Vredestein ma w ofercie opony całoroczne do EV | MOTOFAKTOR

Na rynek weszła opona Vredestein Quatrac Pro EV, pierwszy europejski model opony całorocznej opracowany specjalnie do aut elektrycznych i hybrydowych.

 

  • Vredestein Quatrac Pro EV to pierwsza w Europie całoroczna opona do pojazdów elektrycznych
  • Sztywniejsza konstrukcja i asymetryczny bieżnik przystosowane są do cięższych pojazdów elektrycznych
  • Opór toczenia jest o 15% niższy niż w najlepszych oponach marki Vredestein zaprojektowanych dla pojazdów tradycyjnych, co zwiększa zasięg pojazdów elektrycznych
  • Opona zapewnia wysoką stabilność podczas pokonywania zakrętów i o 6% lepsze właściwości jezdne
  • Pierwsza opona całoroczna, która uzyskała certyfikat „wysokiego obciążenia” (High Load — HL; wariant 255/40 R 20), co podkreśla jej dostosowanie do dużych samochodów elektrycznych i SUV-ów
  • Opona ma zapewniać doskonałe właściwości jezdne w każdych warunkach pogodowych: o 4% lepsze hamowanie na suchych nawierzchniach oraz niezawodność jazdy na lodzie i śniegu, którą potwierdza certyfikowany symbol 3PMSF (płatek śniegu na tle trzech szczytów górskich)
  • Zwiększony o 5% komfort jazdy dzięki lżejszej konstrukcji i „strefie elastycznej”
    w obszarze ścianki bocznej
  • Znacznie cichsza praca dzięki stopniowanej wysokości bieżnika, którą zoptymalizowano za pomocą sztucznej inteligencji
  • Opona będzie dostępna w sprzedaży od grudnia br., a pełna gama w rozmiarach od 17 do 20 cali pojawi się na rynku do lata 2023 r.
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

W porównaniu z dotychczasową ofertą opon całorocznych marki Vredestein, opona Vredestein Quatrac Pro EV zapewnia wysokie właściwości jezdne, stabilność i znacznie mniejszy opór toczenia, a także cichszą i bardziej komfortową jazdę. Cechuje ją również lżejsza konstrukcja i mniejszy wpływ na środowisko w procesie produkcji.

 

Ten nowy produkt najwyższej klasy ma być dostępny u sprzedawców detalicznych i dystrybutorów opon od następnego miesiąca, początkowo w siedmiu rozmiarach dla kół o obręczach 18- i 19-calowych a od przyszłego roku w 12 dodatkowych rozmiarach — włączając opcje 17- i 20-calowe.

Niski opór toczenia

Opona Vredestein Quatrac Pro EV
Opona Vredestein Quatrac Pro EV

Szeroko zakrojone prace badawczo-rozwojowe nad oponą miały na celu zwiększanie przez nią ogólnej wydajności pojazdu i zmaksymalizowanie jego zasięgu. Opór toczenia jest o 15% niższy niż w przypadku najlepszej opony całorocznej marki Vredestein, dzięki starannie zoptymalizowanej mieszance polimerów czwartej generacji i „inteligentnej” krzemionce użytej w bieżniku, poduszce obręczy i osnowie. Wydajność pojazdu jest również zwiększana dzięki konstrukcji opony, która charakteryzuje się mniejszą masą, cieńszymi ścianami bocznymi, niższym wierzchołkiem ściany bocznej oraz lżejszymi materiałami opasania i kordu.

Właściwości jezdne i stabilność opony są charakterystyczne dla wysokowydajnych opon do pojazdów elektrycznych

Kompleksowy i globalny program badawczo-rozwojowy potwierdził wysoką stabilność nowej opony podczas pokonywania zakrętów oraz poprawione o 6% właściwości jezdne w porównaniu z jej całorocznym odpowiednikami do pojazdów spalinowych – jest to idealne rozwiązanie przy zwiększonym momencie obrotowym i większej masie pojazdu, którymi charakteryzują się nowoczesne pojazdy elektryczne. Właściwości jezdne Quatrac Pro EV zostały udoskonalone dzięki nowej asymetrycznej budowie bieżnika, sztywniejszym klockom bieżnika i solidnej konstrukcji.

 

Bieżnik w oponie Vredestein Quatrac Pro EV
Bieżnik w oponie Vredestein Quatrac Pro EV

Wprowadzono kilka rozwiązań konstrukcyjnych, które mają na celu dostosowanie opony do większej masy pojazdów elektrycznych oraz wynikających z tego zwiększonych obciążeń podczas pokonywania zakrętów i przyspieszania. Przykładem może być zewnętrzna krawędź nowej opony, która jest szersza niż wewnętrzna, aby przeciwdziałać odkształceniom poprzecznym, a także zewnętrzne powierzchnie boczne głównych rowków wzdłużnych, które są znacznie bardziej odporne na odkształcenia podczas pokonywania zakrętów, gdy zwiększają się siły oddziałujące na oponę.

 

Dzięki swojemu dostosowaniu do pojazdów o większej masie Quatrac Pro EV stała się pierwszą oponą całoroczną, która uzyskała oznaczenie HL wskazujące jej gotowość do „wysokiego obciążenia” (wariant 255/40 R 20). Potwierdza to, że opona może przenosić o 10% więcej masy niż wzmocniona opona „Extra Load” (XL) przy takim samym ciśnieniu.

Certyfikowane możliwości całoroczne

Nowa opona do pojazdów elektrycznych oznaczona jest na ściance bocznej symbolem 3PMSF (płatek śniegu na tle trzech szczytów górskich), który potwierdza jej wysokie osiągi w każdych warunkach pogodowych i niezawodność w warunkach zimowych. Nacięcia są głębsze niż zwykle w przypadku opon całorocznych, aby umożliwić kontrolowany ruch klocków bieżnika, który zwiększa przyczepność i trakcję na śniegu przez cały okres eksploatacji.

 

Wysoka zawartość krzemionki w bieżniku, w połączeniu ze sztywniejszym blokami i połączonymi „mostkami” na krawędziach, ma zapewniać odpowiednio wysokie parametry hamowania na mokrych i suchych nawierzchniach — pomiary wskazały, że te ostatnie są o 4% lepsze niż w porównywalnych całorocznych oponach marki Vredestein.

Niski poziom hałasu, wysokie właściwości jezdne

Oprócz testów w naturalnych warunkach drogowych na różnych nawierzchniach zespół Apollo Tyres wykorzystał symulację komputerową i modelowanie akustyczne oparte na sztucznej inteligencji, aby wyposażyć Quatrac Pro EV w powtarzalny wzór klocków bieżnika o zróżnicowanej wysokości, które generują mniej hałasu przy różnych prędkościach. W wyniku tych działań zredukowano hałas zewnętrzny o 1 dB w porównaniu z oponą całoroczną marki Vredestein przeznaczoną do pojazdów innych niż elektryczne.

 

Ponadto nowa opona zwiększa o 5% komfort jazdy dzięki lżejszej konstrukcji i „strefie elastycznej” na ściance bocznej, która ma zapewniać wysoki stopień sprężystości koniecznej na nawierzchniach o niskiej jakości.

Konstrukcja opony korzystniejsza dla środowiska naturalnego

Podczas projektowania opony Vredestein Quatrac Pro EV dział badań i rozwoju firmy Apollo Tyres uwzględnił zarówno wymaganą energię, jak i ślad węglowy całego procesu produkcji. W porównaniu ze zwykłymi oponami całorocznymi Quatrac Pro EV ma o 17% mniejszy wpływ na środowisko (mierzony jako współczynnik ocieplenia globalnego CO2), przyczyniając się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia produktu.

 

Opony Quatrac Pro EV są produkowane w dwóch europejskich zakładach firmy Apollo Tyres: w Enschede w Holandii oraz Gyöngyöshalász na Węgrzech.

Pionierzy w segmencie opon całorocznych

Vredestein to marka opon premium stworzona w roku 1909, która przoduje na rynku opon całorocznych od początku jego funkcjonowania w latach 90. Firma Apollo Tyres nieustannie czerpie ze swojej wiedzy na temat opon zimowych i letnich, aby produkować nagradzane modele całoroczne, które zachowują wysokie osiągi niezależnie od warunków.

 

Quatrac Pro EV to dla nas strategiczny produkt z trzech kluczowych powodów — wyjaśnia Daniele Lorenzetti, dyrektor ds. technologii w firmie Apollo Tyres – Po pierwsze kierowcy coraz częściej przestawiają się na mobilność elektryczną, a producenci samochodów i klienci poszukują opon zaprojektowanych z myślą o specyficznych cechach oraz dynamicznych właściwościach pojazdów elektrycznych. Ponadto opony całoroczne to najszybciej rozwijający się segment, dlatego warto kontynuować dywersyfikację produktów marki Vredestein przeznaczonych do użytku przez cały rok. Wreszcie, żadna inna firma nie może pochwalić się porównywalnym doświadczeniem w produkcji opon całorocznych, które dorównywałoby marce Vredestein – był to segment, w którym byliśmy pionierami i to naturalne, że po raz kolejny przejmujemy prowadzenie, produkując pierwszą w Europie całoroczną oponę do pojazdów elektrycznych.

 

Źródło: Apollo Tyres

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).