Wygląd ma znaczenie | MOTOFAKTOR

Wygląd ma znaczenie

"Nie ma drugiej szansy na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia" - a jakie wrażenie robi twój warsztat, gdy klient pierwszy raz go widzi? 

Wygląd zewnętrzny budynków jest wizytówką i reklamą twojej firmy.

 

Klienci warsztatów samochodowych już dojrzeli i poza stale malejącą grupką, dla której liczy się wyłącznie niska cena usługi, mają już pewne oczekiwania. Identyczną ewolucję przeszły oczekiwania klientów wobec przydrożnych restauracji – kiedyś wystarczała przyczepa kempingowa z zapiekankami, dziś mało kto się w takim miejscu zatrzyma.

Trzeba naprawdę dużej determinacji klienta, by ten pojechał do warsztatu, który odstrasza swoim wyglądem lub wygląda jak złomowisko.

kierownik ds. rozwoju koncepcji serwisowych w firmie Robert Bosch - Robert Dzierżanowski

 

Oczywiście, nie każdy warsztat dysponuje nowoczesnym i atrakcyjnym wizualnie budynkiem. Nie każdy ma też możliwości finansowe, żeby taki budynek zbudować lub kupić. Trzeba zatem poradzić sobie z tym co już mamy i maksymalnie to wykorzystać.

Teren musi być uprzątnięty, a budynki co kilka lat trzeba pomalować świeżą farbą.

- Robert Dzierżanowski

 

Jeśli nasz budynek straszy brzydką, nieotynkowaną szczytową ścianą, warto przykryć ją płachtą z reklamą naszego warsztatu, na przykład odnoszącą się do sezonowej promocji.

 

Wielu producentów części i materiałów eksploatacyjnych oferuje swoje szyldy za niewielką opłatą, ale nie warto korzystać z nich za wszelką cenę.

Wiele warsztatów przez lata wypracowało swoją nazwę i logo. To właśnie ta nazwa powinna być najlepiej wyeksponowana i nie powinna zostać przygnieciona dużym logo np. producenta oleju. Logo takich firm lepiej umieścić na oddzielnej tablicy, żeby klient widział z jakimi markami współpracujemy.

- Robert Dzierżanowski

 

Popularne są także flagi i banery reklamowe. Niezależnie od tego co zdecydujemy się wyeksponować, musimy pilnować ich czystości i ogólnego stanu.

Nie wolno trzymać takich elementów reklamowych w stanie agonalnym. Jeśli coś się ubrudziło lub zniszczyło, wyrzućmy to. Lepiej nie mieć nic niż coś co swoim staniem wręcz ubliża reklamowanej marce.

- Robert Dzierżanowski

 

Szczególną uwagę poświęćmy miejscu, w którym porusza się klient – miejscom parkingowym oraz drodze do Punktu Obsługi Klienta. Ważne jest utwardzenie nawierzchni, bo klient nie może chodzić po błocie. Tanim i skutecznym rozwiązaniem jest na przykład eko-kostka.

 

Dbając o budynek warsztatu zwróćmy uwagę na bramy garażowe. Nawet jeśli są stare, dwuskrzydłowe, zadbajmy o ich dobry stan. Zdecydowanie warto zainwestować w nowoczesne bramy roletowe, które dzięki zdalnemu sterowaniu ułatwiają manewrowanie samochodami. Dodatkowo, stosowanie takich nowoczesnych rozwiązań wzbudza zaufanie klientów.

 

Pamiętajmy, że teren warsztatu musi być ogrodzony i zamykany, bo przecież będziemy tam trzymać samochody naszych klientów. Ogrodzenie i brama jest też warunkiem ubezpieczenia naszego warsztatu.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).