ZF przyspiesza prace nad innowacjami dla pojazdów użytkowych | MOTOFAKTOR

ZF przyspiesza prace nad innowacjami dla pojazdów użytkowych

ZF rozbudowuje swoje portfolio technologiczne poprzez niedawne przejęcie WABCO.

Bazując na niedawnym przejęciu firmy WABCO, ZF przyspiesza rozwój swojego portfolio produktów i systemów, w kierunku inteligentnych pojazdów użytkowych. Obejmuje to między innymi pierwszą w branży autonomiczną funkcję sprzęgania naczepy oraz energooszczędny zestaw pojazdowy z przyczepą.

 

Unijne wymagania wobec producentów w zakresie redukcji emisji CO2 przez nowe pojazdy użytkowe o 15% do 2025 r., a do 2030 r. o 30%, sprawiają, że firma ZF jest nieocenionym partnerem dla branży pojazdów użytkowych, ponieważ popyt na elektryczne układy napędowe w autobusach i ciężarówkach gwałtownie rośnie. Ponadto, UE wymaga od 2022 r. nowych homologacji systemów wspomagania kierowcy, a od 2024 r. nowych rejestracji obejmujących zaawansowane systemy ostrzegania o martwych punktach.

 

Dzięki integracji wiodących zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i oszczędzania paliwa firmy WABCO z aktualną gamą technologii oferowanych przez ZF, koncern może zaoferować wyjątkowe portfolio produktów producentom pojazdów ciężarowych, autobusów i przyczep, a także operatorom flot.

Firma WABCO jest doskonałym partnerem strategicznym dla ZF. Dzięki jej przyłączeniu, szybciej osiągnęliśmy pozycję globalnego lidera, oferującego pełen zakres przyszłościowych technologii i systemów dla branży pojazdów użytkowych. Mobilizujemy inteligencję pojazdów użytkowych, aby mobilność i transport stały się bardziej czyste, wydajne i bezpieczne. Tym samym wspieramy naszych klientów na całym świecie.

szef dywizji ZF Commercial Vehicle Control - Fredrik Staedtler

Jeśli chodzi o rozwiązania dla następnej generacji pojazdów użytkowych, działamy na pełnych obrotach. Dzięki temu możemy zaprezentować takie innowacje, jak paliwooszczędny prototyp przyczepy ciężarowej, przeznaczony do energooszczędnej jazdy. Łączy on w sobie lekką konstrukcję i aerodynamikę ze zoptymalizowaną przestrzenią podwozia, oferując duże korzyści dla rozwoju przyszłych strategii elektryfikacji.

szef dywizji ZF Commercial Vehicle Technology - Andreas Moser

 

Firma ZF przyspieszyła również swój udany program elektryfikacji pojazdów użytkowych. Oś elektryczna ZF AxTrax AVE funkcjonuje na rynku już od kilku lat, a w tym roku koncern ma uruchomić seryjną produkcję centralnego elektrycznego napędu CeTrax. Do 2023 r. ma powstać kompletny modułowy zestaw elektrycznego napędu, przeznaczony dla autobusów i pojazdów ciężarowych o masie do 44 ton. Podobnie jak w przypadku innych systemów elektrycznych ZF, ma być on „technologią otwartą”, co oznacza, że może być połączony na przykład z akumulatorem lub ogniwem paliwowym.

 

ZF rozszerza również swoje kompetencje w zakresie elektryfikacji przyczep z systemem eTrailer. Naczepa ta, ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym, może przekształcić tradycyjną ciężarówkę, z którą jest połączona, w pojazd hybrydowy, który zużywa do 16% mniej paliwa. Ponadto, dzięki e-przyczepie, poprawiać ma się trakcja i przyspieszenie, a jednocześnie zmniejszać się poziom hałasu i zużycie hamulców.

 

ZF demonstruje ponadto przyszłościowe podejście do zwiększenia bezpieczeństwa pojazdów użytkowych. Nowe technologie to m.in. pierwszy w branży, w pełni zautomatyzowany asystent sprzęgania, który umożliwia pojazdom ciężarowym samodzielne odnalezienie przydzielonej im naczepy i jej automatyczne przyłączenie.

 

Zaprezentowano również kolejną innowację – Advanced Reversing Assist, czyli ulepszoną funkcję asystenta cofania dla ciężarówek. Oba rozwiązania pomagają zmniejszyć ryzyko wypadków, oferują zwiększone bezpieczeństwo i wydajność pracy, jednocześnie zmniejszając ryzyko opóźnień czasowych i kosztów napraw, które zazwyczaj wiążą się ze szkodami związanymi z manewrowaniem.

 

W przypadku zautomatyzowanych funkcji pojazdów, zaawansowane sterowanie ruchem pojazdów oparte na platformie oprogramowania WABCO ADOPT (Autonomous Driving Open Technology) zwiększać ma bezpieczeństwo, wydajność i produktywność operacyjną. Ramy ADOPT wykorzystują wiedzę firmy ZF w zakresie autonomicznej jazdy i sztucznej inteligencji w świecie pojazdów użytkowych, pomagając uprościć i przyspieszyć rozwój aplikacji do automatycznej jazdy dla kierowców wirtualnych (tzw. Autonomous Driving Artificial Intelligence). Zostały one zaprojektowane specjalnie z myślą o wspieraniu zautomatyzowanych trybów jazdy poprzez zapewnienie natychmiastowych, precyzyjnych manewrów i stabilnej kontroli nad pojazdem w odpowiedzi na automatyczną jazdę w świecie rzeczywistym.

 

ZF zwiększa również swoje możliwości w zakresie digitalizacji i łączności z pojazdami, aby lepiej obsługiwać sektor flot pojazdów użytkowych. Rozszerzona i zintegrowana oferta technologii dla pojazdów ciężarowych, autobusów i naczep ma zapewniać firmie ZF szeroki dostęp do bogatych baz danych systemów pojazdowych, co z kolei zasila jej rosnącą ofertę aplikacji i usług opartych na chmurze w celu dalszej optymalizacji wydajności i bezpieczeństwa flot samochodowych.

 

Źródło: ZF Aftermarket

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).