VW ID.3 z tylnymi hamulcami TMD Friction | MOTOFAKTOR

Na tylnej osi elektrycznego Volkswagena ID.3 zamontowano hamulce szczękowo-bębnowe, do których okładziny dostarcza TMD Friction.

W porównaniu z hamulcami tarczowymi układ bębnowy jest w dużej mierze układem zamkniętym, co oznacza znacząco mniejszą ilość pyłu hamulcowego uwalnianego bezpośrednio do atmosfery. Poza tym produkty cierne dostarczane przez TMD Friction spełniają najnowsze normy środowiskowe pod względem zawartości miedzi.

 

Ochrona środowiska to jedno, a skuteczność hamulców to drugie. Chociaż układ hamulca tarczowego w połączeniu z napędem elektrycznym może być mocniejszy, jego skuteczność hamowania w większości wykorzystuje rekuperację, co oznacza, że tak wysoka sprawność nie jest już potrzebna.

 

Gdy wymagana jest pełna siła hamowania prawdziwą zaletą okazuje się konstrukcja VW ID.3. Podobnie jak jego poprzednik, VW Beetle, wykorzystuje napęd na tylną oś. Oznacza to większe obciążenie tylnej osi, przez co przenosi więcej siły hamowania na drogę. Okładziny hamulcowe TMD zostały skonstruowane specjalnie pod kątem takiego układu napędu i zapewniają odpowiedni poziom skuteczności i komfortu hamowania.

Zasadniczo okładziny hamulcowe nie przegrzewają się w wyniku pojedynczych manewrów hamowania, a bardziej w wyniku długotrwałego obciążenia, przykładowo podczas górskiego zjazdu lub ciągłego powtarzalnego hamowania. Jednak dodatkowe wsparcie rekuperacyjne energii w pojazdach elektrycznych znacząco ogranicza obciążenia termiczne powstające podczas takiego rodzaju hamowania. Vincenzo Di Caro Senior Manager Floty Pojazdów Testowych firmy TMD Friction

 

Źródło: TMD Friction

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).