ZF i Dongfeng wprowadzają system jazdy coASSIST Level2+ - MOTOFAKTOR

ZF i Dongfeng wprowadzają system jazdy coASSIST Level2+

Firma ZF wprowadziła swój system półautomatycznej jazdy coASSIST Level2+ w modelu 2020 Dongfeng Aeolus Yixuan.

System coASSIST, jak informuje ZF, oferuje kierowcom znaczące korzyści w zakresie komfortu i bezpieczeństwa za bardzo przystępną cenę – spełniając jednocześnie przewidywane protokoły testów Euro NCAP 2025 i zapewniając popularne funkcje na poziomie Level2+. Po wstępnym rozpoczęciu produkcji, w przyszłości system ten wprowadzić ma również pierwszą premierę radaru średniego zasięgu Gen21 firmy ZF.

 

ZF jest integratorem całego systemu coASSIST, który został opracowany we współpracy z partnerem Mobileye i zawiera technologię kamer Mobileye EyeQ. Wykorzystuje on również radary krótkiego zasięgu firmy Hella. Połączenie tego zaawansowanego zestawu kamer i czujników radarowych z centralną jednostką sterującą umożliwia realizację takich funkcji, jak adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych, asystent zmiany pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu, asystent jazdy po autostradzie i asystent jazdy w korkach.

Wprowadzenie coASSIST we współpracy z firmą Dongfeng Motor jest ważnym kamieniem milowym we wprowadzaniu systemów Level2+ do przystępnych cenowo pojazdów osobowych. W ZF wierzymy, że systemy Level2+, które spełniają zaawansowane protokoły testów bezpieczeństwa i pomagają odciążyć kierowcę, będą w niedalekiej przyszłości głównym motorem napędowym przyszłego rozwoju segmentu lekkich pojazdów, a obserwowanie tych systemów na światowych drogach jest bardzo ekscytujące.

Executive Vice President dywizji ZF Electronics and Advanced Driver Assist Systems - Christophe Marnat

 

Przystępność cenowa tych systemów jest ważna, ponieważ umożliwia większą penetrację rynku i szybsze udostępnienie ich klientom. Pomoże im to również przyzwyczaić się do półautomatycznych funkcji, ponieważ kierowca jest zawsze w kontakcie z systemem, mając jednocześnie dostęp do zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i wygody.

 

ZF oferuje pełen zakres systemów na poziomie L2+, w tym:

 

  • ZF coASSIST – przystępne cenowo rozwiązanie Level 2+, które pomaga spełnić wymagania Euro NCAP w zakresie wydajności, dostarczając jednocześnie najbardziej popularne funkcje ADAS Poziomu 2+ wykorzystujące technologię EyeQ firmy Mobileye (Intel Company).
  • ZF coDRIVE – rozszerza funkcjonalność wsparcia jazdy w korkach i na autostradzie. Obraz kamery 360° oraz możliwości przetwarzania technologii Mobileye EyeQ umożliwiają automatyczną zmianę pasa ruchu i automatyczne wyprzedzanie.
  • ZF coPILOT – został zaprojektowany z myślą o zaawansowanej mocy obliczeniowej i skalowalności przetwarzania od poziomu 2+ do poziomu 4. Oferuje takie funkcje, jak obsługa bez użycia nóg i rąk, automatyczna zmiana pasa ruchu i wyprzedzanie, automatyczne parkowanie w garażu i uczenie się trasy.

Ta pełna oferta systemów wspomagania jazdy jest najbardziej wszechstronna w branży i pozwala klientom wybrać odpowiedni poziom funkcjonalności, odpowiedni w różnych scenariuszach jazdy, takich jak jazda po autostradzie, korki w mieście lub na autostradzie, automatyczna zmiana pasa ruchu inicjowana przez kierowcę czy automatyczna pomoc przy parkowaniu. Po wstępnym uruchomieniu systemu coASSIST we współpracy z firmą Dongfeng, funkcje jazdy autonomicznej ZF wyższego poziomu zostaną dostarczone i zastosowane w Dongfeng Aeolus Yixuan MAX, flagowym modelu rodziny Dongfeng Aeolus Yixuan, w ciągu następnych 1-3 lat.

- Christophe Marnat

 

Źródło: ZF

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).