ZF na IAA 2019: Technologia łącząca mobilność, ludzi i ochronę środowiska

person Adrian Januszkiewicz 12/09/2019

Na targach IAA 2019 ZF prezentuje gotowe rozwiązania, które mogą natychmiast ograniczyć emisje CO2 w ruchu drogowym.

Flagowym projektem ZF jest EVplus, – koncepcja pojazdu z napędem hybrydowym plug-in nowej generacji. Dzięki zasięgowi ponad 100 kilometrów na samej baterii może być on wykorzystywany na co dzień. Silnik spalinowy jest wykorzystywany jedynie w rzadkich sytuacjach, gdy udajemy się w dalszą podróż. E-mobilność staje się tym samym dostępna na co dzień dla dużej grupy klientów, którzy dysponują tylko jednym samochodem rodzinnym. Dodatkowo, ZF dostarcza nowych rozwiązań z zakresu mobilności, takich jak autonomiczne pojazdy elektryczne dla centrów miast.

Indywidualna mobilność jest jednym z osiągnięć, które znacznie podniosły naszą jakość życia w ostatnich dziesięcioleciach. ZF jest symbolem postępu technicznego, który gwarantuje mobilność, czyli swobodę podróżowania w sposób bezpieczny, czysty i opłacalny dla obecnych i przyszłych pokoleń. Nowe inicjatywy i wsparcie użytkowników w ich drodze do elektromobilności to bardziej skuteczna droga niż zakazy, surowe przepisy i odmawianie ludziom prawa do mobilności, zwłaszcza w krótkiej perspektywie. Wolf-Henning Scheider Prezes ZF Friedrichshafen AG na targach IAA 2019

 

ZF inwestuje znaczne środki w innowacyjne technologie pozwalające ograniczyć emisję CO2 i poprawić bezpieczeństwo na drodze. Wszystkie produkty i technologie prezentowane na stoisku ZF podczas targów IAA wpływają na ograniczenie emisji lub zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg.

Dzięki PHEV nie musimy się już martwić, czy nasz zasięg pozwoli nam dojechać do celu

Firma ZF zademonstrowała na targach IAA, że pojazdy hybrydowe typu plug-in (PHEV) mogą być prawdziwymi samochodami elektrycznymi: koncepcja EVplus od ZF ma pozwalać pokonać ponad 100 kilometrów jedynie na zasilaniu elektrycznym, w rzeczywistych warunkach. Większy zasięg na baterii ma umożliwiać bezemisyjną jazdę na co dzień. Jednocześnie silnik spalinowy ma eliminować niepokój związany z ograniczonym zasięgiem, pomagając w rozwianiu wątpliwości dotyczących zakupu pojazdu z napędem elektrycznym.

 

Użytkownicy EVplus mogą też wjeżdżać do centrów miast w trybie całkowicie elektrycznym, eliminując lokalnie emisję tlenku azotu i znacząco wpływając na zmniejszenie stężenia pyłu. Ma to pozwolić na dłuższą metę zakończyć dyskusję na temat zakazów wjazdu, które powodują ograniczenie mobilności. Odpowiednie strategie jazdy oraz mechanizmy kontroli, takie jak geofencing, mogą zagwarantować, że jazda na terenach miejskich będzie możliwa tylko z napędem elektrycznym.

Nowe koncepcje mobilności: większa równowaga i korzyść dla klienta

Kolejnym krokiem technologicznym ograniczającym emisje CO2 w ruchu miejskim będą autonomiczne taksówki oraz usługi sharingowe. Dzięki inteligentnemu i autonomicznemu zarządzaniu flotą pojazdów znacznie mniejsza liczba samochodów będzie w stanie komfortowo dostarczyć pasażerów do wybranego celu, szczególnie na terenach miejskich.

 

ZF kładzie nacisk na koncepcję oddzielnych pasów ruchu dla takich pojazdów w strefach, w których pojazdy autonomiczne mogą być użytkowane już teraz, bez zbędnych komplikacji i ograniczeń prawnych. Udostępniając takie pasy ruchu dla usług z zakresu automatycznej mobilności, samorządy mogą przyczyniać się do szybkiego wdrożenia dostępnych technologii w centrach miast, ograniczając w ten sposób ich zanieczyszczenie.

 

Dzięki niskim kosztom eksploatacji, za koncepcją tą przemawiają nie tylko aspekty ekologiczne, ale także ekonomiczne. W ten sposób transport publiczny może być bardziej efektywny niż w ramach obecnych koncepcji.

 

ZF spodziewa się, że w ciągu następnych pięciu lat w tym segmencie przybędzie 1,5 miliona pojazdów na całym świecie.

 

Źródło: ZF Friedrichshafen

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl