Wielton z rekordowymi przychodami po Q3 2019

person Adrian Januszkiewicz 2/12/2019

Grupa Wielton wypracowała w okresie 9 miesięcy br. 1,838 mld zł przychodów (wzrost o 26,3% r/r) oraz 119 mln zł zysku EBITDA (o 17,7% więcej r/r).

Po trzech kwartałach Grupa Wielton wypracowała 1,838 mld zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (wzrost o 26,3% r/r), nominalnie stanowi to wzrost o 383 mln zł wobec analogicznego okresu 2018 r. Przychody ze sprzedaży po trzech kwartałach 2019 r. są najwyższe r/r w historii Grupy. W okresie styczeń-wrzesień 2019 r. Grupa pochwaliła się 17,7% wzrostem r/r EBITDA, do kwoty 119,3 mln zł.

Po trzech kwartałach mamy rekordowo wysokie obroty. Już na ponad rok przed zakończeniem realizacji aktualnej strategii jesteśmy bliscy realizacji celu związanego z przychodami. Nawet gdy wyłączymy przychody Lawrence David – Grupę, którą przejęliśmy rok temu - to nasz wynik przychodowy będzie o ponad 100 mln zł wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tomasz Śniatała wiceprezes zarządu ds. ekonomiczno-finansowych Wielton S.A.

 

Wypracowanie rekordowych przychodów było możliwe dzięki geograficznej dywersyfikacji sprzedaży Grupy. Na rynku francuskim spółka Freuhauf osiągnęła niemal 520 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 14,2% r/r). Zrealizowane na tym rynku obroty stanowią ponad 28% w skonsolidowanych przychodach ze sprzedaży Grupy po trzech kwartałach br., czyniąc rynek francuski największym pod względem uzyskiwanych przychodów dla Grupy Wielton. Dzięki 12,6% wzrostowi r/r wolumenu sprzedaży Grupa rośnie szybciej niż rynek, który w badanym okresie urósł o 5,6%. Spółka pozostaje liderem rynku z niemal 20-procentowym udziałem (wzrost o ok. 2 p.p. r/r).

 

Na rynku polskim spółka Wielton zaraportowała 309,5 mln zł przychodów. Stanowi to spadek o niespełna 14% w porównaniu do wyniku w takim samym okresie rok temu. Widoczne schłodzenie rynku polskiego wpłynęło na presję cenową oferowanych produktów przez producentów. Aby sprostać wyzwaniom Grupa wdrożyła program naprawczy, m.in. reorganizację struktur sieci sprzedaży w Polsce. Dodatkowym bodźcem pozytywnie wpływającym na wsparcie sprzedaży ma być poszerzenie oferty produktowej oraz rozwój programów finansowania zakupu.

Grupa Wielton nadal rośnie, a to wszystko przy coraz to bardziej widocznych efektach wypłaszczenia rynków w Europie. Na każdym z rynków, na których sprzedaż była w ostatnich okresach pod presją, mamy ustalony indywidualny plan działania. Cieszy nas fakt, że widać dziś już wyraźnie efekty postępującej dywersyfikacji geograficznej sprzedaży. Mniejsza sprzedaż na niektórych rynkach – w tym polskim – jest kompensowana przez m.in. Francję i Rosję. Mariusz Golec prezes zarządu Wielton S.A.

 

Najszybciej Grupa Wielton rośnie na rynku rosyjskim. W okresie styczeń-wrzesień 2019 r. Grupa wypracowała prawie 159 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o prawie 24% r/r). Wielton stale poszerza swoją ofertę. W planach jest rozpoczęcie sprzedaży naczep niskopodłogowych i inloaderów pod marką Langendorf, co dodatkowo pomoże budować udziały w rynku i wesprze marżowość.

 

Spółka Langendorf, która działa na rynku niemieckim, osiągnęła niemal 196 mln zł przychodów. Przełożyło się to na ponad 6-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Langendorf odnotował wzrost udziału w rynku sprzedaży wywrotek pomimo spadku tego rynku. Spółka kontynuuje działania prowzrostowe, tj. zarządzanie portfelem produktów, rozwój oferty sprzedażowej oraz wykorzystanie synergii. Celem działań jest wzrost przychodów i udziału w rynku, a także maksymalizacja marż.

 

Po raz pierwszy Grupa pokazała zgrupowane wyniki z rynków CEE (sprzedaż w Rumunii, Bułgarii, Węgier, Czech, Słowacji, Serbii, Słowenii i Chorwacji). Po trzech kwartałach Grupa odnotowała w CEE ponad 5-procentowy wzrost sprzedaży, do wartości 101 mln zł. W celu dalszego umacniania pozycji w tej części Europy Wielton planuje m.in. większą penetrację rynków (Rumunii, Bułgarii, Czech i Słowacji) oraz wejście na rynek Serbii z nowym partnerem.

 

Źródło: Wielton

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.