Przede wszystkim należy pamiętać, że nie tylko jakość elementów zawieszeń i układu kierowniczego zastosowanych podczas naprawy ma wpływ na bezpieczeństwo ruchu i długotrwałą eksploatację. Równie ważny jest prawidłowo wykonany montaż.
Może będzie to zaskoczeniem, ale w większości przypadków reklamacji przyczyną jest właśnie nieprawidłowo przeprowadzona naprawa. Także prawidłowy demontaż zużytych części jest niezbędnym krokiem do skutecznie wykonanej naprawy, czy przeglądu.
Pamiętać należy o używaniu wymaganych narzędzi (przede wszystkim o ściągaczach). Unikajmy stosowania młotka jako podstawowego narzędzia do demontażu starych i zardzewiałych podzespołów. Jego uderzenia mogą spowodować uszkodzenie innych elementów współpracujących, co potem może powodować przedwczesne zużycie nowo zamontowanych części. Nie wolno zapominać też o sprawach oczywistych: spawanie czy prostowanie elementów zawieszenia i układu kierowniczego jest niedopuszczalne.
Przy montażu nowych elementów najważniejsza jest czystość i staranność, przede wszystkim przy połączeniach stożkowych i gwintowych. Stożkowa i gwintowana część sworznia wykonane są niesłychanie precyzyjnie, montaż powinien się odbywać dokładnie tak jak przedstawia to załączana instrukcja wielojęzyczna znajdująca się w każdym pudełku, które trafia do klienta.
Nieprawidłowe wyczyszczenie gniazda sworznia podczas montażu jest najczęstszą przyczyną przedwczesnego zużycia przegubu sworzni. Pozostałości korozji i zanieczyszczeń są przyczyną szybkiego zużycia przegubu. Wszelkie operacje mogące uszkodzić osłony przeciwpyłowe to „gwarancja” awarii przegubu po niewielkim przebiegu. Doskonałym przykładem są uszkodzenia osłon amortyzatora powodujące w efekcie zużycie bądź uszkodzenie tłoczyska i wycieki.
Dobrym przykładem wymagającym starannego montażu są wtłaczane sworznie wahaczy. Prawidłowe połączenie wtłaczane za pomocą którego sworzeń zostanie połączony z wahaczem wymaga spełnienia kryteriów jakie założył konstruktor przy obliczeniach wytrzymałości i pewności pracy połączenia.
Parametry wcisku, wielkość siły wtłaczania i rozłączenia, pewność pracy w podwyższonych temperaturach, zależy od zachowania tolerancji wymiarów z dokładnością do setnej części milimetra, także współczynnik tarcia w złączu musi mieścić się w wąskim zakresie dopuszczalnych wartości. Obecność nierównomiernej powłoki lakierowej, korozji czy jakichkolwiek zanieczyszczeń spowoduje niemożliwość połączenia lub jego nieprawidłowe parametry zagrażające bezpieczeństwu, a przede wszystkim trwałości.
Niedopuszczalne jest montowanie elementów przy użyciu siły. Montaż należy przeprowadzać delikatnie, aby nie uszkodzić żadnego z elementów. Obudowa, choć wydaje się być elementem odpornym, także może zostać uszkodzona np. poprzez uderzenie. Bardzo często prawie niewidoczne odkształcenia obudowy, czy dekla, powodują odkształcenie wewnętrznych elementów łożyskujących, a tym samym przedwczesne zużycie, czy zmianę parametrów pracy.
Przy takiej pracy warto korzystać z klucza dynamometrycznego. Niestety, wciąż zdarza się że warsztat ma takie narzędzie, ale trzymane jest ono w zamkniętej szafce właściciela warsztatu “żeby się nie zniszczyło”. To sytuacja naprawdę niedopuszczalna!