Wzrost sprzedaży i zysków Helli w H1 roku finansowego 2018/2019

person Adrian Januszkiewicz 14/01/2019

W pierwszym półroczu roku finansowego 2018/2019 Hella odnotowała wzrost sprzedaży 2,8% do 3,6 mld euro.

Hella zakończyła pierwsze półrocze roku finansowego 2018/2019 (1 czerwca – 30 listopada 2018) z pozytywnymi wynikami sprzedaży i zysków w trudnym otoczeniu rynkowym. Tym samym skonsolidowana sprzedaż przy korektach walutowych i portfolio wzrosła o 7,3%. Biorąc pod uwagę efekty kursów walutowych i rezygnację z działalności hurtowej, odnotowano wzrost sprzedaży o 2,8% do 3,6 mld euro (rok poprzedni: 3,5 mld euro).

 

Skorygowany zysk EBIT wzrósł w ciągu sześciu miesięcy o 5,5% do 302 mln euro (rok wcześniej: 286 mln euro). Odpowiada to skorygowanej marży EBIT w wysokości 8,6% (przed rokiem: 8,7 %). W szczególności w świetle zbycia działalności w zakresie dystrybucji hurtowej odnotowane zyski przed odsetkami i podatkami (EBIT) znacznie wzrosły do ​​537 mln euro (rok wcześniej: 290 mln euro). Odnotowana marża EBIT wynosi zatem 15,1% (przed rokiem: 8,4%).

Mamy za sobą trudne pierwsze półrocze, które charakteryzowało się rosnącą niepewnością na rynku i dużymi wahaniami popytu. Nasz wzrost sprzedaży i zysków pokazuje, że do tej pory byliśmy w stanie sprostać tym wyzwaniom. Jest to dowód na odporność i dobre strategiczne dostosowanie naszego modelu biznesowego do głównych trendów na rynku motoryzacyjnym, takich jak jazda autonomiczna, elektromobilność i cyfryzacja. Wciąż jednak musimy się spodziewać trudności w nadchodzących miesiącach. dr Rolf Breidenbach dyrektor generalny Hella

Segment motoryzacyjny napędza wzrost sprzedaży w całej Grupie

Wzrost sprzedaży w całej grupie był wspierany w szczególności przez segment motoryzacyjny w pierwszym półroczu, który wzrósł o 8,1% do 2,9 mld euro (rok wcześniej: 2,7 mld euro). Wzrost sprzedaży wynika przede wszystkim z utrzymującego się wysokiego popytu na systemy oświetleniowe i rozwiązania elektroniczne, szczególnie w obszarach systemów wspomagania kierowcy i zarządzania energią. Skorygowany EBIT segmentu wzrósł do 244 mln euro (przed rokiem: 238 mln euro). Skorygowana marża EBIT została w ten sposób zmniejszona, między innymi ze względu na nieproporcjonalny wzrost nakładów na badania i rozwój, do 8,5% (rok wcześniej: 9,0%).

Dział wyposażenia warsztatowego wspiera wzrost na aftermarkecie

W segmencie Aftermarket, bez uwzględnienia sprzedaży działalności dystrybucyjnej, sprzedaż wzrosła o 4,5% do 336 mln euro (rok wcześniej: 321 mln euro) w pierwszym półroczu. W szczególności dział z wyrafinowanym wyposażeniem warsztatowym, takim jak urządzenia do testowania emisji spalin i do regulacji świateł, wspierał wzrost sprzedaży. Skorygowany EBIT segmentu pozostaje na poziomie z ubiegłego roku z 25 mln euro. Skorygowana marża EBIT wynosi zatem 7,6% (przed rokiem: 7,7%).

Aplikacje specjalne pokazują pozytywny rozwój branży pojazdów rolniczych i budowlanych

W segmencie aplikacji specjalnych pomyślnie rozwinęła się działalność w zakresie pojazdów rolniczych i budowlanych oraz przyczep. Jednak odnotowana sprzedaż segmentu spadła o 3,7% do 204 mln euro (rok poprzedni: 211 mln euro) w wyniku zamknięcia zakładu produkcyjnego w Australii. Natomiast rentowność segmentu uległa dalszej poprawie. Wskaźnik EBIT segmentu wzrósł o 14,3% do 27 mln euro (rok poprzedni: 24 mln euro); odnotowana marża EBIT wynosi zatem 13,3% (przed rokiem: 11,2%).

Dalszy pozytywny rozwój biznesowy spodziewany w bieżącym roku finansowym

Z obecnej perspektywy Grupa Hella nadal przewiduje pozytywny rozwój biznesu w bieżącym roku finansowym.

Zakładamy jednak, że otoczenie rynkowe będzie nadal słabnąć w nadchodzących miesiącach. Wynika to przede wszystkim ze znacznego spadku popytu na chińskim rynku motoryzacyjnym, niestabilności w połączeniu z nową metodą badania emisji WLTP oraz niepewności w ogólnym otoczeniu gospodarczym. dr Rolf Breidenbach

 

Zakładając, że rynek motoryzacyjny nie odczuje dodatkowego osłabienia w drugiej połowie roku finansowego, Hella oczekuje obecnie, że wzrost sprzedaży przy korektach walutowych i portfolio będzie niższy, a wzrost zysków przed skorygowaniem o odsetki i podatki poprzez działania restrukturyzacyjne i efekty portfolio (skorygowany EBIT) będzie w zakresie 5-10%. Jeśli chodzi o marżę EBIT skorygowaną o środki restrukturyzacyjne i efekty portfolio, nadal oczekuje się skorygowanej marży EBIT w przybliżeniu odpowiadającej wartości z ubiegłego roku.

 

Pełny raport jest dostępny pod linkiem.

 

Źródło: Hella

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl