Usterka kompresora po wymianie skraplacza | MOTOFAKTOR

Usterka kompresora po wymianie skraplacza

Denso odnotowało wzrost zgłoszeń gwarancyjnych dotyczących awarii sprężarek po wymianie oryginalnego skraplacza na nieoryginalny. Co jest przyczyną usterki?

Najczęściej okazuje się, że topnik, który jest stosowany w procesie produkcji zamienników skraplaczy, przedostaje się do rurek skraplacza i wchodzi w reakcję chemiczną z barwnikiem UV i olejem.

 

To częsta usterka, która może wystąpić we wszystkich sprężarkach klimatyzacji o zmiennej pojemności skokowej. Jej przyczyną jest topnik, stosowany głównie podczas lutowania aluminium przy produkcji skraplacza.

 

Z powodu niskiej jakości procesu produkcyjnego zamienników skraplaczy, podczas lutowania topnik przedostaje się do rurek skraplacza. Gdy warsztat instaluje taki skraplacz, topnik wewnątrz rurek skraplacza styka się z barwnikiem UV. Podczas działania układu klimatyzacji, topnik i barwnik UV zaczynają się mieszać, co wywołuje reakcję chemiczną z olejem.

 

W wyniku tej reakcji olej zmienia się w galaretowatą, lepką substancję. Zaraz po naprawie układ klimatyzacji działa prawidło. Problem pojawia się jednak, gdy silnik zostaje wyłączony, a układ klimatyzacji ostygnie. Podczas stygnięcia lepki olej powoduje przyklejenie się tłoków do cylindrów. Koło pasowe sprężarki będzie nadal się obracać, ale tarcza ślizgowa wraz z tłokami pozostanie w pozycji minimalnej wydajności, a tym samym nie zapewni chłodzenia na wymaganym poziomie. Moment obrotowy uszkodzonego kompresora jest wyższy i sprawia wrażenie „sklejonego” podczas obracania koła pasowego sprężarki po raz pierwszy (wartość: 2,9 nm lub mniej).

Skutki reakcji chemicznej

1. Olej PAG przekształca się w galaretowatą, lepką substancję
2. Tłoki są sklejone z cylindrami przy minimalnej pojemości skokowej
3. Nie można przesunąć ich siłą
4. Tłoki mogą być wysunięte z cylindrów wyłącznie po zastosowaniu rozpuszczalnika na bazie alkoholu
5. Znacząca korozja po jednym dniu użytkowania

Różne typy oferowanych przez Denso skraplaczy zapewniają optymalny wybór dla każdego zastosowania. Odporna na korozję aluminiowa konstrukcja poprawia niezawodność i pozwala uniknąć kosztownych wycieków czynnika, podczas gdy unikalny projekt użebrowania zapewnia wyższy transfer ciepła i maksymalne skraplanie czynnika chłodniczego. Rdzenie wymiennika ciepła są specjalnie zaprojektowane, dzięki czemu układ klimatyzacji działa z maksymalną wydajnością przy minimalnej konserwacji, zapewniając lata bezawaryjnej eksploatacji.

 

Więcej informacji na temat części do układów klimatyzacji Denso i ich zastosowań można znaleźć w katalogu marki, w katalogu TecDoc lub u przedstawiciela Denso.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).