Zawieszenie przyszłości sterowane kodem | MOTOFAKTOR

Zawieszenie przyszłości sterowane kodem

person Redakcja 21/12/2019

Opracowany przez ZF "cubiX" to przykład zawieszenia sterowanego oprogramowaniem.

Wspólnie z firmą Microsoft, firma ZF zamierza wprowadzić swoje procesy inżynierii oprogramowania, metody i rozwiązania na wyższy poziom – dostosowując je do szybkości i jakości wiodących firm z sektora IT. Współpracując z Microsoftem, ZF wykorzystuje usługi w chmurze Azure i narzędzia programistyczne, a także doświadczenie firmy Microsoft w tworzeniu oprogramowania w metodologii agile. Dzięki temu, w przyszłości koncern ZF zapewni branży motoryzacyjnej rozwiązania oparte na oprogramowaniu.

W przyszłości oprogramowanie będzie miało jeden z największych wpływów na rozwój układów motoryzacyjnych i będzie jednym z kluczowych czynników różnicujących, jeśli chodzi o realizację wyższych poziomów funkcji autonomicznej jazdy. Chcemy rozwijać ten trend. Współpraca z Microsoft pozwoli nam znacznie przyspieszyć integrację i dostarczanie oprogramowania. Jest to ważne dla naszych klientów, którzy cenią sprawną współpracę i wymagają krótkich terminów dostaw w celu aktualizacji oprogramowania. Co więcej, będziemy musieli zacząć dostarczać oprogramowanie do konstrukcji, które nie będą jeszcze dostępne na rynku. dr Dirk Walliser odpowiedzialny za badania i rozwój w ZF

 

ZF połączy wówczas swoją bogate doświadczenie w obszarze oprogramowania dla przemysłu motoryzacyjnego z dodatkową przewagą znacznie szybszego tworzenia oprogramowania.

Cyfrowe możliwości będą kluczowe dla rozwoju firm motoryzacyjnych i odróżnienia ich od konkurencji. DevOps umożliwia zespołom programistycznym i operacyjnym optymalizację współpracy między zespołami w zakresie automatyzacji, testowania, monitorowania i nieprzerwanego dostarczania przy użyciu metodologii agile. Microsoft udostępnia możliwości DevOps i dzieli się swoimi doświadczeniami z firmą ZF, aby pomóc jej stać się dostawcą usług mobilności opartych na oprogramowaniu. Sanjay Ravi Automotive Industry w Microsoft

cubiX: zawieszenie przyszłości oparte na kodzie

Podczas targów CES 2020, ZF zaprezentuje swoją wizję rozwoju oprogramowania na przykładzie cubiX. Jest to komponent oprogramowania, który zbiera informacje z czujników z całego pojazdu i przygotowuje je do zoptymalizowanego sterowania aktywnymi układami zawieszenia, kierowniczym, hamulcowym i napędowym. Zgodnie z podejściem niezależnym od dostawcy, cubiX będzie obsługiwał komponenty ZF, a także komponenty innych poddostawców.

Dzięki oprogramowaniu cubiX tworzy sieciowe funkcje zawieszenia: łącząc wiele systemów pojazdu, takich jak elektryczne wspomaganie kierownicy, aktywne sterowanie tylną osią, aktywny system tłumienia sMOTION, sterowanie układem napędowym i zintegrowane sterowanie hamulcami, cubiX może zoptymalizować zachowanie samochodu w jednym centralnym źródle. Umożliwia to nowy poziom kontroli pojazdu, a tym samym może zwiększyć bezpieczeństwo - na przykład w niesprzyjających warunkach drogowych lub w sytuacjach awaryjnych. dr Dirk Walliser odpowiedzialny za badania i rozwój w ZF

 

ZF planuje rozpocząć projekty z pierwszymi klientami w 2020 roku i będzie oferować cubiX od 2023 roku jako część całego systemu lub jako pojedynczy komponent oprogramowania.

ZF na targach CES 2020

W trakcie targów CES 2020 koncern technologiczny ZF zaprezentuje również swoje kompleksowe systemy zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy. Na ich zaawansowaną budowę składają się czujniki, obliczeniowe moduły komputerowe, oprogramowanie oraz aktuatory.

 

W przypadku samochodów osobowych Level 2+ system otwiera drogę do bezpieczniejszego i wygodniejszego transportu osobistego. Nowe rozwiązania mobilności, takie jak robo-taksówki, zostały zaprojektowane do bezpiecznego działania z systemami ZF poziomu 4/5.

 

Dodatkowo, podczas targów zostaną zaprezentowane innowacyjne zintegrowane systemy bezpieczeństwa ZF, takie jak bezpieczny kokpit SHIC (Safe Human Interaction Cockpit). Uwagę odwiedzających targi z pewnością przyciągnie również innowacyjne oprogramowanie wykorzystujące sztuczną inteligencję do zapewniania nowych funkcji oraz bardziej rozbudowane oferty mobilności.

 

Targi CES odbędą się w dniach 7-10 stycznia 2020 r. w Las Vegas.

 

Źródło: ZF

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).