Wskazówki serwisowe firmy Bosch: akumulatory | MOTOFAKTOR

Wskazówki serwisowe firmy Bosch: akumulatory

person Redakcja 3/10/2022

Bosch podaje wskazówki, jak zapobiec rozładowaniu akumulatora w samochodzie.

Uszkodzenie akumulatora to jedna z najczęstszych przyczyn problemów z rozruchem silnika. Nic w tym dziwnego, ponieważ wymagania stawiane akumulatorowi są obecnie bardzo wysokie, co wynika z coraz większej liczby systemów elektronicznych w samochodzie.

 

Problemy pojawiają się najczęściej w przypadku częstych jazd na krótkich trasach, ponieważ akumulator traci wtedy więcej energii, niż może otrzymać z alternatora. Wysokie i niskie temperatury również wpływają na stopień naładowania i trwałość akumulatora.

 

Idealna temperatura pracy wynosi 20°C. Szczególnie latem wysokie temperatury przyspieszają reakcje starzenia się akumulatora. Z kolei w niskich temperaturach w zimie zmniejsza się szybkość reakcji chemicznej, co może prowadzić do obniżenia wydajności, zwłaszcza w przypadku starych akumulatorów.

 

Ponadto do niskiego stanu naładowania akumulatora prowadzą długie okresy postoju. Ze wszystkimi nieprzyjemnymi konsekwencjami.

 

Poniżej Bosch podaje kilka wskazówek, jak temu zapobiec.

 

Jeżeli dojdzie do rozładowania akumulatora, to należy uruchomić silnik z zewnętrznego źródła prądu za pomocą na przykład kabli rozruchowych i udać się do najbliższego warsztatu w celu ustalenia przyczyny usterki.

 

Pierwsza najważniejsza rzecz: samochód z rozładowanym akumulatorem i samochód podłączany jako zewnętrzne źródło prądu nie mogą mieć ze sobą kontaktu, w przeciwnym razie istnieje ryzyko zwarcia.

 

Najpierw zacisk czerwonego kabla mocujemy do dodatniego zacisku akumulatora w pojeździe asystującym.

 

Następnie drugi koniec czerwonego kabla mocujemy do dodatniego zacisku samochodu z rozładowanym akumulatorem.

 

Z kolei czarny zacisk mocujemy do ujemnego zacisku akumulatora w pojeździe asystującym. Drugi koniec czarnego kabla podłączamy do nielakierowanego metalowego elementu z dala od uszkodzonego akumulatora, na przykład do bloku silnika.

 

Najpierw uruchamiamy silnik w samochodzie asystującym, a następnie silnik w samochodzie z rozładowanym akumulatorem.

 

Zdejmowanie zacisków odbywa się w kolejności odwrotnej.

 

Ładowarka akumulatorów Bosch C3
Ładowarka akumulatorów Bosch C3

 

Akumulator należy naładować przed planowanym długim okresem postoju jak i bezpośrednio po nim za pomocą profesjonalnej ładowarki w warsztacie lub w domu z ładowarki do domowego użytku.

 

Aby podłączyć ładowarkę do akumulatora, najpierw należy podłączyć czerwony kabel do zacisku dodatniego, a następnie czarny kabel do nielakierowanego metalowego elementu z dala od akumulatora, na przykład do bloku silnika.

 

Następnie można podłączyć ładowarkę do sieci.

 

W przypadku ładowania akumulatora bez odłączania go od instalacji elektrycznej pojazdu (w celu zachowania pamięci ustawień urządzeń elektrycznych czy radia) należy upewnić się, że ładowarka dysponuje systemem przeciwprzepięciowym. Podczas ładowania nieodpowiednią może dochodzić do pików napięciowych, podczas których skoki napięcia mogą sięgać nawet kilkudziesięciu wolt. W efekcie może dojść do uszkodzenia elektroniki np. komputera, oprogramowania itp. W skrajnych przypadkach może dojść do uszkodzenia ekranów, czy wystrzelenia poduszek powietrznych.

 

Po zakończeniu ładowania, najpierw odłączamy ładowarkę od sieci, a następnie zdejmujemy kable z akumulatora.

Niezawodność marki Bosch:

  • Szeroki asortyment zapewniający duże pokrycie rynku i odpowiadający na potrzeby klientów
  • Najwyższa jakość produktów
  • Doświadczenie w zakresie produkcji akumulatorów od 1922

 

Artykuł sponsorowany przez Bosch

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).