Ursus: wzrost wartości sprzedaży w Q1 2016 | MOTOFAKTOR

Ursus: wzrost wartości sprzedaży w Q1 2016

person Joanna Piszcz 17/05/2016

Największy polski producent ciągników odnotował ponad 10-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w kraju i zapowiada wprowadzenie na rynek nowych produktów.

W Q1 2016 Ursus odnotował skonsolidowane przychody na poziomie 74,36 mln zł – to spadek o 6,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oraz ponad 10-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży na rynku krajowym. Zysk netto producenta wzrósł o 4,1 proc. do poziomu 4,65 mln zł. Wartość sprzedaży eksportowej w Q1 2016 spadła o 15,6 proc.

Weszliśmy w nowy rok z dobrym portfelem zleceń i perspektywą kolejnych projektów. Wyniki pierwszego kwartału 2016 potwierdziły skuteczność w realizacji strategii i właściwe kierunki rozwoju. Sprzedaż w kraju - po rozbudowie oferty i wprowadzeniu nowych flagowych produktów - rośnie zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Realizowane w ubiegłym roku kontrakty zagraniczne umocniły pozycję spółki na rynku afrykańskim, czego efektem są kolejne projekty w toku. Karol Zarajczyk prezes Ursus S.A.

 

Sprzedaż krajowa w omawianym okresie wyniosła 31,3 mln zł, natomiast sprzedaż eksportowa osiągnęła poziom 43,05 mln zł, czyli o 15,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. To efekt czasowego spowolnienia sprzedaży zagranicznej w związku z harmonogramem realizacji umów w Afryce.

 

Wzrost przychodów ze sprzedaży krajowej spowodowany jest głównie zwiększeniem popytu na produkty spółki w kraju i w efekcie wzrostem przychodów ze sprzedaży ciągników w Dywizji w Lublinie (o 43 proc. z 18,7 mln zł do 26,7 mln zł). Spółka odnotowała również wzrost udziału rejestracji ciągników Ursus w ogólnej liczbie rejestracji z 3,5 proc. w 2015 roku do 6,0 proc. w Q1 2016 (dane CEPiK) – do końca kwietnia 2016 udział ciągników Ursus wyniósł 6,5 proc.

 

Na przychody ze sprzedaży krajowej w głównej mierze wpływają tempo realizacji wniosków oraz dopłaty w ramach unijnych programów.

W naszej ocenie uruchomienie dopłat w ramach nowej perspektywy na lata 2014-2020 powinno rozpocząć się w pierwszym półroczu tego roku, co będzie miało istotny wpływ na wyniki spółki w całym 2016 r. Liczymy na to, że sprzedaż ciągników w kolejnych okresach będzie wzrastać, zwiększając udział ciągników Ursus w całym rynku sprzedaży. Karol Zarajczyk

 

W Q1 2016 Grupa Ursus osiągnęła zysk brutto ze sprzedaży w wysokości 14,7 mln zł, czyli o 7 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Zwiększenie przychodów ze sprzedaży ciągników w kraju jest efektem konsekwentnej pracy nad odbudową pełnej oferty ciągników przeznaczonych do sektora rolniczego, komunalnego i leśnego. W Q2 2016 r. spółka zamierza wprowadzić kolejny model ciągnika o mocy 150 KM w dwóch wersjach silnikowych oraz wzbogacić swoją ofertę produktową o ciągniki z zakresu mocy 50-60 KM o wersję bez kabiny typu „ROPS”. Oferta ciągników spółki jest uzupełniana o wysokiej klasy maszyny rolnicze i komunalne. W Q1 2016 r. spółka wprowadziła na polski rynek nowy model prasy walcowo-łańcuchowej rolującej bele z docinaczem (model Z-597).

 

Spółka aktywnie działa również w zakresie handlu zagranicznego i pozyskiwania nowych odbiorców. Strategia Ursus S.A. zakłada odbudowę kontaktów i relacji z partnerami handlowymi, a także pozyskanie nowych odbiorców. Istotnym partnerem są firmy działające na rynkach skandynawskich i wschodnich oraz w takich krajach jak Czechy, Słowacja, Węgry, Holandia, Słowenia i Chorwacja, gdzie eksportowane są wyroby z pełnej oferty Ursusa.

 

Spółka podejmuje także działania zmierzające do odbudowy pozycji marki Ursus na rynkach pozaeuropejskich. Do 31 marca 2016 r. producent zrealizował wszystkie wysyłki w ramach umowy z etiopską spółką ESC. W marcu Ursus poinformował o podpisaniu aneksu do umowy na dodatkową partię sprzętu obejmującą 27 ciągników, 54 przyczepy do transportu trzciny cukrowej oraz części zamienne, o łącznej wartości 5,02 mln dolarów. Producent podpisał także umowę ze spółką The National Service Corporation Sole (SUMA JKT) w Tanzanii na sprzedaż 2 400 ciągników rolniczych, oprzyrządowania i części zamiennych (wartość umowy to 55,0 mln dolarów).

 

Źródło: Ursus

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).