ZF Aftermarket: jesteśmy, by wspierać rynek | MOTOFAKTOR

ZF Aftermarket: jesteśmy, by wspierać rynek

Takim krótkim stwierdzeniem można podsumować konferencję ZF Aftermarket, która miała miejsce dziś w Iławie.

Koncept ZF [pro]Service prowadzi swoją działalność od września 2023 r. i zrzesza ok. 230 warsztatów serwisujących pojazdy użytkowe w Polsce, krajach Nordyckich i Bałtyckich. W dniach 11-13 marca 2025 r. firma
ZF Aftermarket zorganizowała w Iławie pierwszą regionalną konferencję dla warsztatów członkowskich, aby przedstawić strategię rozwoju konceptu na najbliższe lata, zaprezentować nową ofertę produktów i usług oraz podziękować Klientom za dotychczasową współpracę i zaufanie.

Nadrzędnym celem działalności konceptu ZF [pro]Service jest wsparcie rozwojowe, edukacyjne i biznesowe warsztatów obsługujących pojazdy ciężarowe, przyczepy, naczepy i autobusy wykorzystujące w codziennej pracy produkty marek ZF Aftermarket: ZF, LEMFÖRDER, SACHS, TRW i WABCO. Oprócz szerokiego portfolio produktów i usług, firma dostarcza właścicielom i pracownikom warsztatów narzędzia  umożliwiające poszerzanie kompetencji oraz profesjonalną wiedzę techniczną od wiodącego na świecie dostawcy części zamiennych, technologii oraz rozwiązań serwisowych dla segmentu pojazdów użytkowych.
Pierwsza Konferencja Konceptu ZF [pro]Service była doskonałą okazją do tego by osobiście porozmawiać z Klientami, docenić owocną współpracę ze zrzeszonymi warsztatami na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy, podsumować dotychczasowe osiągnięcia oraz przedstawić Partnerom strategiczne kierunki rozwoju na najbliższe lata.

Jednym z głównych tematów spotkania zorganizowanego przez ZF Aftermarket w Iławie było podkreślenie wielkości asortymentu, który dostępny jest na pierwszy montaż, a także na rynku wtórnym. Podkreślano także zalety związane z przynależnością do sieci ZF[pro]Service, która oprócz dostępności do części zamiennych oferuje szkolenia i dostęp do fachowej wiedzy i szkoleń technicznych. Branża zyskuje ponadto wsparcie techniczne i pełną opiekę w zakresie oferowanym przez ZF Aftermarket.

Kolejnym z tematów było ogłoszenie rozszerzenia sieci na kraje bałtyckie, a dokładniej ogłoszenie otworzenia oddziału w Rydze.
Aktualnie w strukturze sieci ZF[pro]Service znajduje się 109 serwisów w Polsce, 20 w krajach bałtyckich i 85 w Skandynawii. W całej Europie do ZF[pro]Service należy 1913 serwisów.

Co zyskuje się przynależąc do sieci ZF [pro]Service? Jak podkreśla Michał Głażewski – Regionalny Kierownik Zespołu Technicznego IAM – „to na czym nam zależy to tak naprawdę podnoszenia poziomu jakości na rynku, a tą jakość chcemy uzyskać przez to, że wpłyniemy na poprawę jakości usługi, bo w czasie tej naprawy wykorzystane zostaną między innymi części oryginalne. Chcemy zaoferować dostęp do poziomu trzeciego napraw skrzyń biegów w pojazdach użytkowych oferując dostęp do części, dostęp do narzędzi, dostęp do wiedzy technicznej, dostęp do również narzędzi w formie elektronicznej. W przypadku naszego oprogramowania serwisowego, jesteśmy w stanie zaoferować pełną wersję serwisową, czyli dającą możliwość tak naprawdę wszystkich działań w obszarze pojazdów użytkowych. Ponadto rozwijamy ofertę szkoleniową, rozszerzamy dostęp do wiedzy – m.in. poprzez moduł ZF Driveline – i otwieramy kolejne centrum szkoleniowe w regionie. Nie zapominamy też o młodych mechanikach – ich edukacja to inwestycja w przyszłość branży.
W ZF kładziemy ogromny nacisk na zapewnienie warsztatom dostępu do narzędzi i rozwiązań, które wyeliminują przestoje pojazdów. Wdrażamy je już od lat poprzez dostarczanie najwyższej jakości produktów i usług, które teraz przekładają się na jeszcze bardziej kompleksową strategię wsparcia warsztatów. Nasza globalna kampania, prowadzona pod hasłem „UPTIME – wspólnie maksymalizujemy mobilność“ skupia się na zapewnieniu warsztatom zrzeszonym w koncepcie ZF [pro]Service jeszcze lepszej wydajności i optymalizacji świadczonych usług serwisowych. Jednym z kluczowych elementów tej strategii na najbliższe lata jest poszerzenie zakresu szkoleń teoretycznych i praktycznych oraz dopasowanie oferty edukacyjnej do potrzeb konkretnych rynków, na których operują nasi Klienci. Jesteśmy przekonani, że uruchomienie  kolejnego po Kozerkach, Kopenhadze i Göteborgu, nowego centrum szkoleniowego w łotewskiej Rydze, wesprze tę strategię i wzmocni naszą współpracę z warsztatami w tym regionie Europy.”

W swojej prezentacji „Nowości w portfolio ZF Aftermarket” Grzegorz Arbaiter przedstawił innowacyjne rozwiązania, które zmieniają oblicze branży. Wśród nich były zaawansowane systemy hamulcowe – tarcze i klocki TRW, które spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa, ale też 8 biegowa, automatyczna skrzynia biegów ZF 8 AP Powerline, która może przenosić nawet 1400 Nm momentu obrotowego i może być stosowana w samochodach ciężarowych. W jednej ze swoich odmian może być wyposażona nawet w przystawki odbioru mocy, które mogą być napędzane niezależnie od trybu pracy skrzyni. Nowa przekładnia o kompaktowej konstrukcji pozwala na bezproblemową instalację oraz jest wyposażona w innowacyjny konwerter momentu obrotowego. Mając także na uwadze wymagania środowiskowe, została skonstruowana tak by jak najbardziej zoptymalizować zużycie paliwa oraz zmniejszyć emisję CO2.

Eksperci ZF Aftermarket zaznaczali również, jak wielkie znaczenie w kontekście strategii zrównoważonego rozwoju ma regeneracja fabryczna – po przywróceniu części do stanu pierwotnego, ma ona pełną  funkcjonalność nowego produktu, a czas gwarancji jest równy lub dłuższy w stosunku do nowo zakupionej części. Regeneracja fabryczna części sprzyja redukcji emisji CO2 oraz oszczędności energii i surowców w całym łańcuchu dostaw, a dla warsztatów proces logistyki zwrotnej jest szybki i wydajny. W ramach oferty e-mobilności dla pojazdów użytkowych, zaprezentowano także najnowsze produkty i rozwiązania technologiczne ADAS, wspierające kierowców podczas jazdy.

 

Jarosław Olszewski precyzyjnie objaśnił część asortymentu, która jest markowana przez WABCO. Podkreślił między innymi zasadność szkoleń z systemów mBSP 2.0 oraz objaśnił warianty systemu iEBS oraz omówił zasadę działania nowego zaworu PRV (Park Release Valve).
Ponadto zaprezentowano system nadzoru nad ciśnieniem w oponach – OptiTitre i system ECAS 5. generacji.
Jedną z prezentowanych nowości jest system radarowy mający za zadanie wykrywać obiekty w martwym polu zestawu. Jest to system SRR oraz OnSIDE.

 

Wojciech Gałczyński prezentował rozwiązania diagnostyczne, które umożliwiają warsztatom niezależnym dokonywanie diagnostyki i napraw na poziomie serwisów autoryzowanych. ZF [pro]Diagnostics to kompleksowe rozwiązanie diagnostyczne, które wspiera pojazdy osobowe, użytkowe oraz maszyny budowlane i off-highway. Dzięki niemu warsztaty mogą szybciej i skuteczniej diagnozować usterki, minimalizując czas przestoju pojazdów.

 

Łukasz Trzciński zaprezentował ZF Bus Connect. Jest to inteligentne rozwiązanie telematyczne, które pozwala operatorom autobusów monitorować dane dostarczane z autobusów. Pozwala to na znaczne oszczędności, dzięki stałemu monitorowaniu parametrów pracy poszczególnych elementów.

ZF Scan, ZF MultiScan oraz ZF Bus Connect. ZF [pro]Diagnostics to kompleksowe rozwiązanie diagnostyczne dedykowane pojazdom osobowym, użytkowym oraz maszynom budowlanym i segmentowi off-highway. ZF Scan przeznaczony jest do produktów i systemów ZF i zastępuje poprzednią generację narzędzi diagnostycznych. Natomiast ZF MultiScan wspiera diagnostykę produktów ponad 60 innych marek i 35 tys. systemów, także w zaawansowanych funkcjach takich jak kalibracja ADAS. Z kolei w ramach usługi ZF Bus Connect, właściciele flot mogą skorzystać z bogatego portfolio rozwiązań cyfrowych do zarządzania flotą autobusową, pozwalających na optymalizację kosztów eksploatacji, lepsze zarządzanie gwarancjami oraz zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu pasażerów.
Dzięki modelowi subskrypcji i regularnym aktualizacjom, ZF [pro]Diagnostics zapewnia nowoczesne i elastyczne wsparcie dla warsztatów, dopasowane do ich bieżących potrzeb diagnostycznych.

 

Daniel Cieśliński skoncentrował się na nowoczesnych narzędziach do lokalizacji naczep odpiętych od ciągnika. SCALAR EVO Pulse to nowoczesne rozwiązanie telematyczne, które nie tylko pozwala lokalizować naczepę, ale też pozyskiwać dane ze sterownika EBS, co pozwala kontrolować stan techniczny naczepy.

 

Poza prezentacjami nie zabrakło możliwości do zapoznania się bezpośredniego z prezentowanymi rozwiązaniami. Podczas przerw można było na żywo przekonać się jak funkcjonują poszczególne systemy i porozmawiać z osobami odpowiedzialnymi za ich wdrażanie.

 

Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:

belka Wiadomości Google