Valeo 16.12.2018

Wielofunkcyjny moduł filtra oleju Hengst do nowych silników VW

person Adrian Januszkiewicz 16/11/2018

Firma Hengst opracowała moduł filtra oleju do najnowszej generacji 2-litrowych silników wysokoprężnych montowanych w pojazdach należących do VAG.

Niemiecka firma Hengst, wiodący specjalista w dziedzinie filtracji, opracowała wielofunkcyjny moduł filtracji oleju silnikowego dla nowych 4-cylindrowych silników wysokoprężnych grupy VAG o oznaczeniu EA288 Evo. Najważniejszym założeniem dla konstruktorów było podniesienie sprawności silnika, utrzymanie relatywnie niskiej masy oraz zapewnienie optymalnego przepływu oleju podczas całego okresu eksploatacji w ustalonym interwale wymian. Wszystkie te założenia musiały zostać podporządkowane utrzymaniu bardzo niskiej emisji substancji szkodliwych. Dodatkowym wyzwaniem dla konstruktorów był fakt iż w niektórych modelach Audi silnik ten będzie montowany wzdłużnie, w pozostałych modelach koncernu VAG – poprzecznie. W pierwszej kolejności silniki te trafią do pojazdów Audi i będą montowane wzdłużnie. Produkcja tych modułów rozpoczęła się już w trzecim kwartale 2018 roku. Hengst będzie również dostarczał moduły filtracyjne do silników montowanych poprzecznie w pozostałych pojazdach grupy, a ich produkcja seryjna rozpocznie się w 2019 roku.

 

Od 60 lat firma Hengst ściśle współpracuje z wieloma producentami aut oraz silników już na etapie opracowania koncepcji filtracji oraz konstrukcji układów filtracji. Filtry i systemy filtracyjne opracowane na pierwszy montaż, są następnie oferowane na rynku wtórnym przy zachowaniu tej samej, najwyższej jakości, precyzji produkcji i dopasowania. Wkład filtra oleju dla silnika 2.0 TDI nowej generacji pojawi się w przyszłym roku również na niezależnym rynku części zamiennych.

Redukcja emisji dwutlenku węgla

Nowo opracowany moduł spełnia wszystkie wymagania dotyczące zarządzania płynami w nowoczesnych silnikach Diesla. Lekka konstrukcja łączy doskonałą filtrację i odpowiednie chłodzenie oleju w module zajmującym niewiele miejsca w komorze silnikowej. Kanały przepływu, które w porównaniu do poprzedniego modułu zostały znacznie zoptymalizowane, pozwalają na zmniejszenie ciśnienia różnicowego, a tym samym obniżenie wymagań dotyczących wydajności pompy olejowej. W rezultacie system opracowany przez firmę Hengst bezpośrednio przyczynia się znacząco do redukcji emisji dwutlenku węgla oraz poprawy bilansu energetycznego silnika.

Seria filtrów Energetic – w trosce o środowisko

Siódma już, najnowsza generacja koncepcji wkładów filtracyjnych Energetic została opracowana na potrzeby modułu lejowego w silniku EA288 Evo. Moduł, którego oczywiście głównym elementem pozostaje filtr oleju, cechuje szczególna trwałość i oszczędność materiałów, których nie trzeba wymieniać razem z filtrem a tym samym nie trzeba utylizować.

 

Moduł ten ma zintegrowany zawór spustowy oleju, natomiast wewnętrzna rama nośna wbudowanego filtra została tak wzmocniona, aby wytrzymywała bardzo wysokie ciśnienie. Wymienny wkład filtracyjny jest chroniony patentem, a blokada uszczelniająca wkład w obudowie została zintegrowana, aby zapobiec instalacji niewłaściwego filtra.

Przyszłość silnika diesla

VAG wiąże bardzo duże nadzieje z nową rodziną silników. Mają być one montowane we wszystkich modelach grupy, zarówno w samochodach osobowych jak i dostawczych, przecząc tym samym pogłoskom o szybkiej śmierci silników dieslowskich. Rodzina EA288 Evo ma być przyszłością silników wysokoprężnych koncernu VAG. Silnik ten ma pojemność 2 litrów i będzie dostępny w wariantach mocy do 150 kW (204 KM). Będzie on również wyposażony w 12-woltowy generator rozruchowy, dzięki czemu stanie się on łagodną wersją hybrydy. Nowy silnik EA288 Evo spełnia wszystkie aktualne normy emisji spalin EU6d-temp i jest również gotowy na normę emisji EU6d.

 

Źródło: Hengst

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl