VAG i SEAT z nowym centrum e-mobilności w Hiszpanii | MOTOFAKTOR

VAG i SEAT z nowym centrum e-mobilności w Hiszpanii

Grupa VAG ogłosiła dołączenie do hiszpańskiego programu rządowego PERTE i w jego ramach zbuduje swoją trzecią fabrykę akumulatorów.

Szczegóły wspólnych planów Grupy Volkswagen i przedsiębiorstwa SEAT S.A. przedstawiono podczas Dnia Strategii Nowego Samochodu, zakreślającej działania firm do 2030 roku. Koncern i hiszpańska marka wyraziły gotowość współpracy z rządem Hiszpanii, by uczynić ten kraj wiodące centrum e-mobilności.

Hiszpania mogłaby się stać strategicznym filarem elektryfikacji całego koncernu. Zakładamy możliwość zapewnienia całego łańcucha wartości technologii e-mobilnej: montażu samochodów elektrycznych, produkcji ich elementów oraz budowy nowej fabryki akumulatorów. W zależności od ogólnych ram oraz pomocy publicznej już od 2025 roku samochody z segmentu Small BEV mogłyby mieć napis Made in Spain.

CEO Grupy Volkswagen - Herbert Diess

40 gigawatogodzin mocy

Fabryka akumulatorów w Hiszpanii byłaby trzecią, po zakładach w Szwecji i Niemczech. W całej Europie koncern planuje rozmieszczenie sześciu gigafabryk umożliwiających sprawną elektryfikację branży motoryzacyjnej.

Lokalizacja nowej fabryki pozwoliłaby na bezpieczną dostawę akumulatorów do planowanej linii produkcyjnej samochodów elektrycznych w Hiszpanii. Podobnie jak w przypadku działających już zakładów w Salzgitter i Skellefteå zależy nam realizacji inwestycji z partnerem strategicznym. Gdy budowa dobiegłaby końca, pod koniec obecnej dekady, zakłady miałyby łączną moc 40 gigawatogodzin.

Prezes Zarządu Volkswagen Group Components - Thomas Schmall

Elektryczny samochód SEAT-a

Działania wpisują się w plan Future: Fast Forward ogłoszony przez SEAT S.A. w marcu 2021 roku. Hiszpańska marka zakłada przewodzenie procesowi elektryfikacji branży motoryzacyjnej w Hiszpanii oraz rozpoczęcie produkcji miejskiego samochodu elektrycznego w 2025 roku. Podstawowym założeniem projektu jest uczynienie nowego modelu dostępnym dla możliwie jak najszerszej grupy odbiorców. Umożliwić ma to zakładana cena pojazdu rzędu 20-25 000 euro.

Chcemy działań wspólnie z rządem Hiszpanii, by uczynić ten kraj europejskim hubem elektryfikacji. Oznacza to między innymi przystosowanie zakładów w Martorell do produkcji wyłącznie samochodów elektrycznych. Półwysep Iberyjski ma do odegrania kluczową rolę, by transport w Europie stał się neutralny klimatycznie do 2050 roku. Jesteśmy gotowi, by zmienić hiszpański rynek i przyczynić się do dekarbonizacji tej części Europy.

CEO SEAT S.A. - Wayne Griffiths

 

Źródło: SEAT

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).