Wziernik w ofercie NRF - MOTOFAKTOR

Wziernik w ofercie NRF

person Adrian Januszkiewicz 22/02/2021

NRF prezentuje nowe urządzenie na rynku klimatyzacji w 2021 roku – Wziernik NRF #38807.

Jak zapewnia NRF, dzięki nowemu wziernikowi można zaoszczędzić czas i pieniądze podczas diagnozowania usterek klimatyzacji. Umożliwiać ma on łatwe sprawdzenie pod kątem wizualnym kondycji układu klimatyzacji. Przy pomocy tego wziernika można łatwo wykryć: zanieczyszczenia, nieprawidłowe dodatki chemiczne np. uszczelniacz klimatyzacji, jakość i rodzaj oleju kompresorowego, ilość barwnika UV oraz to czy nadal jest aktywny.

Wziernik jest łatwy w użyciu

Z wziernikiem NRF należy postępować następująco:

 

  1. Wytwórz próżnię we wzierniku i wężykach.
  2. Odpal silnik i włącz klimatyzację.
  3. Podłącz wężyk HP (High Pressure – wysokie ciśnienie) do zaworu HP w systemie klimatyzacji (czerwony), trzymając wziernik w pozycji pionowej.
  4. Powoli otwórz port HP i napełnij wziernik do 3/4 pojemności.
  5. Zamknij port HP i poczekaj kilka minut aż ustabilizuje się poziom płynnego czynnika chłodniczego i oleju.
  6. Po ustabilizowaniu poziomów, efekt powinien być taki:

 

 

  • Czynnik chłodniczy i olej są jednolitą cieczą
  • Mieszanina jest czysta i przejrzysta.
  • Dalsze działania są zbędne.

 

Zbyt duża ilość barwnika UV – mieszanina jest ciemno zielona/żółta i nie jest przejrzysta:

 


 

Prawdopodobne usterki: 

  • Unieruchomienie sprężarki przez zmianę lepkości i właściwości smarnych oleju kompresorowego.

 

Nieprawidłowy rodzaj oleju olej (np. PAO) – dwie oddzielne warstwy płynu, brak prawidłowej mieszalności czynnika chłodniczego i oleju:

 

 

Prawdopodobne usterki:

  • Unieruchomienie sprężarki z powodu niewystarczającego smarowania.

 

Mieszanina oleju PAG i PAO (barwnik UV) – dwie oddzielne warstwy płynu, brak połączenia czynnika chłodniczego i oleju, mleczno-biały, nieprzejrzysty:

 

 

 

Prawdopodobne usterki:

  • Unieruchomienie sprężarki, wytworzenie parafiny i zablokowanie przepływu czynnika chłodniczego i oleju.

 

Źródło: NRF

user photo

Autor

Adrian Januszkiewicz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).