ZF zwiększa obroty i inwestuje w rozwiązania dla mobilności

person Adrian Januszkiewicz 8/04/2019

Koncern ZF Friedrichshafen AG ponownie zwiększył swój obrót w roku 2018.

Obrót koncernu – skorygowany o wpływy kursu walutowego i działalność związaną z fuzjami i przejęciami wzrósł o około 6% do 36,9 mld euro (w roku poprzednim: 36,4 mld euro). Skorygowany EBIT wyniósł 2,1 mld euro (w roku poprzednim: 2,3 mld euro). Skorygowana marża EBIT wyniosła 5,6% (w roku poprzednim: 6,4%). Pod koniec grudnia koncern ZF zatrudniał na całym świecie 148 969 pracowników (rok poprzedni: 146 148). Strategia koncernu ZF “Next Generation Mobility” ma na celu zapewnienie ludziom bezpiecznej, czystej i opłacalnej mobilności.

Kształtujemy szybko postępującą transformację przemysłu motoryzacyjnego, aby zaoferować naszym klientom przekonujące rozwiązania systemowe dla mobilności następnej generacji. Nasze wyniki pokazują, że jesteśmy dobrze przygotowani na wyzwania przyszłości. Wolf-Henning Scheider prezes zarządu ZF Friedrichshafen AG, podczas konferencji prasowej poświęconej prezentacji wyników finansowych we Friedrichshafen

 

Aby utrzymać pozycję czołowego koncernu technologicznego, w minionym roku firma ZF zwiększyła wydatki na badania i rozwój o około 11%. Według skorygowanych danych finansowych, koncern ZF wydał łącznie 2,5 mld euro (w roku poprzednim: 2,2 mld euro) na badania i rozwój, co odpowiada współczynnikowi kosztów badań i rozwoju w wysokości 6,7%.

Skupienie uwagi na usługach związanych z mobilnością i transportem

W szybko rozwijającym się sektorze usług związanych z mobilnością i transportem (“Mobility/Transport as a Service”), ZF oferuje nowe rozwiązania takie jak e.GO People Mover. Ten elektryczny minibus, który w przyszłości będzie jeździć również autonomicznie, pojawi się jesienią w ramach pierwszych flot testowych na drogach w Aachen i Friedrichshafen. Kilka tygodni temu koncern ZF poinformował, że ma udział większościowy w firmie 2getthere, holenderskim dostawcy autonomicznych, elektrycznych systemów transportu osób.

e.GO People Mover
Ta inwestycja jest dla nas ważnym krokiem, gdyż 2getthere posiada ponad 30-letnie doświadczenie na rynku autonomicznego transportu osób oraz unikalne kompetencje w dziedzinie inżynierii i oprogramowania. Wolf-Henning Scheider

 

Automatyczne systemy transportowe firmy 2getthere operujące w wielu dużych miastach, portach i na lotniskach na całym świecie dokonały przewozu ponad 14 milionów osób w sposób wyłącznie elektryczny, niezawodny i opłacalny. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, dostępność systemów mobilności firmy 2getthere wynosi ponad 99,7%.

Długotrwały sukces z hybrydowymi skrzyniami biegów

ZF pracuje nie tylko nad nowymi rozwiązaniami mobilności, lecz również rozwija dalej odnoszące sukces na rynku produkty takie jak 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów do samochodów osobowych – przede wszystkim dzięki obszernej elektryfikacji. W tym tygodniu koncern ZF zawarł z jednym z klientów umowę na dostawę zaawansowanej 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów, której kwota liczona jest w dziesiątkach miliardów euro i która przewiduje udział hybrydowych skrzyni biegów w wysokości około 50%. Ta długoterminowa umowa to największe zlecenie na dostawę automatycznych skrzyń biegów w historii ZF, co potwierdza znaczenie technologii hybrydowej dla indywidualnej mobilności przyszłości.

 

W tym roku po raz pierwszy zostanie zastosowany seryjnie elektryczny napęd centralny ZF do samochodów osobowych. Wysokim popytem cieszy się też odnosząca sukces na rynku elektryczna pojedyncza oś portalowa do autobusów miejskich, na którą koncern ZF zdobył liczne nowe zlecenia od producentów autobusów.

Dzięki ZF na rynkach europejskich pojawiły się autobusy elektryczne. Wolf-Henning Scheider

Planowane przejęcie WABCO wzmacnia pozycję ZF w sektorze pojazdów użytkowych

Dalszym ważnym krokiem ZF jest planowane przejęcie WABCO.

Planowane przejęcie jest częścią strategii ZF i pozwala na rozszerzenie kompetencji koncernu o hamulce do pojazdów użytkowych. Dzięki temu będziemy mogli zaoferować naszym klientom obszerne rozwiązania systemowe, umożliwiające bezpieczny i zautomatyzowany transport osób i towarów. Wolf-Henning Scheider

 

Koncern ZF poinformował w zeszłym tygodniu o przejęciu WABCO – wiodącego na świecie dostawcy systemów hamulcowych, technologii i usług, służących poprawie bezpieczeństwa, wydajności i powiązania komunikacyjnego samochodów ciężarowych, autobusów i przyczep – płacąc 136,50 dolarów amerykańskich za akcję. Odpowiada to łącznej wartości transakcji w wysokości około siedmiu miliardów dolarów. Zakończenie przejęcia oczekiwane jest na początku przyszłego roku. Uczyni ono koncern ZF na dłuższą metę bardziej niezależnym od cyklów rynku samochodów osobowych. Firma WABCO zatrudnia około 16 tys. pracowników na całym świecie i uzyskała w zeszłym roku obrót w wysokości 3,2 mld euro.

Decyzje strukturalne zwiększają tempo działania ZF

Aby móc w sposób jeszcze bardziej ukierunkowany i jeszcze szybciej reagować na różne wymagania rynku, ZF wprowadza tzw. “Dual Operating System”, który dopuszcza różne prędkości i modele organizacyjne. Zgodnie z tym systemem dawny Dział Technologii Bezpieczeństwa Czynnego i Biernego został podzielony na trzy jednostki: Technologia Bezpieczeństwa Biernego, Technologia Bezpieczeństwa Czynnego oraz Elektronika i Systemy Wspomagania Kierowcy (ADAS). Do tego dochodzą centra systemowe i projektowe, które wspierają obszary dotyczące kilku działów, takie jak zautomatyzowana jazda czy elektromobilność.

Dzięki tym nowym strukturom i procesom uprościliśmy hierarchie i złożoność, możemy jeszcze szybciej reagować i jeszcze lepiej obsługiwać naszych klientów. Wolf-Henning Scheider

Solidny rozwój ekonomiczny

Osiągając obrót w wysokości 36,9 mld euro (w poprzednim roku: 36,4 mld euro) koncern ZF przekroczył prognozowany na początek minionego roku obrót w wys. 36,5 mld euro. Przychody zwiększyły się w porównaniu do roku 2017 nominalnie o 1,3%. Przychody skorygowane o wpływy kursu walutowego i działalność związaną z fuzjami i przejęciami wzrosły organicznie o około 6% i tym samym mocniej niż rynek. Zwłaszcza Dział Technologii Pojazdów Użytkowych (plus 12%) i Dział Rozwiązań dla Przemysłu (plus 13%) odnotowały nadzwyczajne organiczne wzrosty dochodów.

 

Na skorygowany EBIT w wysokości 2,1 mld euro (rok poprzedni: 2,3 mld euro) w znacznym stopniu miało wpływ zwiększenie wydatków na badania i rozwój, wzrost kosztów materiałowych, negatywne efekty kursów walut oraz słaba koniunktura. Skorygowana marża EBIT wynosi 5,6%, a swobodny przepływ gotówki skorygowany o akwizycje i sprzedaże przedsiębiorstw wynosi 0,9 mld euro.

 

Koncern ZF jeszcze bardziej zredukował zobowiązania związane z przejęciem TRW.

W minionym roku obrotowym zmniejszyliśmy zadłużenie brutto o 1,4 mld euro do 5,0 mld euro i tym samym dalej wzmocniliśmy finansową niezależność naszego koncernu. Ze współczynnikiem adekwatności kapitałowej w wysokości 28%, koncern ZF posiada solidny fundament ekonomiczny. dr Konstantin Sauer dyrektor finansowy ZF

 

Pod koniec 2017 roku współczynnik adekwatności kapitałowej wynosił jeszcze 24%.

Niewielki wzrost liczby pracowników

Z dniem 31 grudnia 2018 r. koncern ZF zatrudniał 148 969 pracowników (poprzedni rok: 146 148) na całym świecie. Wraz z rozwojem działalności, powstały dodatkowe miejsca pracy, zwłaszcza w branży zautomatyzowanej jazdy i elektromobilności, przede wszystkim w regionach Ameryki Północnej oraz Azji i Pacyfiku. Na całym świecie koncern ZF zatrudnia ponad 17 tys. pracowników w projektach związanych z badaniami i rozwojem.

Otoczenie rynkowe jest nadal niepewne

Utrzymująca się niepewność w politycznym i gospodarczym rozwoju wielu krajów oraz nowe wymogi regulacyjne w zakresie zmniejszania poziomu emisji, nadal powodują napiętą sytuację na rynkach na całym świecie. Zważywszy na oczekiwane rozwoje rynków i zakładając stały kurs walutowy, ZF przewiduje, że w 2019 roku obroty koncernu osiągną poziom w przedziale między 37 a 38 mld euro. ZF dąży do skorygowanej marży EBIT między 5,0 i 5,5% oraz skorygowanego o akwizycje i sprzedaże przedsiębiorstw swobodnego przepływu gotówki w wysokości około 1 mld euro.

Z naszym obszernym portfolio produktów, przyszłościowymi rozwiązaniami technicznymi i rozbudowaną siecią jesteśmy atrakcyjnym dostawcą systemów dla naszych klientów, z którymi wspólnie kształtujemy mobilność następnej generacji. Wolf-Henning Scheider

 

Źródło: ZF Friedrichshafen AG

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl