Układ napędowy Mercedesa-AMG ONE nagrodzony przez RAC | MOTOFAKTOR

Układ napędowy Mercedesa-AMG ONE nagrodzony przez RAC

person Adrian Januszkiewicz 12/11/2022

Montowany w Mercedesie-AMG ONE zespół napędowy E PERFORMANCE otrzymał Trofeum Dewara od brytyjskiego automobilklubu Royal Automobile Club (RAC).

 

Napęd Mercedesa-AMG ONE wywodzący się z Formuły 1 składa się m.in. z jednostki 1.6 V6 turbo, chłodzonego cieczą akumulatora, czterech silników elektrycznych oraz energoelektroniki i generuje moc systemową 782 kW (1063 KM). W ten sposób Royal Automobile Club docenił pomyślny rozwój oraz wdrożenie jednostki Formuły 1 w dopuszczonym do ruchu hipersamochodzie AMG. Jury najwyższej klasy ekspertów przyznaje Trofeum Dewara od 1957 r., w uznaniu dla wybitnych osiągnięć technicznych w sektorze motoryzacyjnym.

 

Mercedes-AMG ONE to nasz najbardziej ambitny projekt w historii: zbudowaliśmy hipersamochód, który jako pierwszy, niemal jeden do jednego, wyprowadza hybrydową technikę Formuły 1™ z toru wyścigowego na drogę. Zespoły Mercedes-AMG w Affalterbach oraz Mercedes-AMG High Performance Powertrains w Brixworth są zachwycone otrzymaniem Trofeum Dewara, bo wspólnie dokonały czegoś wspaniałego. Komisja ekspertów doceniła również ich ścisłą współpracę, dzięki której AMG ONE mógł w ogóle powstać. Dotyczy to zarówno rozwoju, jak i produkcji. Wszyscy zaangażowani w ten projekt mogą być z siebie dumni – powiedział Jochen Hermann, dyrektor techniczny Mercedes-AMG GmbH i członek rady nadzorczej Mercedes-AMG High Performance Powertrains.

Napęd Mercedesa-AMG ONE wywodzący się z Formuły 1 składa się m.in. z jednostki 1.6 V6 turbo, chłodzonego cieczą akumulatora, czterech silników elektrycznych oraz energoelektroniki i generuje moc systemową 782 kW (1063 KM).

Otrzymanie Trofeum Dewara od Royal Automobile Club to ogromny zaszczyt dla wszystkich zaangażowanych w rozwój i produkcję Mercedesa-AMG ONE. Ochrona DNA jednostki Formuły 1™ oraz homologacja drogowa stanowiły ogromne wyzwanie, ale podjęliśmy rękawicę i byliśmy świadkami świetnej współpracy całej ekipy, a także pełnego wsparcia ze strony Mercedes-AMG i Mercedes-Benz. Jesteśmy niezmiernie podekscytowani i dumni, że udało nam się to urzeczywistnić – powiedział Adam Allsopp, dyrektor ds. zaawansowanych technologii w Mercedes-AMG High Performance Powertrains.

 

To już trzeci raz, gdy Mercedes-Benz otrzymał Trofeum Dewara. Wcześniej nagrodzono go w 2009 r., za układ odzyskiwania energii kinetycznej F1, oraz w 2014 r., za hybrydowy układ napędowy PU106A, z którym ekipa zwyciężyła w Mistrzostwach Świata.

 

Mercedes-AMG HPP produkuje kompletny hybrydowy napęd do Mercedesa-AMG ONE w zakładzie w Brixworth. Składa się on m.in. z 1,6-litrowego turbodoładowanego silnika V6, wysokonapięciowego akumulatora, czterech jednostek elektrycznych oraz energoelektroniki. Zanim elementy napędu zostaną dostarczone do Coventry w celu zamontowania w samochodzie, są poddawane szczegółowej kontroli na stanowiskach testowych Brixworth, aby upewnić się, że dokładnie spełniają specyfikacje w zakresie osiągów. Testy są przeprowadzane przy użyciu takich samych procedur jak w przypadku jednostek Formuły 1 Mercedesa.

Mercedes-AMG HPP produkuje kompletny hybrydowy napęd do Mercedesa-AMG ONE w zakładzie w Brixworth.

AMG ONE fascynuje nie tylko hybrydowym napędem E PERFORMANCE ze świata Formuły 1, ale także innymi rozwiązaniami technicznymi z motorsportu. Ich lista obejmuje monokok i nadwozie wykonane z włókna węglowego, współnośny zespół silnika i przekładni, aktywną aerodynamikę oraz zawieszenie typu push-rod. Dzięki swojej zaawansowanej technice Mercedes-AMG ONE w pewnych obszarach oferuje nawet więcej niż bolid F1. Ma w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ z hybrydowo napędzaną tylną osią i elektrycznie napędzaną osią przednią z wektorowaniem momentu obrotowego, a do tego może poruszać się wyłącznie siłami prądu. Opony do niego zaprojektował Michelin.

 

Źródło: Daimler

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).