Volkswagen Motorsport skupia się na napędach elektrycznych | MOTOFAKTOR

Volkswagen Motorsport skupia się na napędach elektrycznych

Strategia Volkswagen Motorsport zakłada wykorzystanie wyłącznie napędu elektrycznego.

Rolę pioniera nowych technologii również w przyszłości będzie odgrywał elektryczny sportowy ID.R, który ustanawiał już rekordy na Pikes Peak (USA), Nürburgringu (D), w Goodwood (GB) oraz na Górze Tianmen (CN). Na bazie platformy MEB, która posłuży do produkcji wielu seryjnych modeli z napędem elektrycznym, Volkswagen stworzy także nowe sportowe auta z rodziny ID.

Tworząc ID.R Volkswagen wkroczył w nową epokę, rekordy ustanawiane przez ten samochód pokazały światu jak wielkie możliwości mają pojazdy z napędem elektrycznym. Teraz nadszedł czas, żeby postawić kolejny krok w kierunku przyszłości – również w dziedzinie sportu samochodowego Volkswagen opowiada się konsekwentnie za napędem elektrycznym i rozstaje z silnikami spalinowymi jako jednostkami montowanymi w wyczynowych autach fabrycznych. Obok ID.R jako pioniera nowych technologii w przyszłości drugim filarem działu sportowego Volkswagena będzie platforma MEB.

Członek Zarządu Marki Volkswagen Samochody Osobowe odpowiedzialny za dział rozwoju technicznego - dr Frank Welsch

Elektromobilność ma w sobie ogromny potencjał do rozwoju, a sport samochodowy może być dla niego ważnym bodźcem. Po pierwsze jest to rodzaj laboratorium na kołach służącego do rozwoju seryjnych aut, które pojawią się w przyszłości, po drugie to wiarygodny kanał komunikacyjny, dzięki któremu można przekonać ludzi do zalet napędu elektrycznego. Dlatego jeszcze mocniej skoncentrujemy się na napędzie elektrycznym zwiększając swoje możliwości w tym zakresie dzięki wykorzystaniu platformy MEB. Główny nacisk kładziemy na innowacyjne technologie, które znajdą zastosowanie w samochodach przyszłości.

dyrektor Volkswagen Motorsport - Sven Smeets

 

W dalszej perspektywie elektryfikacji zostaną poddane również samochody sportowe oferowane przez Volkswagen Motorsport prywatnym zespołom. Najpierw zostanie dokonana ocena poszczególnych dyscyplin, platform i typów samochodów. W 2019 roku końca dobiegnie produkcja Golfa GTI TCR przeznaczonego do startów na torach wyścigowych, następca bazujący na Golfie nowej generacji nie będzie oferowany. Jednak serwis oraz zaopatrzenie w części zamienne zostaną zapewnione jeszcze przez długi czas.

 

Polo GTI R5 będzie produkowany nadal i pozostanie stałym elementem oferty Volkswagen Motorsport skierowanej do prywatnych zespołów sportowych. Obsługa klienta i zaopatrzenie w części zamienne będą prowadzone z Hanoweru. Ale Polo GTI R5 nie będzie już startowało w zawodach sportowych w ramach zespołu fabrycznego.

 

Źródło: Volkswagen

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).