W dniach 11-13 stycznia w Makuhari Messe w Tokio odbył się Tokyo Auto Salon 2019, największa w Japonii wystawa poświęcona samochodom o wysokich osiągach oraz tuningowanym. Japońska marka opon premium – Yokohama przedstawiła odwiedzającym targi zróżnicowaną gamę swoich najnowszych produktów. Na stoisku pokazana została także działalność i osiągnięcia firmy w zakresie sportów motorowych, dzięki którym rozwija ona technologie stosowane później w oponach produkowanych na rynek konsumencki.
Na stoisku Yokohamy znajdą się pojazdy wyposażone w opony sportowe, terenowe, dress-up i klasyczne. Wśród nich będą stylizowane i klasyczne opony tematyczne, które zostaną wprowadzone do sprzedaży w 2019 roku. Firma pokaże m.in. koncept modelowej opony sportowej Advan – Advan Neova.
Główną atrakcją stoiska Yokohamy stał się nowy model samochodu wyścigowego – SF19. Będzie on używany w tegorocznej serii japońskich wyścigów Super Formula, w których udział bierze liczne grono kierowców związanych z F1. Bolid SF19 będzie wykorzystywany przez zespół KONDO Racing, którego sponsorem jest marka Yokohama, nie tylko do rywalizacji w Japonii, ale także w znanym na całym świecie godzinnym wyścigu wytrzymałościowym na niemieckim torze Nürburgring.
Oprócz prezentacji bolidu SF19, na stoisku Yokohamy odbyły się także pokazy z udziałem kierowców i kierowników zespołów biorących udział w wyścigach i rajdach. Firma pokazała także najnowszą oponę wyścigową BluEarth-GT AE51, która zostanie wprowadzona na rynek Japonii w lutym 2019 roku.
W części stoiska poświęconej felgom firma zorganizowała japońską premierę nowych produktów z linii Advan Racing. Wśród modeli kutych znalazł się np. Advan Racing R6 po raz pierwszy zaprezentowany na targach SEMA Show w Stanach Zjednoczonych w październiku 2018 r. Gama felg odlewanych obejmie prezentację Advan Racing RSIII, która jest nowym modelem flagowej felgi Yokohamy – Advan Racing RSII.
Tematyka tegorocznej prezentacji marki Yokohama na Tokyo Auto Salon 2019 wynika przede wszystkim z przyjętej przez firmę strategii dotyczącej całej gamy opon konsumenckich, która została wdrożona do realizacji w 2018 roku w ramach trzyletniego planu zarządzania – Grand Design 2020 (GD2020). Zgodnie z tą strategią Yokohama przyspieszy rozwój nowych opon do samochodów osobowych, obejmujących opony od samochodów wyścigowych po samochody klasyczne, i rozszerzy asortyment produktów już istniejących.
Źródło: Yokohama