Wyniki Grupy Wielton coraz lepsze | MOTOFAKTOR

Wyniki Grupy Wielton coraz lepsze

person Adrian Januszkiewicz 9/03/2021

W ciągu ostatniego miesiąca Grupa Wielton pozyskała rekordową liczbę nowych zamówień przekraczającą 2 500 sztuk.

Rozwój działalności Grupy Wielton poza Polską jest efektem konsekwentnej realizacji strategii dywersyfikacji geograficznej oraz modelu biznesowego – multibrandu opartego na doświadczonych i uznanych europejskich producentach. Wstępne dane za 2020 rok pokazują, że sprzedaż produktów w Polsce stanowiła już tylko ok. 13% skonsolidowanej sprzedaży Grupy. Prognozy zakładają, że w 2021 roku Polska będzie trzecim w kolejności rynkiem zbytu, po Francji i Wielkiej Brytanii, których znaczenie stale wzrasta.

Tworząc silne synergie między spółkami, rośnie znaczenie zakładu Wieltonu w Polsce.  Odgrywa on kluczową rolę dla funkcjonowania Grupy na rynkach o największym potencjale. To właśnie w Wieluniu realizujemy zamówienia nie tylko dla Polski, ale także dla wielu rynków europejskich, pozostając m.in. dostawcą podwozi do Wielkiej Brytanii. Takie podejście ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza w obecnej sytuacji na rynku walutowym. Silny kurs euro i funta w stosunku do złotówki, powoduje, że eksport staje się bardziej korzystny. We Francji, Wielkiej Brytanii, u naszych niemieckich kolegów, a także na rynku polskim backlog utrzymuje się na wysokim poziomie od 4. kwartału 2020. Stale mamy zagwarantowany portfel zamówień na 3-4 miesiące, a w samym lutym możemy pochwalić się rekordową liczbą nowych zamówień w całej Grupie przekraczającą 2 500 sztuk. Dlatego sukcesywnie zwiększamy wydajność naszego zakładu w Wieluniu jednocześnie starając się o zaspokojenie popytu na rodzimym rynku, który jest dla nas bardzo ważny. Nie jest to łatwe zadanie i ma swoje przełożenie w rejestracjach krajowych. Zgodnie z tymi danymi w styczniu i lutym utrzymaliśmy poziom wolumenowy z zeszłego roku, ale nie odnotowaliśmy wzrostów adekwatnych do rynku. Sytuacja ta wynika z koncentracji na różnych rynkach Grupy Wielton i utrzyma się w kolejnych miesiącach. Docelowo jednak, w perspektywie całego roku, mamy plan zwiększania sprzedaży wolumenowej Wieltonu w Polsce o 44% rok do roku. Obecnie obserwujemy rekordowe ożywienie na polskim rynku na poziomie ponad 36%, co daje bezpieczną przestrzeń do realizacji tego planu w niedalekiej przyszłości. Już teraz wszystkie nadwyżki produkcyjne przekierowujemy na zaspokojenie popytu na rodzimym rynku i realizację zamówień naszych klientów. Zakładamy, że wyniki Grupy na polskim rynku będą rosły w zrównoważony sposób, jednocześnie dając przestrzeń do wykorzystania sprzyjającej sytuacji na rynkach eksportowych i realizacji zamówień na potrzeby naszych zagranicznych spółek. Mariusz Golec CEO Grupy Wielton

 

Na 2021 r. Grupa Wielton zaplanowała ambitny cel powrotu do sprzedaży z roku 2019 i osiągnięcie ponad 20 tys. sztuk. Skuteczna dystrybucja i dopasowany portfel produktowy mają być kluczem do realizacji tego planu. Jednocześnie są to bardzo istotne elementy wykorzystania potencjału strategii dywersyfikacji geograficznej Grupy, obejmującej Unię Europejską, Rosję oraz część Afryki. Będąc obecną na tak wielu rynkach i odpowiadając skutecznie na ich potrzeby, Grupa zarządza ryzykiem związanym z zawirowaniami i ewentualnymi spadkami w poszczególnych krajach.

 

Jak pokazują wstępne wyniki za 2020 rok, Grupa Wielton utrzymuje obecnie pozycję nr 3 w Europie, a także pozostaje liderem na rynku francuskim, zajmuje drugie miejsce w Wielkiej Brytanii oraz trzecie miejsce w Polsce. Znaczenie rynków zagranicznych dla funkcjonowania Grupy stale rośnie. Potwierdzeniem tego są dane dotyczące struktury sprzedaży z ostatnich lat: w 2015 r. 44% produktów Grupy znalazło swoich nabywców poza granicami Polski, a w 2020 r. współczynnik ten wyniósł już ok. 87%.

 

Źródło: Wielton

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).