Valeo 16.12.2018

Volkswagen mocno skupiony na technologii przyszłości

person Adrian Januszkiewicz 8/12/2018

Koncern z Wolfsburga nie zwalnia tempa we wprowadzaniu kolejnych innowacji do swoich pojazdów.

Podobnie jak telefony komórkowe, współczesny samochód znacząco różni się od swoich poprzedników i ich pierwotnego przeznaczenia. Kiedyś były one jednocześnie prostą i przełomową maszyną, która miała służyć do transportu. Dziś, z komputerem pokładowym w środku pojazdu albo możliwością odpalenia silnika z pozycji smartfona – przemysł samochodowy w połączeniu z najnowszą technologią wrzuca „piąty bieg”.

Poza automatyzacją

Jedno z pierwszych skojarzeń na myśl o przyszłości? Samochody autonomiczne. Te, które same zatankują, bezpiecznie będą przemieszczać się po ulicach, podwiozą w celu odebrania zakupów, albo umożliwią wygodny i niewymagający koncentracji na drodze powrót z pracy do domu.

 

Dla Volkswagena automatyzacja to tylko jedna z części układanki. Niemiecki producent widzi przyszłość samochodów daleko poza zwykłym czterokołowym pojazdem i kierowcą na przednim fotelu. Celem Volkswagena jest to, by samochody stały się integralną częścią życia każdego, kto korzysta na co dzień z technologii.

 

Kilka miesięcy temu firma ujawniła swoje plany dotyczące Volkswagen Automotive Cloud – platformy, która zapewni obsługę samochodów zarówno z wnętrza, jak i na zewnątrz maszyny.

Microsoft Azure napędem dla samochodów przyszłości

Volkswagen Automotive Cloud to usługa obsługiwana przez chmurę Microsoft Azure oraz platformę IoT Edge, która pozwoli kierowcom bez wysiłku kontrolować ich życie zawodowe i osobiste. Otwierając drzwi samochodu, każdy z nas będzie mógł kontynuować słuchanie muzyki, która jeszcze przed chwilą brzmiała w domowym salonie. Biznesowe spotkanie na Skype nie będzie już musiało odbywać się w biurze, ale będzie je można poprowadzić z kanapy auta. Słowem, samochód zamieni się w prywatne centrum dowodzenia, rozrywki i pracy, w którym technologia zdejmie ręce z kierownicy i odpowiedzialność z głowy każdego kierowcy.

Chmura pozwoli nam znacznie szybciej zmieniać się i dostosowywać do potrzeb rynku i konsumentów. Volkswagen Automotive Cloud będzie torować drogę w kierunku zupełnie innego modelu biznesowego. Chmura otworzy drzwi do takich możliwości, które dziś nawet jeszcze nie istnieją. Heiko Huettel szef Connected Car w Volkswagen AG

Samochody jako usługa: przyszłość pojazdów, którymi można się dzielić

Dla firmy Volkswagen przyszłość połączonych pojazdów wykracza poza automatyzację, a nawet wsparcie cyfrowe. Samochody będą oferowane jako usługa na żądanie (on demand), zamawiane przy użyciu smartfona czy też innego podłączonego do sieci urządzenia. Pojazdy będą wykorzystywane w dowolnym celu, zgodnie z życzeniem kierowcy, zanim zostaną udostępnione kolejnym użytkownikom.

Naszym celem jest umożliwienie naszym klientom dzielenia się wszystkimi pojazdami marki Volkswagen w każdy możliwy sposób. Heiko Huettel

Rola (i integralność) danych

W celu wykorzystania pełnego potencjału użyteczności technologii niezbędne są do tego odpowiednie dane. Ich rola rośnie z każdym rokiem. Bez danych, udogodnienia w stylu cyfrowych asystentów czy innych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji byłyby po prostu niemożliwe. Firma Volkswagen chce dbać o kwestie prywatności i bezpieczeństwa danych swoich klientów. Przykładem programu, zapewniającego integralność danych, może być Microsoft Shared Innovation Initiative.

Brak rozwoju technologii bez odpowiedniej kultury organizacyjnej

Przeprowadziliśmy wiele burzliwych rozmów i zażartych dyskusji na temat propozycji, które przedstawili nam dostawcy usług chmurowych. Zdecydowaliśmy się na wybór rozwiązania i firmy, której przyświeca idea transformacji organizacyjnej i kulturowej. Nie szukaliśmy jedynie partnera technologicznego a kultury, która jest w przypadku Microsoftu naprawdę interesująca. Heiko Huettel

 

W ramach współpracy z Volkswagenem, Microsoft stworzy w pobliżu swojej centrali w Redmond nowe „biuro rozwoju chmury samochodowej”. Microsoft zapewni Volkswagenowi praktyczne wsparcie, w tym pomoc w procesie rekrutacji, zarządzaniu zasobami ludzkimi i usługami konsultingowymi. W nowym biurze docelowo ma pracować około 300 inżynierów.

 

Dodatkowo, programiści i inżynierowie Volkswagena będą mogli korzystać z wiedzy Microsoftu w zakresie chmury w całej organizacji. Dzięki współpracy uzyskają możliwość zdobycia cennego doświadczenia.

 

Źródło: Microsoft

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl