Wakacje za pasem – NOCO radzi mieć booster | MOTOFAKTOR

Wakacje za pasem - NOCO radzi mieć booster

person Redakcja 5/06/2023

NOCO radzi posiadaczom kamperów lub przyczep kempingowych, aby na listę wyposażenia wpisać urządzenie rozruchowe (booster), które może się przydać podczas wyjazdu.

 

Niezależnie od tego czy chodzi kamper czy zestaw z przyczepą kempingową, prąd jest podczas podróży towarem deficytowym. Po pierwsze – nie wszystkie pola kempingowe dysponują dogodnym złączem zasilającym. Po drugie – nie zawsze miejscem postoju jest obszar do tego specjalnie przystosowany. Owszem, coraz więcej kamperów i zestawów ma dodatkowy magazyn energii, rośnie popularność dachowych paneli solarnych, ale mimo wszystko zdarza się, że jakieś odbiorniki są zasilane właśnie z akumulatora rozruchowego. Wystarczy wówczas kilka godzin pracy oświetlenia, zasilania sprzętu elektronicznego lub najzwyklejsze pozostawienie włączonych świateł, aby na drugi dzień rano znaleźć się w poważnych tarapatach. Rozwiązaniem takich problemów jest dobry booster, czyli urządzenie do awaryjnego uruchamiania silnika z rozładowanym akumulatorem.

Zawsze gotowy, działa automatycznie

Markowe produkty, takie jak np. NOCO mogą pozostawać w stanie naładowania nawet przez kilka miesięcy, by w potrzebie zasilić rozrusznik.

 

Na dodatek są to urządzenia uniwersalne, z bardzo wysokim poziomem automatyki działania. To ważne w kamperach i zestawach campingowych, ponieważ nie zawsze mamy tam do czynienia z seryjnymi rozwiązaniami (rodzaj akumulatora, biegunowość, itp.).

 

Po podłączeniu booster NOCO rozpoznaje układ, do którego został wpięty i automatycznie dopasowuje do niego swoje parametry działania. Jest także zabezpieczony przez przypadkowym, odwrotnym podłączeniem przewodów o co przecież nietrudno, jeśli panują warunki polowe, brakuje światła, a kierowca i jego rodzina są lekko zestresowani.

Dobierz booster do pojemności silnika

W gamie NOCO boostery dobiera się w prosty sposób – do pojemności silnika. Poszczególne modele gamy spełniają wymagania silników benzynowych/wysokoprężnych o pojemnościach odpowiednio do 6.5/4.0; 7.0/4.5; 8.5/6.5 oraz 10.0/8.0 litra. Oczywiście możliwe jest także bardziej szczegółowe dopasowanie parametrów – na podstawie natężenia prądu rozruchowego. W przypadku NOCO popularne zakresy to 1250A, 1750A, 2500A i 4250A.

Duży zapas mocy i szybkie ładowanie

Boostery NOCO są wyposażone w akumulatory litowo-jonowe. Dzięki nim łączą dużą pojemność z niewielkimi gabarytami. W praktyce większa pojemność oznacza więcej możliwych prób rozruchu. Urządzenia NOCO nadają się do karawaningu, ponieważ wyposażono je w funkcję override. Oznacza to, że zadziałają nawet w przypadku bardzo głębokiego rozładowania akumulatora, a zatem wtedy, kiedy inne boostery „widząc anomalie w układzie” nie podejmują pracy. Ze względów bezpieczeństwa funkcja override jest wybierana ręcznie (dla ochrony obwodu elektrycznego pojazdu).

 

Boostery NOCO potrzebują około godziny do pełnego naładowania (w przypadku topowych modeli ten czas może być nieco dłuższy). Można je doładowywać również podczas jazdy samochodem przez gniazdo zapalniczki, tak aby były zawsze gotowe, kiedy zajdzie potrzeba.

Solidna budowa, funkcje dodatkowe

Boostery NOCO wykonano bardzo solidnie, a to duża zaleta podczas ich przewożenia. Dla przykładu – seria X spełnia również ponadprzeciętne wymagania i jest wyposażona w specjalne obudowy odporne na zabrudzenia, zalanie i uszkodzenia mechaniczne.

 

Większość współczesnych boosterów służy jednocześnie jako powerbanki, niektóre mają także inne funkcje, takie jak np. latarka, które mogą przydać się w podróży. Jeśli jest to dla kogoś istotne, powinien zwrócić uwagę na to czy odpowiada mu np. rozkład i liczba oraz rodzaj gniazd. Boostery mogą oczywiście współpracować z rozdzielaczami i przejściówkami.

Dla NOCO bezpieczeństwo użytkowania jest priorytetowe. Nasze rozwiązania maksymalnie redukują zagrożenia wynikające z nieprawidłowego użytkowania. To może okazać się kluczowe podczas sytuacji awaryjnych w czasie wakacyjnych podróży – mówi Sławomir Gosławski z NOCO.

 

Źródło: NOCO

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).