XVII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego w październiku | MOTOFAKTOR

XVII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego w październiku

person Adrian Januszkiewicz 2/06/2022

Organizowany przez SDCM XVII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego odbędzie się w dniach 12-13 października br. w warszawskim hotelu Sound Garden.

 

Choć nie da się przewidzieć, jak będzie wyglądała sytuacja epidemiczna za kilka miesięcy, to jednak organizatorzy Kongresu są dobrej myśli i wierzą, że po dwóch latach pandemii najważniejsze doroczne spotkanie branży odbędzie się „w realu”.

 

Dwie ostatnie edycje Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego odbyły się online, ale – co potwierdzają uczestnicy – ciężar merytoryczny tego spotkania branży się nie zmienił. Mimo to wszyscy chcieliby już powrotu do tradycyjnej formy.

 

Oczywiście współczesne rozwiązania pozwalają na sprawne przeprowadzenie panelowych dyskusji w Internecie, jednak nic nie zastąpi osobistego kontaktu, kuluarowych rozmów przy kawie oraz atmosfery, która zawsze towarzyszyła kongresom odbywającym się w naszym sprawdzonym miejscu, czyli hotelu Sound Garden – mówi Tomasz Bęben, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM. – Jesteśmy, rzecz jasna, przygotowani na każdy rozwój wydarzeń i jeśli sytuacja tego będzie wymagać, skorzystamy z formuły online. Mamy jednak wielką nadzieję, że zobaczymy się na miejscu – dodaje Tomasz Bęben.

 

Jak zwykle Kongres będzie okazją do podsumowania wyników ostatnich kwartałów oraz przedstawienia prognozy na najbliższą przyszłość. Tegoroczne podsumowanie będzie szczególnie ważne, bo przechodzimy przez prawdziwą burzę. Po wielu miesiącach pandemii, która doprowadziła do przerwania łańcuchów dostaw, branża zaczęła już wychodzić na prostą. Wybuch wojny w Ukrainie sprawił jednak, że pojawiły się kolejne okoliczności, które wpływają na koniunkturę w sektorze motoryzacyjnym – tłumaczy Alfred Franke, Prezes Grupy MotoFocus.pl.

Obronić wolny rynek

Podobnie jak podczas poprzednich kongresowych spotkań, również w tej edycji odbędzie się specjalna sesja poświęcona zagrożeniom dla niezależnego rynku motoryzacyjnego, zarówno tym, które już się pojawiły, jak również kwestiom dopiero rysującym się na horyzoncie. Będzie także dyskusja o obecnym już od jakiegoś czasu i rozwijającym się trendzie jakim jest digitalizacja w branży motoryzacyjnej, a uczestnicy przedstawią konsekwencje niewłaściwego wykorzystania zasobów, jakie daje nam technologia.

 

Szczególnie ważne dla przyszłości rynku są rozwiązania legislacyjne, które zapewnią wszystkim graczom nieskrępowany dostęp do platform telematycznych w pojazdach. Niewątpliwie palącą kwestią są też regulacje dotyczące homologacji i wprowadzania nowych produktów na rynek. Istotna jest również przyszłość przepisów zawartych w GVO, które niedługo wygasa – wylicza Tomasz Bęben. – Lista ważnych tematów jest długa, więc będzie o czym rozmawiać – dodaje.

Jak sobie radzi przemysł?

Drugi dzień kongresu tradycyjnie zdominuje tematyka związana z przemysłem. Przedstawione zostaną najnowsze dane dotyczące działalności producentów części, którzy na początku pandemii musieli sobie radzić z konsekwencjami przerwanych łańcuchów dostaw, a teraz zmagają się z deficytem chipów i rozmaitych surowców, który dodatkowo pogłębiła wojna w Ukrainie.

 

Ważnym tematem będą również projekty rozwiązań legislacyjnych związanych z realizacją polityki klimatycznej Unii Europejskiej. W tym kontekście szczególnie groźne wydają się propozycje przedstawione przez Komisję Europejską zmierzające do wyeliminowania konwencjonalnych układów napędowych.

 

Ewentualne skutki społeczne i gospodarcze wprowadzenia tych projektów w życie wciąż czekają na realne i rzetelne oszacowanie. Wiadomo natomiast z całą pewnością, że bez pomocy europejski przemysł motoryzacyjny nie poradzi sobie z transformacją – wyjaśnia Tomasz Bęben.

 

Źródło: SDCM

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).