Zestaw sprzęgła w ofercie DT Spare Parts | MOTOFAKTOR

Zestaw sprzęgła w ofercie DT Spare Parts

W ofercie marki DT Spare Parts pojawił się zestaw sprzęgła o numerze produktowym 1.31378.

Podobnie jak opony i hamulce, sprzęgła są głównymi częściami zużywalnymi w pojazdach. Żywotność w dużym stopniu zależy od jakości, profesjonalnego montażu i prawidłowego użytkowania produktu oraz warunków użytkowania pojazdu. Sprzęgło jest jednym z elementów zespołu napędowego, który musi wytrzymać duże obciążenia z powodu wibracji, ciśnienia i sił odśrodkowych oraz wytwarzanego od tarcia ciepła. Sprzęgło stanowi interfejs między silnikiem a skrzynią biegów.

 

Główne zadania to:

 

  • Umożliwienie wygodnej zmiany biegów
  • Przenoszenie momentu obrotowego silnika na elementy napędu
  • Pochłanianie dźwięków z wibracji
  • Regulacja przepływu sił podczas zmiany biegów
  • Zabezpieczenie zespołu napędowego przed przeciążeniem

Podpowiedzi:

DB5087 Instrukcja montażu

 

Zestawy sprzęgieł marki DT Spare Parts wyróżniają się następującymi cechami:

 

  • Wysokiej jakości komponenty
  • Wysoka odporność na zużycie i rozdarcie
  • Identyczny projekt do OE/OEM

 

Zestawy sprzęgieł marki DT Spare Parts zasadniczo składają się z następujących elementów:

 

  1. Tarcza sprzęgła jest centralnym elementem łączącym w sprzęgle. Tarcza sprzęgła wraz z osłoną zajmuje się oddzieleniem i połączeniem zespołu silnika i napędu. Ponadto umożliwia łagodne i bez szarpnięć uruchomienie pojazdu dzięki złożonym amortyzatorom skrętnym. Okładzina sprzęgła marki DT Spare Parts wykonana jest z przędzy, drutu miedzianego lub mosiężnego zatopionego w mieszance żywicy, gumy i materiału wypełniającego. Są produkowane w sposób przyjazny dla środowiska, nie zawierają metali ciężkich ani azbestu. Wyróżniają się dobrymi właściwościami ciernymi, dużą wytrzymałością, niską wagą oraz wysoką odpornością na zużycie. Podszewka wytrzymuje nawet temperatury do 400°C przez krótki czas.
  2. Osłona sprzęgła tworzy wraz z kołem zamachowym i tarczą sprzęgła układ cierny, który jest przymocowany do koła zamachowego za pomocą połączenia śrubowego obudowy. Osłona sprzęgła zajmuje się przeniesieniem momentu obrotowego silnika na wał przekładni za pomocą tarczy sprzęgła.Osłony sprzęgła sprężyn membranowych marki DT Spare Parts są dostępne w następujących wersjach:

    – wersja prasowana
    – wersja rysowana
    – dwutarczowe sprzęgło sprężynowe membranowe
    – sprzęgło sprężynowe

  3. Łącznikiem między sprzęgłem a układem sterowania jest łożysko wyciskowe sprzęgła. Zwykle jest prowadzone centralnie, wyposażone w automatyczny mechanizm centrujący i posiada połączenie zatrzaskowe ze sprężyną membranową. Gdy sprzęgło się obraca, łożysko kulkowe znajdujące się w głowicy łożyska wyciskowego sprzęgła pracuje w sposób ciągły, przy czym napięcie wstępne wytwarzane przez system sterowania zapewnia, że języczek sprężyny membranowej i prowadnica pierścienia w łożysku wyciskowym sprzęgła pracują z tą samą prędkością.

Źródło: Diesel Technic

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).