Wirtualny Mercedes w League of Legends | MOTOFAKTOR

Mercedes-Benz Project SMNR to wirtualny pojazd opracowany przez niemiecką markę we współpracy z Riot Games, twórcą League of Legends.

 

  • 5 listopada, podczas tegorocznego finału Mistrzostw Świata w League of Legends (LoL), Mercedes-Benz po raz pierwszy zaprezentował szczegóły swojego wirtualnego samochodu pokazowego
  • Nieograniczone możliwości projektowe w wirtualnej przestrzeni pozwoliły na zaprojektowanie rzeźbiarskiego dwumiejscowego coupé, charakteryzującego się półprzezroczystą materialnością
  • Mercedes-Benz Project SMNR (SMNR to skrót od słowa „summoner”, z angielskiego przywoływacz) jest zasilany energią światowej społeczności fanów: każdy gracz, zwany „Przywoływaczem”, jest reprezentowany przez cząsteczkę energii w pojeździe
  • EQS SUV został zaprezentowany w pawilonie Mercedes-EQ House, zlokalizowanym w miasteczku kibica Riot Games w San Francisco
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

Mercedes-Benz Project SMNR łączy pasję do gry League of Legends (LoL) jako e-sportu oraz doświadczenie Mercedes-Benz w obszarze designu. Tak powstał wyjątkowy, wirtualny samochód pokazowy, stworzony wspólnie z Riot Games, twórcą League of Legends. Zainspirowani dynamicznym światem LoL projektanci Mercedesa stworzyli pojazd, który w bezprecedensowy sposób definiuje granicę pomiędzy rzeczywistością a fikcją. „

 

Po raz pierwszy zdołaliśmy całkowicie odsunąć na bok granice materialności i fizyki. W wirtualnej przestrzeni nie obowiązują nas przecież żadne ograniczenia – powiedział Gorden Wagener, szef designu Mercedes-Benz Group AG – Project SMNR na nowo ucieleśnia nasze dążenie do ciągłego rozwoju designu i nieustannego stawiania sobie kolejnych wyzwań. Nasza kreatywność zyskała przestrzeń na to, co zupełnie nieoczekiwane.

Mercedes-Benz Project SMNR

Wygląd zewnętrzny: niespotykana estetyka, moc i dynamika

Project SMNR ucieleśnia koncepcję projektowania Mercedes-Benz – język zmysłowej wyrazistości. Pokazowy samochód łączy piękno z niezwykłością. Czysto wirtualne środowisko pozwoliło uwolnić jego design od ograniczeń produkcyjnych oraz praw fizyki i zastosować zupełnie nowe materiały, znane jako „metamateriały”. W ten sposób projektanci przesunęli granice tego, co dotychczas wydawało się w ogóle możliwe.

 

Dwumiejscowy pojazd ma dynamiczną sylwetkę, z centralnie umieszczonym kokpitem oraz zwiększonym prześwitem. Konwencjonalne koła zostały zastąpione przez pola energetyczne i harmonijnie zintegrowane z bryłą samochodu. Ich ramiona biegną do wewnątrz, podkreślając rzeźbiarski charakter podwozia. W połączeniu z krótką tylną partią nadwozia podkreśla to mocne, energiczne proporcje pojazdu.

Koła w konwencjonalnym sensie zostały zastąpione polami energii w Mercedes-Benz Project SMNR i są płynnie zintegrowane z ogólną konstrukcją pojazdu.

W miejscach, w których można spodziewać się typowych konstrukcji lub materiałów, projekt zaskakuje bioluminescencyjnymi cząsteczkami energii i płynnymi strukturami. Design czerpie swoją inspirację ze świata gier, w szczególności League of Legends. Bazuje na dwóch unikalnych motywach: rdzeniu energetycznym oraz molekułach strefowych.

Rdzeń energetyczny jako kręgosłup całego designu

W dynamicznym języku projektowania Project SMNR dominuje rdzeń energetyczny. Jest on głównym elementem konstrukcyjnym i podtrzymuje nie tylko koła, które składają się z pól energetycznych, ale także centralnie umieszczoną kabinę pasażerską.

Molekuły strefowe: swobodne cząstki jako źródło energii pojazdu

Molekuły strefowe to półprzezroczysta warstwa molekuł, które trwale dostosowują się do środowiska. W przypadku Project SMNR mogą one nadawać nadwoziu dowolny wyobrażalny kształt, dopasowując się do stałego rdzenia energetycznego. Półprzezroczysta warstwa nie tylko zapewnia wgląd do wnętrza pojazdu, ale tworzy też zupełnie nowe postrzeganie wyglądu zewnętrznego. Molekuły strefowe pośrednio nawiązują do gry „League of Legends” i stref kontrolowanych przez graczy.

 

Project SMNR ożywiają bioluminescencyjne elementy, umożliwiające płynne zmiany formy. Każda cząsteczka energii reprezentuje bowiem konkretnego gracza, w League of Legends nazywanego „Przywoływaczem”. W konsekwencji poszczególne cząstki stanowią nie tylko element designu, ale są też źródłem energii służącej do zasilania samochodu. To gracze i fani napędzają pulsujące serce Project SMNR, rozświetlając w ten sposób różne obszary pojazdu.

 

Project SMNR wyposażono w pierwszy całkowicie trójwymiarowy interfejs użytkownika w wirtualnej przestrzeni, który w czasie rzeczywistym przedstawia środowisko obsługi w hologramowej formie. Więcej szczegółów można obejrzeć poniżej:

Project SMNR zadebiutował podczas tegorocznych mistrzostw Worlds w sekcji Mercedesa w miasteczku kibica Riot Games w San Francisco. Jego interaktywny pokaz odbywał się na wielu ekranach, które prezentowały samochód z różnych perspektyw, z wyraźnymi szczegółami.

LoL Esports Worlds 2022

5 listopada, po sześciu tygodniach faz grupowej i pucharowej, w Chase Center w San Francisco odbył się finał League of Legends Worlds. Oprócz trofeum zwycięska drużyna otrzymał również kultowy Pierścień Mistrzowski zaprojektowany przez Mercedes-Benz. Producent luksusowych samochodów ze Stuttgartu miał też swoje stałe miejsce w miasteczku kibica Riot Games w San Francisco – to pawilon Mercedes-EQ House o powierzchni 250 metrów kwadratowych.

Oprócz trofeum zwycięska drużyna otrzymał również kultowy Pierścień Mistrzowski zaprojektowany przez Mercedes-Benz

Obok wirtualnego samochodu pokazowego oraz Pierścienia Mistrzostw marka spod znaku gwiazdy prezentowała tam model EQS SUV, który posłużył m.in. do transportu Pucharu Przywoływacza z Nowego Jorku do San Francisco przez Atlantę. W jego wnętrzu goście mogli podziwiać integrację elementów designu w League of Legends z cyfrowym systemem informacyjno-rozrywkowym MBUX.

Mercedes-Benz miał też swoje stałe miejsce w miasteczku kibica Riot Games w San Francisco – to pawilon Mercedes-EQ House o powierzchni 250 metrów kwadratowych

Mercedes-Benz x Riot Games

Wyłączne partnerstwo Mercedes-Benz w światowych e-sportowych wydarzeniach League of Legends Riot Games trwa od 2020 roku. Esencją wszystkich działań związanych z zaangażowaniem obu partnerów jest dalszy rozwój globalnej kultury e-sportowej, a także wzmocnienie światowej społeczności LoL.

 

Źródło: Daimler

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).