Xpeng wkracza na polski rynek, współpracując z siecią Inchcape. W ofercie pojawią się trzy modele: P7, G6 i G9.
W Polsce oferta będzie obejmować dużego SUV-a, crossover coupe oraz limuzynę, a dystrybucją zajmie się Inchcape, znane u nas głównie z sprzedaży BMW i Mini. Wszystkie modele mają już europejską homologację i są dostępne na kilku rynkach.
Z komunikatu prasowego wynika, że Polska stanowi „kluczowy” i „strategiczny” rynek dla Xpenga w Europie, głównie ze względu na fakt, że nasza gospodarka jest szóstą co do wielkości w Unii. Wszystkie modele wyposażone są w system 800 V oraz baterię strukturalną typu cell-to-body, gdzie ogniwa stanowią jednocześnie szkielet akumulatora i ramę pojazdu.
To przestronna limuzyna o długości 4,88 m i rozstawie osi 3 m. Według szacunków, auto osiąga do 576 km zasięgu WLTP. Auto napędzane jest przez tylny silnik o mocy 203 kW (278 KM), umożliwiający przyspieszenie do 100 km/h w 6,7 sekundy. Dla wymagających dostępna jest wersja AWD Performance z dwoma silnikami o łącznej mocy 348 kW (473 KM), która osiąga 100 km/h w zaledwie 4,1 sekundy. Oba warianty wyposażone są standardowo w system autopilota Xpilot, a producent oferuje 5-letnią gwarancję oraz bezpłatne aktualizacje oprogramowania przez internet (OTA).
Model ten mierzy 4,75 m długości i posiada rozstaw osi 2,89 m. Z wyglądu łatwo go pomylić z Teslą Model Y. Auto jest wyposażone w baterie o pojemnościach 66 kWh (LFP) lub 87,5 kWh (Li-NCM) oraz funkcję V2L umożliwiającą oddawanie energii. Deklarowany zasięg wersji RWD Long Range wynosi 570 km WLTP.
Ten model, o długości 4,89 m i rozstawie osi 3 m, ma rywalizować teoretycznie z większym Audi Q8 e-tron. W praktyce G9 będzie próbował przyciągnąć klientów zainteresowanych modelami takimi jak Mercedes EQE SUV (o wymiarach zbliżonych – 4,86 m długości, 3 m rozstawu osi) czy nawet spalinowym BMW X5. W odróżnieniu od mniejszych modeli opartych na platformie SEPA 2.0, Xpeng G9 został zbudowany na platformie SiC. W zależności od wersji, dostępne są baterie o pojemności 78,2 (75) kWh w wariancie LFP (Xpeng G9 RWD Standard Range) lub 98 (94) kWh w wersji Li-NCM (Xpeng G9 RWD Long Range), co umożliwia osiągnięcie zasięgu odpowiednio do 460 lub 570 km WLTP.
Każdy z modeli posiada zaawansowane technologie, w tym architekturę 800 V oraz unikalną baterię strukturalną typu cell-to-body, gdzie ogniwa stanowią zarówno źródło energii, jak i konstrukcyjny fundament pojazdu. Polski rynek, określany przez producenta jako „kluczowy” i „strategiczny” dla ekspansji Xpenga w Europie, już nie może się doczekać nowej oferty, którą wprowadzi sieć Inchcape.
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:
Źródło: XPENG/Inchcape