Volkswagen szykuje się do pobicia rekordu dla EV na Nordschleife

person Adrian Januszkiewicz 29/01/2019

Romain Dumas za kierownicą Volkswagena ID.R będzie miał za zadanie pobicie rekordu toru dla auta elektrycznego na północnej pętli Nürburgringu.

ID. R to sportowy ambasador całej gamy pojazdów elektrycznych, które Volkswagen zamierza wprowadzać na rynek od 2020 roku. Dotychczasowe osiągnięcia tego samochodu i zespołu Volkswagen Motorsport świadczą o ogromnym potencjale, jaki napęd elektryczny może zagwarantować w przyszłości także użytkownikom zwykłych aut elektrycznych.

Po rekordowym przejeździe na Pikes Peak nadszedł czas na próbę pobicia rekordu dla samochodu elektrycznego na północnej pętli toru Nürburgring. To kolejne duże wyzwanie dla ID. R. Rekord okrążenia na Nordschleife to wielkie wyróżnienie dla każdego pojazdu – czy to samochodu wyścigowego, czy produkcyjnego. Sven Smeets dyrektor Volkswagen Motorsport
Zmodernizowany ID. R szykowany jest do bicia rekordu północnej pętli toru Nürburgring

Ostatnie ulepszenia ID. R, aby przygotować go do niezwykle trudnej i unikalnej charakterystyki Nordschleife

ID. R, który jest w trakcie przygotowań do rekordowej próby na torze Nürburgring, napędzają dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 500 kW (680 KM). Wraz z kierowcą samochód waży mniej niż 1100 kilogramów.

Przede wszystkim zmienimy aerodynamikę ID. R, aby poradzić sobie ze specyficznymi warunkami na Nordschleife, które różnią się znacznie od tych na Pikes Peak. François-Xavier Demaison dyrektor techniczny Volkswagen Motorsport

 

W przeciwieństwie do amerykańskiego klasyka na Pikes Peak, który rozpoczynał się na wysokości 2 862 m n.p.m. i kończył na 4 302 m n. p. m., Nordschleife wije się przez region Eifel na wysokości od 320 do 617 metrów n. p. m. Niemiecki tor jest wyjątkowy nie tylko dzięki swojej malowniczej trasie, ale także dzięki – między innymi –długiej prostej Döttinger Höhe.

W ramach przygotowań do próby bicia rekordu, wiosną poddamy ID. R programowi rozwoju i intensywnym testom na różnych torach wyścigowych. François-Xavier Demaison

 

Próba pobicia rekordu jest planowana na lato tego roku.

Ekspert od Nordschleife – Romain Dumas ponownie za kierownicą ID. R podczas próby bicia rekordu

Utalentowany Romain Dumas ponownie zasiądzie za kierownicą ID. R podczas próby bicia rekordu. Francuz wygrał wyścig Pikes Peak International Hill Climb w elektrycznym Volkswagenie w czerwcu 2018 r. Z czasem 7 minut i 57.148 sekundy, stał się pierwszym kierowcą w ponad 100-letniej historii tego kultowego wyścigu, który pokonał trasę w czasie poniżej ośmiu minut. Francuz ma na swoim koncie także cztery zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu właśnie na torze Nürburgring.

Sama myśl o jeździe ID. R na Nordschleife wystarcza, by wywołać u mnie gęsią skórkę. Znam ten tor bardzo dobrze, ale przejazd ID. R będzie zupełnie innym wyzwaniem, chociażby dzięki ekstremalnym przyspieszeniom i możliwości bardzo szybkiego pokonywania zakrętów. Nie mogę doczekać się pierwszych testów. Pobicie aktualnego rekordu na pewno nie będzie "spacerkiem po parku". Romain Dumas

 

Obecny rekord dla samochodów elektrycznych wynosi 6 minut i 45.90 sekund i został ustanowiony podczas przejazdu, którego średnia prędkość wyniosła prawie 185 km/h. Od 2017 roku należy on do Brytyjczyka – Petera Dumbreck’a, który zasiadał za kierownicą prototypu NIO EP9.

Były mistrz świata F1 – Jackie Stewart – autorem nazwy "Zielone piekło"

Nordschleife – stosunkowo wąska trasa o długości 20.832 km z 75 zakrętami, a także licznymi wzniesieniami i zjazdami przez lasy Eifel – została otwarta w 1927 roku. Tor ten jest jedyny w swoim rodzaju i do dziś służy jako doskonałe „laboratorium” testowe dla przemysłu samochodowego. Były mistrz świata Formuły 1 – Jackie Stewart – po jednym z wyścigów z określił tę trasę “Zielonym Piekłem”. Kultowy tor wielokrotnie był poddawany modyfikacjom, ale od 1978 roku nie jest już gospodarzem wyścigów Formuły 1. Obecnie północna pętla –Nordschleife – wraz z nowoczesnym torem Grand Prix jest znana przede wszystkim jako miejsce słynnego 24-godzinnego wyścigu. Zawody na torze w górach Eifel ma również seria FIA World Touring Car Cup (WTCR). W obydwu tych zawodach Volkswagena reprezentuje Golf GTI TCR.

 

Źródło: Volkswagen

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl