Jak zapewnia NRF, dzięki nowemu wziernikowi można zaoszczędzić czas i pieniądze podczas diagnozowania usterek klimatyzacji. Umożliwiać ma on łatwe sprawdzenie pod kątem wizualnym kondycji układu klimatyzacji. Przy pomocy tego wziernika można łatwo wykryć: zanieczyszczenia, nieprawidłowe dodatki chemiczne np. uszczelniacz klimatyzacji, jakość i rodzaj oleju kompresorowego, ilość barwnika UV oraz to czy nadal jest aktywny.
Z wziernikiem NRF należy postępować następująco:
- Wytwórz próżnię we wzierniku i wężykach.
- Odpal silnik i włącz klimatyzację.
- Podłącz wężyk HP (High Pressure – wysokie ciśnienie) do zaworu HP w systemie klimatyzacji (czerwony), trzymając wziernik w pozycji pionowej.
- Powoli otwórz port HP i napełnij wziernik do 3/4 pojemności.
- Zamknij port HP i poczekaj kilka minut aż ustabilizuje się poziom płynnego czynnika chłodniczego i oleju.
- Po ustabilizowaniu poziomów, efekt powinien być taki:

- Czynnik chłodniczy i olej są jednolitą cieczą
- Mieszanina jest czysta i przejrzysta.
- Dalsze działania są zbędne.
Zbyt duża ilość barwnika UV – mieszanina jest ciemno zielona/żółta i nie jest przejrzysta:

Prawdopodobne usterki:
- Unieruchomienie sprężarki przez zmianę lepkości i właściwości smarnych oleju kompresorowego.
Nieprawidłowy rodzaj oleju olej (np. PAO) – dwie oddzielne warstwy płynu, brak prawidłowej mieszalności czynnika chłodniczego i oleju:

Prawdopodobne usterki:
- Unieruchomienie sprężarki z powodu niewystarczającego smarowania.
Mieszanina oleju PAG i PAO (barwnik UV) – dwie oddzielne warstwy płynu, brak połączenia czynnika chłodniczego i oleju, mleczno-biały, nieprzejrzysty:

Prawdopodobne usterki:
- Unieruchomienie sprężarki, wytworzenie parafiny i zablokowanie przepływu czynnika chłodniczego i oleju.
Źródło: NRF