W 2021 r. swoją premierę będzie miało zautomatyzowane BMW iNEXT, które ma być nowym sztandarowym pojazdem niemieckiej marki. Jego zdolności do wysoko zautomatyzowanej jazdy towarzyszyć będą duże zmiany w stylistyce wnętrza, ponieważ wyposażony zostanie w zupełnie nową kierownicę. Jej wieloboczna geometria ma być doskonałym rozwiązaniem przy przechodzeniu z wysoko zautomatyzowanej jazdy do aktywnego prowadzenia. Wyjątkowy kształt kierownicy – zaczerpnięty z motorsportu – ma podnieść komfort wsiadania i siedzenia oraz zapewnić lepszą widoczność zestawu wskaźników. Podobnie jak zakrzywiony ekran wieloboczna kierownica stanowi część pionierskiej stylistyki wnętrza BMW iNEXT.
Obręcz kierownicy będzie spłaszczona u dołu i u góry, a zaokrąglone narożniki po bokach mają zapewnić komfortowe oparcie dla dłoni. Zalety tego kształtu mają być widoczne szczególne przy przechodzeniu z wysoko zautomatyzowanej jazdy na aktywne prowadzenie. W porównaniu z okrągłą kierownicą ma ułatwiać to rozpoznanie kąta skrętu kół na podstawie pozycji kierownicy. Przejmując prowadzenie, kierowca będzie mógł natychmiast określić – wizualnie i na dotyk – aktualny kąt skrętu oraz bezpiecznie kontynuować kurs obrany przez BMW iNEXT.
Włókna optyczne wbudowane w boki kierownicy będą informować kierowcę za pośrednictwem kolorowych sygnałów o dostępności wysoko zautomatyzowanych funkcji jazdy, a także wskażą konieczność przejęcia prowadzenia. Taka forma interakcji między kierowcą a samochodem jest kolejnym aspektem pionierskiej stylistyki wnętrza w BMW iNEXT.
Charakterystyczny kształt kierownicy w BMW iNEXT ma zapewniać również ergonomiczne zalety. Spłaszczenie dolnej części da większy komfort wsiadania i wysiadania. Zwiększy również swobodę ruchów na długich dystansach, umożliwiając kierowcy zginanie zarówno lewej nogi – na przykład podczas korzystania z aktywnego regulatora prędkości – jak i prawej.
Co więcej, wieloboczna kierownica jest dopasowana do stylistyki wyświetlacza i elementów obsługi BMW iNEXT. Jej kształt poprawia widoczność deski rozdzielczej z nowym zakrzywionym ekranem. Zarówno pozycja – konsekwentnie zorientowana na kierowcę – jak i kształt kierownicy dają więc optymalną czytelność wskazań graficznych.
Źródło: BMW