Zestaw stożkowych pierścieni adaptacyjnych Textar | MOTOFAKTOR

Zestaw stożkowych pierścieni adaptacyjnych Textar

person Redakcja 10/08/2020

Nowy zestaw stożkowych pierścieni adaptacyjnych Textar umożliwia dokładny pomiar bicia tarcz w układzie hamulcowym.

Każda naprawa hamulców powinna obejmować sprawdzenie, czy bicie tarczy hamulcowej mieści się w zakresie tolerancji podanej przez producenta pojazdu/ układu hamulcowego. Ma to zapobiec biciu bocznemu tarczy podczas hamowania z wyższych prędkości. Nawet niewielkie odchylenia (niektórzy producenci pojazdów dopuszczają tolerancję tylko 0,03 mm) mogą prowadzić do wibracji, które powodują hałas i odczuwalne drgania na kierownicy.

 

Większość warsztatów rutynowo przy każdej naprawie mierzy bicie boczne. Jednak odsetek kierowców, którzy na nie właśnie narzekają, jest stosunkowo wysoki. Możliwą przyczyną mogą tu być błędy pomiarowe. Jeśli tarcza zachowuje się inaczej podczas pomiaru, a inaczej podczas jazdy, to nawet najbardziej precyzyjny czujnik zegarowy nie dostarczy dokładnych wyników. Kwestią tu jest to, jaki jest nacisk na tarczę i w jaki sposób przylega ona do piasty. Żeby dokonać poprawnie pomiaru tarczy, musi być ona dokręcona śrubami bądź nakrętkami z zachowaniem odpowiedniego dystansu.

 

 

Jeśli śruby kół są wkręcane bez felgi, prawie zawsze okazują się zbyt długie, powodując zablokowanie piasty. W warsztatach samochodowych często stosuje się nakrętki lub innego rodzaju tulejki służące jako podkładki. Jednak to rozwiązanie ma dwie wady.

 

Po pierwsze, większość śrub kół ma stożkowy kołnierz, przez co nie można uzyskać równomiernej siły nacisku nawet po dokręceniu na krzyż. Po drugie, powierzchnia styku kołnierza tarczy może zostać uszkodzona podczas montażu stalowej nakrętki. W szczególności pierwsza z tych dwóch wad może przyczynić się do uzyskania nieadekwatnego wyniku pomiaru w zakresie niskich tolerancji.

 

Firma Textar oferuje proste i niezawodne rozwiązanie: stożkowe pierścienie adaptacyjne służące jako podkładki dystansowe, ale również jako uchwyty dla kołnierza śruby koła (patrz rys.).

Podczas serii testów z naszymi pierścieniami adaptacyjnymi stwierdziliśmy, że gdy tarcza hamulcowa jest przykręcana na krzyż z zastosowaniem momentu dokręcenia wynoszącego 80 Nm, uzyskuje się znacznie dokładniejsze wartości pomiarowe. Podczas pomiaru bicia, tarcza hamulcowa zachowuje się wtedy tak, jakby była dociśnięta przez koło. Jest to bardzo efektywne rozwiązanie, które warsztaty mogą wykorzystać, aby zapewnić najwyższy poziom jakości montażu. Thomas Beier Junior Product Manager w TMD Friction Services GmbH

 

Pierścienie adaptacyjne Textar ze stali nierdzewnej (nr art. TEX1038) oferowane są jako zestaw 10 pierścieni. Używając tych podkładek oraz precyzyjnego miernika bicia bocznego (nr art. TEX1028) można dokonać prawidłowych pomiarów jednocześnie na jednej osi. Szczegółowy opis narzędzi można znaleźć w katalogu Textar BrakeBook pod adresem: www.brakebook.com

 

Źródło: Textar

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).