Udane półrocze dla Helli | MOTOFAKTOR

Udane półrocze dla Helli

Mimo niekorzystnych warunków rynkowych Hella w H1 roku podatkowego 2020/2021 odnotowała skorygowany spadek sprzedaży tylko o 2,5%.

Na wyniki Helli w podsumowanym półroczu podatkowym duże znaczenie miał jego II kwartał. Po lekkim ożywieniu na rynku skorygowana skonsolidowana sprzedaż wzrosła w tym okresie o 4,7% w porównaniu z rokiem poprzednim.

 

Ze względu na lepszy rozwój sprzedaży i trwającą ścisłą dyscyplinę kosztową, skorygowany EBIT wzrósł do 269 mln euro w pierwszych sześciu miesiącach (rok poprzedni: 253 mln euro). Skorygowana marża EBIT wynosi zatem 8,7% (rok wcześniej: 7,8%). Pod względem zysków drugi kwartał był szczególnie mocny z marżą 12,1% (Rok wcześniej: 8,3%). Na tle rezerw w wysokości 169 mln euro utworzonych w pierwszym kwartale na program mający na celu zwiększenie konkurencyjności w długim okresie, raportowany EBIT wyniósł 94 mln euro w połowie roku obrotowego (rok poprzedni: 230 mln euro), co odpowiada raportowanej marży EBIT na poziomie 3,0% (rok wcześniej: 7,0%). W selektywnym drugim kwartale raportowana marża EBIT wyniosła 11,9% (Rok wcześniej: 6,8%).

Nawet jeśli warunki prowadzenia działalności gospodarczej są nadal trudne, zwłaszcza z powodu pandemii Covid-19, otoczenie rynkowe nieco się poprawiło w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Dało nam to dodatkowy wiatr w żagle. Dobry rozwój naszej działalności po raz kolejny podkreśla, że ​​obraliśmy właściwy kurs na przyszłość. Obecnie korzystamy nie tylko z naszych aktualnych i konsekwentnych środków zarządzania kosztami, ale także z naszego strategicznego pozycjonowania zgodnie z głównymi trendami rynkowymi, takimi jak elektromobilność, autonomiczna jazda i cyfrowe oświetlenie.

dyrektor generalny Hella - dr Rolf Breidenbach

Aftermarket widzi znacznie lepszą rentowność

Sprzedaż segmentu Aftermarket spadła o 3,1% do 241 milionów euro w pierwszej połowie roku podatkowego (rok wcześniej: 249 milionów euro). Wynikało to w szczególności ze słabszej działalności na niezależnym rynku części zamiennych z powodu koronawirusa. Jednak w drugim kwartale również zaczęło pojawiać się ożywienie na rynku. Ponadto odnotowano pozytywny rozwój w branży wyposażenia warsztatów w wyniku rosnącej aktywności inwestycyjnej niezależnych warsztatów. Efekty asortymentu produktów i skuteczne zarządzanie kosztami doprowadziły do ​​znaczącej poprawy rentowności segmentu w półroczu. Na przykład EBIT wzrósł do 29 mln euro (rok wcześniej: 25 mln euro), co odpowiada marży EBIT na poziomie 11,9% (rok ubiegły: 10,0%).

Prognozy na cały rok budżetowy 2020/2021 zostały już podniesione w grudniu pomimo utrzymującej się niepewności na rynku

Mając na uwadze dotychczasowe wyniki biznesowe, które przewyższały oczekiwania z początku roku obrotowego oraz aktualne perspektywy branży, Hella podniosła już perspektywę Spółki na bieżący rok podatkowy 2020/2021 (1 czerwca 2020 do 31 maja 2021) w dniu 7 grudnia 2020 r. Spółka przewiduje obecnie sprzedaż skorygowaną w przedziale od około 6,1 mld EUR do 6,6 mld EUR (poprzednio: 5,6 mld EUR do 6,1 mld EUR) oraz skorygowaną marżę EBIT w zakresie z około 6,0% do 8,0% (poprzednio: 4,0% do 6,0%).

 

Do tej kwoty należy dodać dochód w wysokości około 100 milionów euro (przed opodatkowaniem), który jest oczekiwany ze sprzedaży oprogramowania do kamer na rzecz firmy Volkswagen Car.Software Org zainicjowanej we wrześniu. Perspektywa Spółki opiera się na założeniu, że nie będzie żadnego istotnego wpływu na działalność Helli w wyniku ewentualnych zamknięć zakładów przez przedłużające się lockdowny COVID-19. Ponadto dodatkowo wzrosło ryzyko związane z potencjalnymi wąskimi gardłami w globalnych łańcuchach dostaw, zwłaszcza w odniesieniu do dostępności komponentów elektronicznych.

Chociaż na razie patrzymy w przyszłość z nieco większym optymizmem, nie powinno to odwracać uwagi od wielkiej niepewności i wyzwań, które wciąż panują na rynkach. Na przykład pełny wpływ pandemii koronawirusa jest daleki od przewidywalności. Coraz częściej identyfikujemy również zagrożenia wynikające z potencjalnych wąskich gardeł w globalnych łańcuchach dostaw materiałów. Ponadto w branży stale rośnie presja konkurencyjna i kosztowa. Tym ważniejsze jest, abyśmy konsekwentnie realizowali rozpoczęty już długoterminowy program mający na celu zwiększenie konkurencyjności i wykorzystanie go jako podstawy do zabezpieczenia naszej pozycji jako jednego z wiodących światowych dostawców dla branży motoryzacyjnej w dalekiej przyszłości.

- dr Rolf Breidenbach

 

Źródło: Hella

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).