Zmiany w zestawach naprawczych SKF | MOTOFAKTOR

Zmiany w zestawach naprawczych SKF

SKF nieustannie wprowadza nowe rozwiązania, nawet do produktów obecnych już na rynku. Najnowszym przykładem jest zmiana sposobu smarowania przegubów napędowych oraz zawartość zestawu napinacza paska rozrządu.
29/03/2018

Dotychczas SKF oferował zestawy przegubu napędowego, w którym znajdował się plastikowy woreczek ze smarem. Na podstawie zebranych od mechaników samochodowych opinii postanowiono uprościć sposób montażu nowej części. Przegub zostaje nasmarowany już na etapie produkcji, co znacznie przyspieszy jego wymianę w warsztacie.

 

Ponadto mechanik zyska pewność, że elementy zostały we właściwych miejscach i odpowiednich proporcjach pokryte smarem oraz unika przypadkowego zabrudzenia samego przegubu. Dodatkowo wyeliminowanie konieczności utylizacji plastikowego opakowania uchroni środowisko naturalne.

 

Natomiast przy wymianie napinacza paska rozrządu (VKM 15218) w wybranych modelach Opla Astra (H i J), Combo, Corsa (C i D), Meriva, Mokka i Zafira (B) oraz bliźniaczych konstrukcji Chevroleta Cruz i Trax, jak i Hondy Civic (VII) zaleca się używanie nowego kołka ustalającego położenie w bloku silnika.

 

Jednocześnie należy przestrzegać wymienionej przez SKF kolejności wymiany:

  • Nowy kołek ustalający powinien zostać dokręcony z momentem 18,6 Nm
  • Założenie sprężynki napinacza na kołek i zamontowanie samego napinacza – w tym momencie należy zwrócić uwagę, czy płytka prawidłowo styka się z powierzchnią bloku silnika, jeśli nie przyczyną tego może być niewłaściwe ułożenie sprężynki, co doprowadzi do niewspółosiowości napinacza i w konsekwencji awarii silnika
  • Za pomoca? klucza imbusowego obro?cic? napinacz w kierunku przeciwnym do ruchu wskazo?wek zegara ustawiaja?c go na godzinie pia?tej, następnie dokre?cic? s?rube? ustalaja?c napinacz we wste?pnie zamontowanej pozycji, co ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego załoz?enia paska rozrza?du
  • Załoz?yc? nowy pasek rozrza?du zaczynaja?c dokładnie w kolejności wałek rozrza?du, koło pompy wtryskowej, rolka prowadza?ca i dalej zgodnie z kierunkiem do napinacza, jednocześnie pasek byc? luz?no ułożony na napinaczu, aby ustawic? odpowiednie napie?cie
  • Poluzowac? s?rube? napinacza aby automatycznie uzyskac? prawidłowe napie?cie paska
  • Przytrzymuja?c za pomoca? klucza imbusowego płytke? regulacyjna?, ostatecznie dokre?cic? s?rube? napinacza momentem 49 Nm

 

Jednocześnie specjaliści z SKF zalecają dwukrotne obrócenie wału korbowego, w celu potwierdzenia prawidłowego ułożenia napinacza i paska rozrządu (wykluczenie niewspółosiowości), jak i samej sprężynki.

 

Nowy kołek ustalający położenie napinacza rozrządu dostarczany jest z zestawami SKF VKMA 05609 i 05700, które odpowiadają oryginalnie montowanym pozycjom GM OE 56 36 403, 56 36 739, 97249944 i 97249945 oraz Honda 14530-PLZ-D00.

 

W przypadku wątpliwości, numer odpowiedniej referencji SKF dla danego modelu samochodu można sprawdzić w katalogu TecDoc lub poprzez aplikację dostępną na urządzenia mobilne z system Android lub iOS z możliwością zeskanowania kodu QR.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).