Wybrano dyrektora marki Leapmotor w Polsce | MOTOFAKTOR

Wybrano dyrektora marki Leapmotor w Polsce

Adam Męciński obejmie stanowisko dyrektora marki Leapmotor w Polsce. Zastąpi na nim Magdalenę Redestowicz, która dalszą karierę będzie kontynuowała poza strukturami firmy.

Adam Męciński, dyrektor marki Leapmotor w Polsce
Adam Męciński, dyrektor marki Leapmotor w Polsce

Nominacja wchodzi w życie z 1 lutego br. Na nowym stanowisku Adam Męciński będzie odpowiedzialny za całość działań handlowych marki Leapmotor na polskim rynku, podlegając w tym zakresie bezpośrednio do dyrektora zarządzającego Stellantis Polska, a funkcjonalnie do Danilo Annese, dyrektora marki Leapmotor na region Rozszerzonej Europy. Jednocześnie Adam Męciński w dalszym ciągu będzie sprawował funkcję dyrektora marki Jeep w Polsce.

Adam Męciński jest absolwentem Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie Koźminskiego w Warszawie. Posiada ponad 22-letnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Karierę zawodową rozpoczął w dziale Sprzedaży i Logistyki firmy Mitsubishi Motors Polska, w której następnie zajmował różne stanowiska kierownicze związane ze sprzedażą i marketingiem. Od maja 2015 roku do stycznia 2020 roku pełnił funkcje dyrektora sprzedaży i członka Komitetu Doradczego Zarządu. Następnie został powołany na stanowisko dyrektora generalnego Mitsubishi Motors w Polsce. Od 1 marca 2021 roku jest związany z firmą Stellantis, kiedy to objął stanowisko dyrektora marki Opel. Od czerwca 2023 roku pełni funkcję dyrektora marki Jeep.

Leapmotor International B.V. to spółka joint venture kierowana przez Stellantis (procent własności: 51% Stellantis N.V., 49% Leapmotor). Firma z siedzibą w Amsterdamie skupia się na redefiniowaniu i kształtowaniu na nowo krajobrazu samochodów elektrycznych (EV), wykorzystując najnowocześniejsze technologie i innowacje. Leapmotor International zajmuje się dostarczaniem klientom na całym świecie zaawansowanych technologicznie, przystępnych cenowo rozwiązań w zakresie mobilności elektrycznej.

Spółka rozpoczęła działalność w Europie we wrześniu 2024 r. i planuje rozszerzyć działalność na Indie, Azję i Pacyfik, Bliski Wschód, Afrykę i Amerykę Południową, począwszy już od czwartego kwartału. Gama produktów Leapmotor International będzie początkowo obejmować T03, miejski samochód elektryczny
segmentu A, oraz C10, bogato wyposażony, rodzinny samochód z segmentu D, a wprowadzenie na rynek dodatkowych modeli jest planowane w ciągu najbliższych trzech lat.

Źródło: Stellantis

Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:

belka Wiadomości Google