ZF przekroczył próg 200 milionów sztuk EPB | MOTOFAKTOR

ZF przekroczył próg 200 milionów sztuk EPB

ZF jako pierwsze przedsiębiorstwo na świecie, wyprodukował 200 milionów jednostek elektrycznego hamulca postojowego (ang. electric park brake, EPB).

 

Użycie hamulca EPB obniża wagę układu hamulcowego oraz zwiększa oszczędność paliwa. To pierwszy przypadek elektryfikacji systemów mechanicznych umożliwiający integrację i zastosowanie zaawansowanych funkcji w połączeniu z innymi układami pojazdu. To także pierwszy ważny krok w kierunku elektryfikacji układów hamulcowych. Technologia pomaga także zwiększyć bezpieczeństwo kierowcy poprzez zastosowanie układu ABS oraz komfort i wygodę użytkownika, bo aktywacja układu hamulcowego odbywa się za pomocą przycisku.

 

Poza zapewnieniem hamowania postojowego, EPB jest w pełni zintegrowaną częścią układu hamulcowego. Zapewnia funkcje, takie jak dynamiczne hamowanie czy czujnik zużycia klocków hamulcowych, oraz oferuje mniejszą awaryjność przypisywaną zwykle układom mechanicznym.

 

EPB to świetna historia sukcesu. Doceniamy wysiłki inżynierów, projektantów i pracowników zaangażowanych w produkcję tej technologii w lokalizacjach na całym świecie: w Europie, obu Amerykach i Azji. EPB jest świadectwem nieustannego dążenia do innowacji. Firma ZF osiągnęła pozycję globalnego lidera na rynku systemów hamulcowych już na początku XXI w., jednak wciąż próbowała przekształcić działanie hamulca mechanicznego w coś więcej. Obecnie ta technologia wykorzystywana jest w wielu najpopularniejszych na świecie pojazdach: zarówno w samochodach małych, furgonetkach, jak i SUV-ach – uważa Manfred Meyer, starszy wiceprezesa ds. Active Safety w ZF.

 

ZF oferuje szereg rozwiązań hamulców postojowych, od hamulców zintegrowanych po pełne układy hamulców EPB, włączając standardowe hamulce EPB i niewymagające oddzielnego ECU ze względu na integrację z elektronicznym układem stabilizacji toru jazdy oraz EPB instalowane na osi przedniej dla mniejszych pojazdów.

 

Wraz z rozwojem w kierunku bardziej zaawansowanych rozwiązań bezpieczeństwa, pojazdów autonomicznych i elektrycznych, układy hamulcowe zajmują coraz ważniejsza rolę w spełnianiu wymogów wynikających z przepisów, umożliwianiu realizacji nowych funkcji oraz odzyskiwaniu energii z hamowania. Wymaga to wyższego poziomu integracji z innymi układami oraz większego stopnia kontroli nad pojazdem. Dlatego systemy, takie jak elektryczny hamulec postojowy i zintegrowany układ hamulcowy firmy ZF będą stosowane w większej liczbie rozwiązań podsumował Meyer.

 

Źródło: ZF

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).