ZF podsumował I półrocze 2022 | MOTOFAKTOR

ZF podsumował I półrocze 2022

person Adrian Januszkiewicz 4/08/2022

W I półroczu br. firma ZF osiągnęła sprzedaż w wysokości 21,2 mld euro, co stanowi wzrost o 10% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.

 

Pierwsza połowa roku upłynęła pod znakiem wielu nieprzewidzianych czynników zewnętrznych. Jako zespół ZF dobrze sobie z nimi poradziliśmy – szczególnie dzięki doświadczeniu zdobytym w ostatnich dwóch latach kryzysu – powiedział Wolf-Henning Scheider, CEO ZF Friedrichshafen AG, prezentując w środę wyniki finansowe za pierwsze półrocze – Wojna w Ukrainie, związane z pandemią blokady w Chinach, ograniczona dostępność półprzewodników i znaczna inflacja miały wpływ na naszą działalność. Koncentrujemy się na osiągnięciu odpowiedniej równowagi pomiędzy oczekiwaniami naszych klientów a naszym celem dochodowym, jednocześnie nieprzerwanie inwestując w przyszłe technologie – dodał.

Stabilne kluczowe wskaźniki finansowe

W okresie od stycznia do czerwca 2022 roku firma technologiczna wygenerowała sprzedaż w wysokości 21,2 mld euro (2021: 19,3 mld euro), co stanowi wzrost o około 10% (5% skorygowane o efekty walutowe) w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. W tym czasie spadła światowa produkcja pojazdów – w segmencie samochodów osobowych o 2%, a w segmencie pojazdów użytkowych o 28% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

 

Firma odnotowała skorygowany EBIT w wysokości 851 mln euro (2021: 1,0 mld euro). Odpowiada to skorygowanej marży EBIT w wysokości 4,0% (2021: 5,2%). Skorygowane wolne przepływy pieniężne wyniosły łącznie minus 630 mln euro (2021: minus 186 mln euro), co wynika głównie z utrzymywania zapasów bezpieczeństwa, na które wpływ mają efekty walutowe i wzrost cen materiałów.

 

W słabym i zmiennym otoczeniu rynkowym wykazaliśmy stabilność i wytrwałość w osiąganiu wyników – powiedział dyrektor finansowy ZF dr Konstantin Sauer – Wyzwania nie zmaleją w drugiej połowie roku. Jesteśmy jednak przekonani, że pozostaniemy na dobrej drodze dzięki świadomemu zarządzaniu kosztami, dalszemu konsekwentnemu łagodzeniu skutków inflacji oraz aktywnemu zarządzaniu zapasami. Uważnie obserwujemy nasze roczne cele finansowe.

 

W świetle dotychczasowego rozwoju sytuacji i perspektyw na najbliższe miesiące, ZF podtrzymuje swoją całoroczną prognozę. Firma spodziewa się umiarkowanego wzrostu sprzedaży w 2022 roku, przy czym po raz pierwszy przekroczy ona 40 mld euro. ZF prognozuje skorygowaną marżę EBIT w zakresie od 4,5 do 5,5 procent i skorygowane wolne przepływy pieniężne w wysokości od 1,0 do 1,5 miliarda euro.

 

Prognoza ta jest nadal obarczona pewnym zastrzeżeniem, ponieważ ZF spodziewa się dalszego negatywnego wpływu bieżących wydarzeń (inflacja, wojna w Ukrainie, ograniczona dostępność półprzewodników, nowe ogniska pandemii Covid-19). Możliwe wstrzymanie dostaw gazu w Niemczech i Europie może również wpłynąć na działalność w drugiej połowie bieżącego roku. Spółka przygotowuje się na taki scenariusz.

 

Wzmacniamy już podjęte działania w celu dalszej redukcji zużycia energii, co znajduje odzwierciedlenie w naszej strategii zrównoważonego rozwoju – podkreślił prezes Scheider.

 

Firma ZF nadal wzmacnia swoją bazę kapitałową: Wskaźnik kapitału własnego wzrósł z 18,6% na koniec 2021 roku do około 24% na dzień 30 czerwca 2022 roku. Ponadto firma zwiększyła swój istniejący kredyt odnawialny (RCF) z 3 mld euro do 3,5 mld euro, zapewniając sobie atrakcyjne i długoterminowe, przewidywalne warunki finansowania na rok przed terminem zapadalności. Rozszerzając jednocześnie grupę bazowych banków, ZF potwierdza swoją silną pozycję na rynku kapitałowym.

Nowe zamówienia na napędy elektryczne i platformę łączności (ZF ProConnect)

Firma ZF pozyskała kompleksowe nowe zamówienia na strategicznie ważne technologie, takie jak napędy elektryczne. Wolumen zamówień w tym segmencie wynosi obecnie 23 miliardy euro dla samochodów osobowych i pojazdów użytkowych do 2030 roku.

 

Dziś ZF oferuje kompletną i wszechstronną ofertę produktów w zakresie systemów i komponentów dla elektromobilności – powiedział Wolf-Henning Scheider.

 

12-procentowy wzrost sprzedaży dywizji Electrified Powertrain Technology w pierwszej połowie roku wyraźnie to podkreśla.

 

Dzięki nowym zleceniom możemy zarządzać transformacją z konwencjonalnych przekładni do napędów czysto elektrycznych. Możemy również co najmniej zrekompensować eliminowanie technologii dla pojazdów z silnikami spalinowymi. Teraz dążymy do dalszego umocnienia naszej wiodącej pozycji, na przykład w zakresie elektroniki mocy – dodał.

 

Jeden z międzynarodowych producentów pojazdów złożył znaczne zamówienie na pierwszy etap konfiguracji skalowalnej platformy łączności ZF ProConnect, która wejdzie do produkcji seryjnej w 2024 roku. ZF ProConnect umożliwia komunikację między pojazdami, a nawet satelitami (komunikacja vehicle-to-X) – wszystko dzięki połączeniu w ramach chmury danych. Obejmuje to usługi takie jak planowanie trasy przejazdu, zdalne diagnozy systemowe czy zarządzanie flotą. Cyfrowe modele biznesowe są zintegrowane w ramach platformy, aby wspierać rozwój technologii pojazdów definiowanych programowo. Potencjalne zastosowania otwierają się również w jeździe autonomicznej, gdzie niezbędna jest niezawodna i stabilna łączność. Dlatego ZF ProConnect jest również wykorzystywany w autonomicznych systemach wahadłowych firmy ZF.

Zapowiedź: ZF na targach IAA Transportation w Hanowerze

Wolf-Hennig Scheider odniósł się również do planowanej obecności firmy ZF na targach IAA Transportation w Hanowerze w Niemczech. Podczas tego wydarzenia, dywizja Commercial Vehicle Solutions firmy ZF po raz pierwszy zaprezentuje prekursorskie rozwiązania dla klientów pojazdów użytkowych i operatorów flot jako największy na świecie dostawca pojazdów użytkowych po integracji z firmą Wabco.

 

Od 20 do 25 września firma ZF będzie obecna na targach w Hanowerze (hala H21, stoisko A90) i będzie prezentować swoje rozwiązania w obszarze nowych napędów elektrycznych do pojazdów użytkowych i przyczep, jak również w obszarze rozwoju oprogramowania, takiego jak ZF SCALAR, cyfrowej platformy opartej na sztucznej inteligencji, służącej do efektywnego dysponowania flotami pojazdów użytkowych.

 

Źródło: ZF

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).