ZF Technology Day: najnowsze technologie dla motoryzacji

person Adrian Januszkiewicz 15/07/2019

Podczas jesiennych targów motoryzacyjnych IAA, Grupa ZF zaprezentuje najnowsze technologie dla mobilności nowej generacji.

Strategiczny kierunek rozwoju koncernu ma na celu zapewnienie lepszych, bardziej zrównoważonych sposobów przemieszczania się. ZF podkreśla to poprzez ofensywę produktową dla motoryzacji.

To, co aktualnie rozwijamy, pomaga nam zaproponować lepszą, bardziej zrównoważoną mobilność. Celem jest zapewnienie bezpiecznej, komfortowej, zautomatyzowanej i przystępnej cenowo mobilności. Wszystkim, wszędzie i o każdej porze. Możemy to osiągnąć tylko poprzez nieustanne, aktywne przekonywanie rynku naszymi innowacjami. Wolf-Henning Scheider Dyrektor Generalny ZF Friedrichshafen AG

Czysto elektryczny, jak i hybrydowy

ZF rozwija dwie ścieżki w elektromobilności. Po pierwsze buduje podstawy nowej generacji pojazdów akumulatorowych z nową 8-biegową automatyczną skrzynią biegów dla hybryd typu plug-in. Nowy system hybrydowy ma umożliwiać wysokie osiągi wyłącznie przy wykorzystaniu energii elektrycznej. Przy pewnych scenariuszach zastosowań, system ten ma stanowić skuteczną alternatywę dla pojazdów zasilanych wyłącznie z akumulatorów. Przy wystarczającej pojemności akumulatorów, producenci pojazdów będą mogli wykorzystać ten system, aby zaoferować swoim klientom “EVplus” – samochód z zasilaniem bateryjno-elektrycznym, wyposażonym w silnik spalinowy na dłuższe podróże i gdy potrzebna jest większa wydajność. System modułowy w tym przypadku zapewnia producentom pełną elastyczność.

 

Takie rozwiązania cieszą się zainteresowaniem: Fiat Chrysler Automobiles (FCA) wskazał koncern ZF jako globalnego dostawcę najnowszej generacji 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Pierwszy kontrakt na tego typu rozwiązania dla firmy BMW, został ogłoszony przez ZF w kwietniu br.

2-biegowy napęd elektryczny zwiększa efektywność i zasięg

Równolegle z napędem hybrydowym, koncern ZF pracuje nad udoskonaleniem napędów czysto elektrycznych. Ważnym krokiem jest światowa premiera dwubiegowego napędu elektrycznego napędu dla samochodów osobowych. Ta kompaktowa koncepcja łączy w sobie zaawansowany silnik elektryczny o maksymalnej mocy 140 kilowatów (190 KM), z przekładnią zmianową i odpowiednio dobraną elektroniką sterującą. Dzięki temu zasięg każdego naładowania akumulatora można zwiększyć nawet o 5 procent w porównaniu z jednostkami jednostopniowymi.

Rozwiązania systemowe dla zautomatyzowanej jazdy

Podwozie predykcyjne “Flying Carpet 2.0” wykorzystuje zaawansowany system czujników,  układ sterowania oraz inteligentne algorytmy do sterowania zawieszeniem, układem hamulcowym i układem kierowniczym. W efekcie ma to pozwalać na oddzielenie w dużym stopniu konstrukcji nośnej pojazdu od nierówności terenu i dynamicznych skutków jazdy. Poza zwiększeniem komfortu oznacza to również lepsze prowadzenie i bezpieczeństwo. Komfort jest kluczowy, zwłaszcza w rozwoju w pełni automatycznej i autonomicznej jazdy, ponieważ pozwala na to, aby czas spędzony w pojeździe wykorzystać na takie czynności jak czytanie czy odpoczynek.

 

Oferta ZF pozwalająca pojazdom widzieć, myśleć i działać (see, think, act), czyni z niego atrakcyjnego dostawcę rozwiązań systemowych dla zautomatyzowanej jazdy. Kompleksowe, kompletne systemy obejmują czujniki i centralny komputer ZF ProAI w szerokim zakresie poziomów wydajności. Dzięki temu rozwiązania ZF są skalowalne, elastyczne i możliwe do wykorzystania w różnych segmentach rynku. To z kolei umożliwia producentom samochodów spełnienie podstawowych wymagań Euro NCAP 2022.

 

I tak na przykład system ZF coPilot, pozwala na zautomatyzowane funkcje prowadzenia pojazdu na poziomie SAE 2+. Z kolei ZF ProAI RoboThink to wysokowydajne rozwiązanie dla pojazdów przewożących pasażerów i towary, które umożliwia jazdę autonomiczną na poziomach 4 i 5. Dzięki przejęciu firmy WABCO, ZF będzie w stanie zaoferować kompletne zautomatyzowane systemy prowadzenia pojazdów użytkowych.

ZF rozpoczyna kampanię #MobilityLifeBalance

Koncern rozpoczął kampanię #MobilityLifeBalance, która ma na celu pokazanie, w jaki sposób dzisiejsza rzeczywistość ruchu drogowego straciła równowagę w porównaniu z oczekiwaniami konsumentów w zakresie mobilności. Pokazuje również, w jaki sposób rozwiązania techniczne mogą pomóc przywrócić tę równowagę. Więcej na ten temat można dowiedzieć się na stronie internetowej kampanii lub za pośrednictwem hashtagu #MobilityLifeBalance w mediach społecznościowych.

 

Źródło: ZF Friedrichshafen AG

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.