Volvo i Northvolt współtworzą akumulatory EV | MOTOFAKTOR

Volvo i Northvolt współtworzą akumulatory EV

Volvo Car Group i Notrhvolt, stworzą spółkę joint venture, która opracuje i wyprodukuje nowoczesne baterie do EV marek Volvo i Polestar.

Jako pierwszy krok do joint venture, w którym udział stron wynosi 50/50, Volvo Car Group i Northvolt zamierzają założyć centrum badawczo-rozwojowe w Szwecji, które ruszy w 2022 roku.

 

Firmy chcą połączyć swoje doświadczenia do opracowania najnowocześniejszych ogniw akumulatorowych do aut Volvo i Polestar. W ramach planowanego wspólnie przedsięwzięcia powstać ma nowa duża fabryka w Europie o potencjalnej wydajności do 50 GWh rocznie. Produkcja ma ruszyć w 2026 roku.

 

Równolegle Volvo Car Group planuje pozyskiwać 15 GWh ogniw akumulatorowych rocznie z istniejącej fabryki akumulatorów Northvolt Ett w Skellefteå w Szwecji, począwszy od 2024 roku.

 

Oprócz wcześniej ogłoszonych umów na dostawę baterii, partnerstwo z Northvolt ma zabezpieczyć zapotrzebowanie europejskich fabryk Volvo na baterie, które zgodnie z ambitnymi planami elektryfikacji marki, mają znacząco rosnąć. Przypomnijmy, że Volvo Car Group chce, by w 2025 roku samochody elektryczne (BEV) stanowiły połowę globalnej sprzedaży, a pięć lat później – już 100%.

 

Obecnie produkcja akumulatorów do elektrycznych samochodów Volvo Car Group stanowi dużą część całkowitej emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia samochodu. Współpracując z Northvolt, liderem w dziedzinie zrównoważonej produkcji akumulatorów, i produkując akumulatory w pobliżu swoich zakładów produkcyjnych w Europie, Volvo Car Group może zmniejszyć ślad środowiskowy związany z pozyskiwaniem i produkcją akumulatorów do swoich przyszłych samochodów.

Współpraca z Northvolt zapewni nam dostawę wysokiej jakości, zrównoważonych ogniw akumulatorowych, które wspomogą naszą transformację w producenta samochodów o napędzie wyłącznie elektrycznym. Wesprze także nasze wewnętrzne możliwości rozwoju.

prezes Volvo Car Group - Håkan Samuelsson

 

Nowa gigafabryka, która ma być zasilana w 100% czystą energią, ma zatrudniać około 3000 osób. Lokalizacja nowego zakładu nie została jeszcze ustalona. Pierwszy samochód wyposażony w ogniwa akumulatorowe opracowany w ramach joint venture ma być elektrycznym następcą najlepiej sprzedającego się modelu Volvo Cars – czyli XC60.

Volvo Cars i Polestar są liderami branży w kwestii transformacji na elektryfikację, a także idealnymi towarzyszami czekającej nas tranformacji, w trakcie której planujemy opracować i wyprodukować najbardziej zrównoważone ogniwa bateryjne na świecie. Jesteśmy dumni, że staniemy się ich wyłącznym partnerem w produkcji ogniw bateryjnych w Europie.

współzałożyciel i CEO Northvolt - Peter Carlsson

 

Dla Polestara to dalszy impuls pobudzający jego wzrost sprzedaży w Europie i podkreśla zaangażowanie firmy w projekt Polestar 0, w ramach którego planuje stworzyć pojazd prawdziwie neutralny dla klimatu do 2030 roku.

Własny rozwój nowej generacji technologii ogniw bateryjnych, wspólnie z Northvolt, pozwoli nam zaprojektować baterie dostosowane do kierowców Volvo i Polestar. Produkując własne ogniwa do naszych samochodów elektrycznych możemy skupić się na zaspokajaniu potrzeb klientów Volvo i Polestsar, zapewniając im zasięg i krótki czas ładowania.

szef działu technologicznego w Volvo Cars - Henrik Green

Współpraca z Northvolt jest ważnym krokiem, wspierającym nasze dążenie do pełnej elektryfikacji do 2030 roku. Baterie to jedne z najważniejszych części w pełni elektrycznego samochodu, a połączenie sił z Northvolt zapewni nam wydajny i ekonomiczny łańcuch dostaw wysokiej jakości akumulatorów, wytwarzanych w Europie zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

kierownik działu operacji przemysłowych i jakości - Javier Varela

 

Volvo Cars ma ujawnić więcej szczegółów dotyczących planów i terminów przyszłych technologii na Volvo Cars Tech Moment, które odbędzie się 30 czerwca.

 

Współpraca partnerska i projekt joint venture podlega ostatecznym negocjacjom i uzgodnieniom między stronami, łącznie z ostatecznym zatwierdzeniem przez zarządy obu firm.

 

Źródło: Volvo

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).