VARTA, wiodąca marka akumulatorów produkowanych przez firmę Clarios w regionie EMEA, zaprezentowała nowości w swojej ofercie produktowej. O szczegółach rozmawiamy z Adamem Potępą, Key Account Managerem w firmie Clarios Poland, właściciela marki VARTA.
Jedna z nowości wprowadzonych przez markę VARTA to nowa identyfikacja wizualna która pozwala od razu rozpoznać technologię, poziom wydajności oraz przeznaczenie akumulatora.
„Do naszego portfolio wprowadziliśmy kilka nowości, ale także formalne zmiany dotyczące oznaczania kolorystycznego akumulatorów. Zdecydowaliśmy się na dopasowanie naszej oferty do obecnych wymagań zarówno pojazdów osobowych, jak i użytkowych, do dynamicznie rozwijającego się rynku pod kątem hybrydyzacji i elektryfikacji. Zastosowaliśmy unikatową kolorystykę, która w bardzo łatwy sposób pozwala mechanikom, jak i też osobom, które zajmują się magazynowaniem, czy sprzedażą akumulatorów, w łatwy sposób wychwycić konkretną technologię dostosowania do danego typu pojazdu” – wyjaśnia Adam Potępa, Key Account Manager w firmie Clarios Poland, właściciela marki VARTA.
Nowa identyfikacja wizualna oparta jest na przejrzystym, intuicyjnym kodowaniu kolorystycznym:
Akumulator AGM (Absorbent Glass Mat – złota etykieta) jest przeznaczony do zastosowań o wysokim zapotrzebowaniu energetycznym: do zaawansowanych systemów start-stop, do odbiorników energii w pojazdach elektrycznych i hybrydowych, do nowoczesnych pojazdów użytkowych.
Akumulator EFB (Enhanced Flooded Battery – srebrna etykieta) idealny dla podstawowych systemów start stop i pojazdów użytkowych z podstawowymi funkcjami hotelowymi.
Akumulator SLI (Starting. Lighting. Ignition – niebieska etykieta) zapewnia niezawodną moc rozruchową do konwencjonalnych pojazdów i z podstawowymi wymaganiami energetycznymi.
Kolejną nowością marki VARTA są akumulatory litowo-jonowe (pomarańczowa etykieta). „Technologia litowo-jonowa została wprowadzana do segmentu akumulatorów dedykowanych do rekreacji, czyli do łodzi i kamperów. Wprowadziliśmy również nowe referencje w segmencie akumulatorów w technologii AGM oraz technologii EFB. W pojazdach użytkowych rozbudowaliśmy naszą linię AGM. Segment osobowy rozbudowaliśmy o nowe akumulatory, głównie w linii EFB i AGM” – mówi Adam Potępa.
VARTA wprowadziła nowe akumulatory EFB H9 i AGM H3, które oferują wyższą wydajność energetyczną, dłuższy cykl życia i zoptymalizowaną wydajność dla nowoczesnych pojazdów. Do zastosowań wymagających dużej wytrzymałości seria VARTA ProMotive została wzbogacona o akumulator EFB A-Type, specjalnie zaprojektowany do obsługi nowoczesnych systemów niskonapięciowych w dzisiejszych pojazdach użytkowych. Zgodnie z tym samym podejściem projektowym nowy akumulator AGM B-Type jeszcze bardziej zoptymalizuje wydajność, a jego wprowadzenie na rynek planowane jest na jesień 2025 r.
Poza nowym portfolio VARTA oferuje szeroki wachlarz usług m. in. ulepszoną wyszukiwarkę akumulatorów – szybkie dopasowanie odpowiedniego typu akumulatora do konkretnego pojazdu, Program Testowania Akumulatorów – bezpłatne materiały, które pomogą w sprawdzaniu kondycji akumulatora w pojazdach klientów, VARTA Partner Portal gwarantujący dostęp do materiałów szkoleniowych, kursów e-learningowych oraz najnowszych informacji z rynku.
VARTA była jednym z Partnerów relacji Motofaktor.pl z XIV Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników – relację można przeczytać TUTAJ
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google: