Wygląd ma znaczenie

person Leszek Kadelski 11/03/2013

"Nie ma drugiej szansy na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia" - a jakie wrażenie robi twój warsztat, gdy klient pierwszy raz go widzi? 

Wygląd zewnętrzny budynków jest wizytówką i reklamą twojej firmy.

 

Klienci warsztatów samochodowych już dojrzeli i poza stale malejącą grupką, dla której liczy się wyłącznie niska cena usługi, mają już pewne oczekiwania. Identyczną ewolucję przeszły oczekiwania klientów wobec przydrożnych restauracji – kiedyś wystarczała przyczepa kempingowa z zapiekankami, dziś mało kto się w takim miejscu zatrzyma.

Trzeba naprawdę dużej determinacji klienta, by ten pojechał do warsztatu, który odstrasza swoim wyglądem lub wygląda jak złomowisko. Robert Dzierżanowski kierownik ds. rozwoju koncepcji serwisowych w firmie Robert Bosch

 

Oczywiście, nie każdy warsztat dysponuje nowoczesnym i atrakcyjnym wizualnie budynkiem. Nie każdy ma też możliwości finansowe, żeby taki budynek zbudować lub kupić. Trzeba zatem poradzić sobie z tym co już mamy i maksymalnie to wykorzystać.

Teren musi być uprzątnięty, a budynki co kilka lat trzeba pomalować świeżą farbą. Robert Dzierżanowski

 

Jeśli nasz budynek straszy brzydką, nieotynkowaną szczytową ścianą, warto przykryć ją płachtą z reklamą naszego warsztatu, na przykład odnoszącą się do sezonowej promocji.

 

Wielu producentów części i materiałów eksploatacyjnych oferuje swoje szyldy za niewielką opłatą, ale nie warto korzystać z nich za wszelką cenę.

Wiele warsztatów przez lata wypracowało swoją nazwę i logo. To właśnie ta nazwa powinna być najlepiej wyeksponowana i nie powinna zostać przygnieciona dużym logo np. producenta oleju. Logo takich firm lepiej umieścić na oddzielnej tablicy, żeby klient widział z jakimi markami współpracujemy. Robert Dzierżanowski

 

Popularne są także flagi i banery reklamowe. Niezależnie od tego co zdecydujemy się wyeksponować, musimy pilnować ich czystości i ogólnego stanu.

Nie wolno trzymać takich elementów reklamowych w stanie agonalnym. Jeśli coś się ubrudziło lub zniszczyło, wyrzućmy to. Lepiej nie mieć nic niż coś co swoim staniem wręcz ubliża reklamowanej marce. Robert Dzierżanowski

 

Szczególną uwagę poświęćmy miejscu, w którym porusza się klient – miejscom parkingowym oraz drodze do Punktu Obsługi Klienta. Ważne jest utwardzenie nawierzchni, bo klient nie może chodzić po błocie. Tanim i skutecznym rozwiązaniem jest na przykład eko-kostka.

 

Dbając o budynek warsztatu zwróćmy uwagę na bramy garażowe. Nawet jeśli są stare, dwuskrzydłowe, zadbajmy o ich dobry stan. Zdecydowanie warto zainwestować w nowoczesne bramy roletowe, które dzięki zdalnemu sterowaniu ułatwiają manewrowanie samochodami. Dodatkowo, stosowanie takich nowoczesnych rozwiązań wzbudza zaufanie klientów.

 

Pamiętajmy, że teren warsztatu musi być ogrodzony i zamykany, bo przecież będziemy tam trzymać samochody naszych klientów. Ogrodzenie i brama jest też warunkiem ubezpieczenia naszego warsztatu.

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl