Wspólny elektryczny SUV i platforma do EV Toyoty i Subaru

person Adrian Januszkiewicz 10/06/2019

Toyota i Subaru opracują wspólną platformę dla średnich i dużych samochodów z napędem elektrycznym. Partnerzy opracują  również bliźniacze modele SUV-ów segmentu C.

Koncerny motoryzacyjne Toyota i Subaru rozpoczęły współpracę nad nowym SUV-em segmentu C z napędem elektrycznym, który zostanie opracowany jako dwa bliźniacze modele sprzedawane pod obiema markami. Obie firmy opracują także platformę dla średnich i dużych aut elektrycznych. Nowy SUV będzie wykorzystywać technologie zelektryfikowanych napędów Toyoty i napęd na wszystkie koła Subaru. Oba koncerny chcą tworzyć nowy model we współpracy z innymi firmami, które mają podobne aspiracje.

 

Od chwili zawarcia w 2005 roku umowy o współpracy biznesowej, Toyota i Subaru rozszerzają kooperację w wielu obszarach, m.in. badań i rozwoju, produkcji oraz sprzedaży. Ich wspólne starania doprowadziły do rozpoczęcia w 2012 roku sprzedaży bliźniaczych sportowych coupe z tylnym napędem Toyota GT86 i Subaru BRZ, a także do rozpoczęcia sprzedaży w Stanach Zjednoczonych modelu Subaru Crosstrek Plug-in Hybrid, w którym zastosowano napęd Toyoty.

 

Światowy przemysł motoryzacyjny przechodzi głęboką transformację. Coraz większa konkurencja w zakresie samochodowych systemów łączności, informacji i multimediów, jak również autonomii jazdy i wspomagających ją systemów, nowych form mobilności i współdzielenia aut, a także elektryfikacji pojazdów, skłoniły Toyotę i Subaru do zacieśnienia współpracy, koncentrującej się na rozwoju elektromobilności.

 

Ze względu na znaczne różnice w rozwoju energetyki oraz infrastruktury poszczególnych regionów i krajów, a także w przepisach dotyczących ochrony środowiska oraz zróżnicowane potrzeby rynku, związane z elektrycznymi pojazdami, konieczny jest szybki rozwój odpowiednich produktów. Komercjalizacja samochodów elektrycznych wymaga ponadto zastosowania akumulatorów o dużej pojemności. Ze względu na różnice w sposobie użytkowania aut elektrycznych, np. ich maksymalne zasięgi, potrzebne będą również nowe formy ich sprzedaży. Te i wiele innych kwestii tworzą coraz dłuższą listę wyzwań, z którymi trzeba będzie się zmierzyć.

 

Aby szybko i sprawnie im sprostać, Toyota i Subaru chcą we współpracy z innymi podmiotami wdrożyć nowy model biznesowy, wykraczający poza konwencjonalnie rozumianą branżę motoryzacyjną. Pierwszym krokiem będzie wspólne opracowanie platformy przeznaczonej dla pojazdów elektrycznych, która pozwoli na zwiększenie produktywności poprzez łączenie technologii, które są najmocniejszymi stronami obu koncernów i współpracę wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. Nowa platforma zostanie opracowana tak, by miała szerokie zastosowanie w wielu typach pojazdów, w tym w sedanach i SUV-ach segmentów C i D. Jej konstrukcja będzie umożliwiać także tworzenie pochodnych modeli pojazdów. Po podpisaniu umowy z Toyotą, Subaru przeniesie swoje zasoby, służące do rozwoju pojazdów elektrycznych, do nowego, wspólnego projektu.

 

Źródło: Toyota

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl