„Płyn hamulcowy DOT 5.1 Ultimate jest przeznaczony dla kierowców, którzy nie uznają kompromisów i wybierają tylko to, co najlepsze. Dzięki zaawansowanej recepturze możemy zapewnić niezawodne bezpieczeństwo i najwyższą wydajność, nawet w przypadku cięższych pojazdów lub jazdy z dużą prędkością. Jednocześnie kompatybilność z samochodami elektrycznymi sprawia, że Textar jest dobrze przygotowany na technologie przyszłości” – mówi Stephan Giesecke, menedżer ds. samochodów osobowych w TMD Friction.
Płyn hamulcowy DOT 5.1 Ultimate charakteryzuje się bardzo wysoką temperaturą wrzenia na sucho wynoszącą co najmniej 260°C oraz temperaturą wrzenia na mokro wynoszącą 180°C lub więcej. Ma niewielką przewodność elektryczną, co ogranicza korozję galwaniczną, i zapewnia doskonałe właściwości smarne. Dzięki niskiej lepkości, nawet w niższych temperaturach, spełnia normy ISO 4925 klasy 6 i klasy 7. Ponadto spełnia i przewyższa niemal wszystkie specyfikacje, w tym DOT 5.1 i DOT 4LV.
Płyn hamulcowy DOT 5.1 Ultimate sprawdza się różnych zastosowaniach, w tym w pojazdach elektrycznych i hybrydowych, które zazwyczaj mają większą masę, oraz samochodach o wysokich osiągach, które wymagają szybkiego czasu reakcji. Jest przeznaczony również do pojazdów wyposażonych w systemy ADAS (zaawansowane systemy wspomagania kierowcy), ponieważ jego niska lepkość zapewnia precyzyjne przenoszenie działania elektroniki na hamulce. Płyn DOT 5.1 Ultimate może być stosowany zarówno do aut osobowych, jak i lekkich pojazdów użytkowych.
„Średnia waga samochodów rośnie wraz z pojawieniem się na drogach coraz większej liczby pojazdów elektrycznych i SUV-ów, które są ciężkie i mają dużą moc. Nasz płyn hamulcowy DOT 5.1 Ultimate doskonale nadaje się do pracy w takich wymagających warunkach. Kierowcy mogą mieć pewność, że spełni ich oczekiwania, zwłaszcza w kluczowych momentach” – wyjaśnia Stephan Giesecke.
Źródło: TMD Friction