ZF przekroczył próg 200 milionów sztuk EPB | MOTOFAKTOR

ZF przekroczył próg 200 milionów sztuk EPB

person Adrian Januszkiewicz 24/05/2022

ZF jako pierwsze przedsiębiorstwo na świecie, wyprodukował 200 milionów jednostek elektrycznego hamulca postojowego (ang. electric park brake, EPB).

 

Użycie hamulca EPB obniża wagę układu hamulcowego oraz zwiększa oszczędność paliwa. To pierwszy przypadek elektryfikacji systemów mechanicznych umożliwiający integrację i zastosowanie zaawansowanych funkcji w połączeniu z innymi układami pojazdu. To także pierwszy ważny krok w kierunku elektryfikacji układów hamulcowych. Technologia pomaga także zwiększyć bezpieczeństwo kierowcy poprzez zastosowanie układu ABS oraz komfort i wygodę użytkownika, bo aktywacja układu hamulcowego odbywa się za pomocą przycisku.

 

Poza zapewnieniem hamowania postojowego, EPB jest w pełni zintegrowaną częścią układu hamulcowego. Zapewnia funkcje, takie jak dynamiczne hamowanie czy czujnik zużycia klocków hamulcowych, oraz oferuje mniejszą awaryjność przypisywaną zwykle układom mechanicznym.

 

EPB to świetna historia sukcesu. Doceniamy wysiłki inżynierów, projektantów i pracowników zaangażowanych w produkcję tej technologii w lokalizacjach na całym świecie: w Europie, obu Amerykach i Azji. EPB jest świadectwem nieustannego dążenia do innowacji. Firma ZF osiągnęła pozycję globalnego lidera na rynku systemów hamulcowych już na początku XXI w., jednak wciąż próbowała przekształcić działanie hamulca mechanicznego w coś więcej. Obecnie ta technologia wykorzystywana jest w wielu najpopularniejszych na świecie pojazdach: zarówno w samochodach małych, furgonetkach, jak i SUV-ach – uważa Manfred Meyer, starszy wiceprezesa ds. Active Safety w ZF.

 

ZF oferuje szereg rozwiązań hamulców postojowych, od hamulców zintegrowanych po pełne układy hamulców EPB, włączając standardowe hamulce EPB i niewymagające oddzielnego ECU ze względu na integrację z elektronicznym układem stabilizacji toru jazdy oraz EPB instalowane na osi przedniej dla mniejszych pojazdów.

 

Wraz z rozwojem w kierunku bardziej zaawansowanych rozwiązań bezpieczeństwa, pojazdów autonomicznych i elektrycznych, układy hamulcowe zajmują coraz ważniejsza rolę w spełnianiu wymogów wynikających z przepisów, umożliwianiu realizacji nowych funkcji oraz odzyskiwaniu energii z hamowania. Wymaga to wyższego poziomu integracji z innymi układami oraz większego stopnia kontroli nad pojazdem. Dlatego systemy, takie jak elektryczny hamulec postojowy i zintegrowany układ hamulcowy firmy ZF będą stosowane w większej liczbie rozwiązań podsumował Meyer.

 

Źródło: ZF

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).