ZF przyspiesza prace nad innowacjami dla pojazdów użytkowych | MOTOFAKTOR

ZF przyspiesza prace nad innowacjami dla pojazdów użytkowych

person Adrian Januszkiewicz 7/10/2020

ZF rozbudowuje swoje portfolio technologiczne poprzez niedawne przejęcie WABCO.

Bazując na niedawnym przejęciu firmy WABCO, ZF przyspiesza rozwój swojego portfolio produktów i systemów, w kierunku inteligentnych pojazdów użytkowych. Obejmuje to między innymi pierwszą w branży autonomiczną funkcję sprzęgania naczepy oraz energooszczędny zestaw pojazdowy z przyczepą.

 

Unijne wymagania wobec producentów w zakresie redukcji emisji CO2 przez nowe pojazdy użytkowe o 15% do 2025 r., a do 2030 r. o 30%, sprawiają, że firma ZF jest nieocenionym partnerem dla branży pojazdów użytkowych, ponieważ popyt na elektryczne układy napędowe w autobusach i ciężarówkach gwałtownie rośnie. Ponadto, UE wymaga od 2022 r. nowych homologacji systemów wspomagania kierowcy, a od 2024 r. nowych rejestracji obejmujących zaawansowane systemy ostrzegania o martwych punktach.

 

Dzięki integracji wiodących zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i oszczędzania paliwa firmy WABCO z aktualną gamą technologii oferowanych przez ZF, koncern może zaoferować wyjątkowe portfolio produktów producentom pojazdów ciężarowych, autobusów i przyczep, a także operatorom flot.

Firma WABCO jest doskonałym partnerem strategicznym dla ZF. Dzięki jej przyłączeniu, szybciej osiągnęliśmy pozycję globalnego lidera, oferującego pełen zakres przyszłościowych technologii i systemów dla branży pojazdów użytkowych. Mobilizujemy inteligencję pojazdów użytkowych, aby mobilność i transport stały się bardziej czyste, wydajne i bezpieczne. Tym samym wspieramy naszych klientów na całym świecie. Fredrik Staedtler szef dywizji ZF Commercial Vehicle Control
Jeśli chodzi o rozwiązania dla następnej generacji pojazdów użytkowych, działamy na pełnych obrotach. Dzięki temu możemy zaprezentować takie innowacje, jak paliwooszczędny prototyp przyczepy ciężarowej, przeznaczony do energooszczędnej jazdy. Łączy on w sobie lekką konstrukcję i aerodynamikę ze zoptymalizowaną przestrzenią podwozia, oferując duże korzyści dla rozwoju przyszłych strategii elektryfikacji. Andreas Moser szef dywizji ZF Commercial Vehicle Technology

 

Firma ZF przyspieszyła również swój udany program elektryfikacji pojazdów użytkowych. Oś elektryczna ZF AxTrax AVE funkcjonuje na rynku już od kilku lat, a w tym roku koncern ma uruchomić seryjną produkcję centralnego elektrycznego napędu CeTrax. Do 2023 r. ma powstać kompletny modułowy zestaw elektrycznego napędu, przeznaczony dla autobusów i pojazdów ciężarowych o masie do 44 ton. Podobnie jak w przypadku innych systemów elektrycznych ZF, ma być on „technologią otwartą”, co oznacza, że może być połączony na przykład z akumulatorem lub ogniwem paliwowym.

 

ZF rozszerza również swoje kompetencje w zakresie elektryfikacji przyczep z systemem eTrailer. Naczepa ta, ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym, może przekształcić tradycyjną ciężarówkę, z którą jest połączona, w pojazd hybrydowy, który zużywa do 16% mniej paliwa. Ponadto, dzięki e-przyczepie, poprawiać ma się trakcja i przyspieszenie, a jednocześnie zmniejszać się poziom hałasu i zużycie hamulców.

 

ZF demonstruje ponadto przyszłościowe podejście do zwiększenia bezpieczeństwa pojazdów użytkowych. Nowe technologie to m.in. pierwszy w branży, w pełni zautomatyzowany asystent sprzęgania, który umożliwia pojazdom ciężarowym samodzielne odnalezienie przydzielonej im naczepy i jej automatyczne przyłączenie.

 

Zaprezentowano również kolejną innowację – Advanced Reversing Assist, czyli ulepszoną funkcję asystenta cofania dla ciężarówek. Oba rozwiązania pomagają zmniejszyć ryzyko wypadków, oferują zwiększone bezpieczeństwo i wydajność pracy, jednocześnie zmniejszając ryzyko opóźnień czasowych i kosztów napraw, które zazwyczaj wiążą się ze szkodami związanymi z manewrowaniem.

 

W przypadku zautomatyzowanych funkcji pojazdów, zaawansowane sterowanie ruchem pojazdów oparte na platformie oprogramowania WABCO ADOPT (Autonomous Driving Open Technology) zwiększać ma bezpieczeństwo, wydajność i produktywność operacyjną. Ramy ADOPT wykorzystują wiedzę firmy ZF w zakresie autonomicznej jazdy i sztucznej inteligencji w świecie pojazdów użytkowych, pomagając uprościć i przyspieszyć rozwój aplikacji do automatycznej jazdy dla kierowców wirtualnych (tzw. Autonomous Driving Artificial Intelligence). Zostały one zaprojektowane specjalnie z myślą o wspieraniu zautomatyzowanych trybów jazdy poprzez zapewnienie natychmiastowych, precyzyjnych manewrów i stabilnej kontroli nad pojazdem w odpowiedzi na automatyczną jazdę w świecie rzeczywistym.

 

ZF zwiększa również swoje możliwości w zakresie digitalizacji i łączności z pojazdami, aby lepiej obsługiwać sektor flot pojazdów użytkowych. Rozszerzona i zintegrowana oferta technologii dla pojazdów ciężarowych, autobusów i naczep ma zapewniać firmie ZF szeroki dostęp do bogatych baz danych systemów pojazdowych, co z kolei zasila jej rosnącą ofertę aplikacji i usług opartych na chmurze w celu dalszej optymalizacji wydajności i bezpieczeństwa flot samochodowych.

 

Źródło: ZF Aftermarket

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).