 107,6 mld zł w 2025 roku i do 2030 roku wzrośnie do 147,4 mld zł. Wzrost ten nie tylko odzwierciedla rosnący popyt, ale także stwarza znaczne możliwości dla dealerów do rozszerzenia swojej oferty.
Badania przeprowadzone przez firmę carVertical ujawniły, że 77% polskich dealerów korzysta z raportów historii pojazdu jako narzędzia pozwalającego uniknąć zakupu pojazdów w celach handlowych. Korzystając z usług sprawdzania numeru VIN, dealerzy unikają strat finansowych i potencjalnie nadszarpniętej reputacji, ponieważ minimalizują ryzyko pojawienia się reklamacji po odsprzedaży auta.
„carVertical zapewnia przede wszystkim rzetelność w weryfikacji historii pojazdów, także tych, które nie były serwisowane w autoryzowanych stacjach Volvo. Dzięki temu klienci zyskują pewność, że zakupują auto sprawdzone i bezpieczne” – mówi Fabian Gołębiewski, Doradca Handlowy ds. Samochodów Używanych z firmy Karlik, nowego partnera carVertical.
62% polskich dealerów udostępnia te raporty również swoim klientom. Dzięki temu mogą oni poznać wszystkie fakty dotyczące stanu samochodu przed podjęciem decyzji o zakupie. Pod tym względem Polska wyróżnia się na tle innych krajów w Europie. Dealerzy w innych krajach są mniej zainteresowani budowaniem zaufania i przejrzystości wobec nabywców pojazdów. Dla przykładu – tylko 9% dealerów we Francji dołącza do sprzedawanych samochodów raporty historyczne, a 6% we Włoszech.
Dynamiczna sytuacja na rynku samochodów nowych hamuje nieco sprzedaż samochodów używanych, zwłaszcza tych najmłodszych egzemplarzy. Niektórzy klienci czekają na rabaty wyprzedażowe, inni – zastanawiają się nad atrakcyjną cenowo ofertą z Chin. Polscy dealerzy samochodów używanych szukają zatem wszelkich sposobów na to, aby uatrakcyjnić swoją ofertę. Jedną z opcji jest właśnie najwyższa jakość samochodów i transparentna polityka.
Współpraca z globalnymi firmami zajmującymi się danymi, takimi jak carVertical może być bardzo dobrym posunięciem, ponieważ carVertical ułatwia pełne „prześwietlenie” historii pojazdu bez korzystania z wielu czasochłonnych narzędzi alternatywnych. Co więcej – oferują popularne „dwa w jednym”. Z jednej strony weryfikują historię pojazdu, z drugiej – są skutecznym narzędziem marketingowym przyciągającym klientów. Coraz większa grupa nabywców ceni sobie przejrzystość i jest bardziej skłonna kupować samochody od dealera, który dostarcza im szczegółowych informacji.
„Korzyści oferowane przez Karlik Volvo Selekt zapewniają bezpieczeństwo i pewność zakupu, czego klient nie uzyska, kupując używany samochód z komisu czy od prywatnego sprzedawcy” – mówi Fabian Gołębiewski Doradca Handlowy ds. Samochodów Używanych z firmy Karlik, nowego partnera carVertical.
Źródło: carVertical
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google: