Ursus: nagrodzony tytułem Innowatora tygodnika 'Wprost'

person Joanna Piszcz 8/10/2015

Spółkę uznano za jeden z podmiotów najdynamiczniej rozwijających się w sektorze nowoczesnych technologii.

Ursus został nagrodzony przez tygodnik “Wprost”” tytułem Innowatora 2015 w sektorze przemysłu. Spółka posiada własne centrum B+R, gdzie prowadzi prace nad rozbudową oferty produktowej opartej na innowacyjnych rozwiązaniach, m.in. konstrukcją układu transmisji do ciągników “Vigus”.

Nagroda Innowatora "Wprost" to dla nas powód do dumy. Kiedy w 2011 r. zdecydowaliśmy się przejąć upadłe polskie zakłady Ursus i zainwestować w odbudowę marki z ponad 120-letnią tradycją, nieliczni wierzyli w powodzenie tej misji. Dziś Ursus to polska marka budowana w oparciu o innowacyjne rozwiązania, która z sukcesem zwiększa swoje udziały na rynku polskim oraz zagranicznym. Karol Zarajczyk Prezes Zarządu Ursus S.A.

 

Prezes Zarajczyk podkreślił, że spółka przykłada ogromną wagę do rozwoju w obszarze nowoczesnych technologii.

Rozwój potencjału spółki w oparciu o innowacyjne rozwiązania jest jednym z naszych priorytetów. Posiadamy największe w branży centrum badań i rozwoju Ursus R&D w Lublinie, gdzie współpracujemy z inżynierami z Politechniki Lubelskiej oraz Wojskowej Akademii Technicznej. Tworzymy tam nowe innowacyjne produkty, wykorzystując polską myśl technologiczną. Karol Zarajczyk

 

Innowatory “Wprost” to nagroda przyznawana od 2011 r. Jej celem jest promowanie innowacyjności. W latach 2011-2013 nagrody były przyznawane na podstawie “Listy 500 najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw” opracowywanej przez zespół Instytutu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Obecnie, tak jak w roku poprzednim, podstawą do wyróżnienia jest badanie Innovation Research 2015, realizowane samodzielnie przez tygodnik “Wprost”.

 

Ursus rozbudowuje i unowocześnia swoje zaplecze produkcyjne w kraju oraz inwestuje w badania i rozwój. Od 2010 r. firma posiada własny ośrodek badawczo-rozwojowy Ursus R&D w Lublinie, który współpracuje z czołowymi uczelniami w kraju: rodzimą Politechniką Lubelską i Wojskową Akademią Techniczną. W 2013 r. firma podpisała umowę z PARP na dofinansowanie projektu budowy nowoczesnego laboratorium Ursus R&D w Lublinie, którego celem jest zwiększenie innowacyjności procesów produkcyjnych i wzrost konkurencyjności oferty. W 2014 r. spółka zmodernizowała halę produkcyjną zakładów w Lublinie, która w bieżącym roku zostanie wyposażona w nowoczesny sprzęt badawczo-rozwojowy.

 

W ośrodku badawczo-rozwojowym Ursus R&D w Lublinie prowadzone są prace nad rozbudową oferty produktowej spółki, m.in. rozwojem i wytworzeniem tzw. transmisji – najważniejszego układu mechanicznego każdego ciągnika, od którego trwałości i efektywnego funkcjonowania zależą możliwości wykorzystania maszyny rolniczej. Spółka otrzymała dofinansowanie do tego projektu od NCBiR w wysokości 11,3 mln zł (koszt projektu to 28,3 mln zł). Efektem całości będzie produkcja i sprzedaż innowacyjnej transmisji wykorzystanej zarówno przy budowie własnych ciągników rolniczych o wysokich mocach, jak i sprzedaż tego układu do innych światowych producentów. Dzięki takiemu rozwiązaniu Ursus, jako jedyna polska firma, trafi do elitarnego grona producentów transmisji do ciągników rolniczych i umocni pozycję konkurencyjną na rynku polskim i zagranicznym.

 

Efektem prac ośrodka w Lublinie jest także wyprodukowanie pierwszego autobusu elektrycznego o nazwie Ursus Ekovolt, który jest elementem rozwoju firmy w segmencie transportu miejskiego. Autobus wyróżniają innowacyjne rozwiązania techniczne. Jest on zasilany bateriami litowo-jonowymi o łącznej pojemności 120 kWh i wyposażony w 4 pakiety wymiennych baterii do użycia przez 6 lat. Baterie są wymienialne i umieszczone po bokach pojazdu. Autobus na jednym naładowaniu może przejechać ok. 200 km. Pierwszym użytkownikiem pojazdu jest miasto Lublin. Spółka zamierza sprzedawać takie pojazdy w kraju i za granicą.

 

W 2014 r. Ursus przeznaczył na rozbudowę zaplecza produkcyjnego oraz rozwój oferty produktowej niemal 17 mln zł, zaś w 2015 r. zaplanowano wyasygnować na ten cel 29,4 mln zł.

 

Źródło: Ursus

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.