Tymi hybrydami można ciągnąć przyczepę | MOTOFAKTOR

Gama hybryd Toyoty przystosowanych do ciągnięcia przyczepy jest bardzo różnorodna. Zalicza się do niej zarówno miejski hatchback Yaris i kompaktowa Corolla we wszystkich trzech odmianach nadwozia, jak i crossover Toyota C-HR oraz średniej wielkości SUV RAV4.

 

Warto wspomnieć, że już w styczniu dołączy do niej zupełna nowość na europejskim rynku – duży hybrydowy SUV Highlander. Modele te, choć tak różne, łączy modułowa architektura TNGA, która zwiększa sztywność nadwozia o około 60% w porównaniu z platformami poprzedniej generacji, obniża środek ciężkości i znacząco poprawia właściwości jezdne oraz stabilność w zakrętach.

 

Drugi wspólny tych modeli element to napęd hybrydowy 4. generacji, również opracowany w architekturze TNGA, który jest znacznie bardziej kompaktowy i wydajny od poprzednika. Dzięki temu nowe generacje hybryd Toyoty są jednocześnie dynamiczniejsze, bardziej oszczędne i mogą dłużej korzystać wyłącznie z silnika elektrycznego, i to przy wyższych prędkościach.

Nowy Yaris Hybrid – przyczepa o masie do 450 kg

Nowy Yaris Hybrid o mocy 116 KM może pociągnąć przyczepę ważącą do 450 kg, przy masie własnej samochodu około 1100 kg i długości zaledwie 3940 mm. Yaris udowadnia, że jeśli ktoś na co dzień porusza się głównie po mieście, a na wakacje jeździ raz czy kilka razy w roku, ten zwinny miejski model w zupełności wystarczy na jego potrzeby. Yaris może pociągnąć zgrabną przyczepkę bagażową lub niewielką łódź. Bagażnik nowego miejskiego hatchbacka Toyoty mieści 286 l i w wersji hybrydowej jest taki sam jak w benzynowej.

Toyota Yaris Hybrid

Corolla Hybrid – przyczepa o masie do 750 kg

Hybrydowa Corolla jest dostępna z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru – o mocy 122 KM lub 184 KM. Auto jest w stanie pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie do 750 kg lub do 450 kg bez hamulca. To sprawia, że można podczepić do kompaktowej Toyoty zarówno przyczepę bagażową czy do przewozu łodzi, jak i niewielką kampingową.

 

W bagażniku Corolla oferuje, w zależności od wersji nadwozia, 361 l w hatchbacku, 471 l w sedanie i 596 l w TS Kombi. Tylna kanapa składa się w proporcji 60:40. Jeśli potrzeba jeszcze więcej miejsca, sedana można doposażyć w specjalnie do tego modelu opracowany bagażnik dachowy z boksem na narty.

 

Natomiast w wersji TS Kombi tylna kanapa składa się automatycznie po pociągnięciu dźwigni, tworząc płaską podłogę. Zmieści się tam nie tylko mnóstwo bagażu, ale także rower. Podłoga bagażnika jest dwustronna – z jednej strony pokryta jest wykładziną, a z drugiej żywicą. Można na niej także zamontować szyny. Co więcej, klapa bagażnika Corolli TS Kombi może się otwierać automatycznie przesunięciem stopy pod tylnym zderzakiem.

Toyota Corolla Hybrid

Toyota C-HR Hybrid – przyczepa o masie do 750 kg

Hybrydowy crossover C-HR jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy ważącej do 750 kg, zarówno z hamulcem, jak i bez. Możliwości auta pod tym względem są takie same bez względu na to, czy wybierzemy hybrydę o mocy 122 KM, czy większą, 184-konną, choć drugi wybór na pewno pozwoli nam podróżować dynamiczniej i szybciej startować spod świateł, nie rezygnując z niskiego spalania. W bagażniku C-HR mieści maksymalnie 377 l, ale przestrzeń tę można powiększyć, składając tylną kanapę w proporcjach 60:40. Klapa bagażnika może się podnosić elektrycznie i otwierać bezdotykowo.

Toyota C-HR

Toyota Prius – przyczepa o masie do 725 kg

Prius jest znany jako pierwszy seryjny samochód hybrydowy na świecie, ale tak się składa, że był także pierwszą hybrydą zdolną do ciągnięcia przyczepy. Możliwość ta pojawiła się w Priusie 4. generacji, który wszedł na rynek w 2015 roku. Prius jest wyposażony w demontowany hak holowniczy kompatybilny z wiązką przewodów, do którego można przymocować przyczepę o masie do 725 kg. Bagażnik tego średniej wielkości liftbacka mieści 502 l lub więcej po złożeniu tylnej kanapy.

Toyota Prius

RAV4 Hybrid – przyczepa o masie do 1650 kg

Hybrydowe RAV4 może się pochwalić nie tylko solidną konstrukcją SUV-a, dużymi gabarytami i mocnym napędem hybrydowym 2,5 l, ale także elektrycznym napędem na cztery koła AWD-i – to wszystko składa się na duże możliwości RAV4 jeśli chodzi o ciągnięcie drugiego pojazdu.

 

Przyczepa z hamulcami o masie do 800 kg może jechać za hybrydowym RAV4 z napędem na przód o mocy 218 KM. Napęd na wszystkie koła, który opiera się na dodatkowym silniku elektrycznym przy tylnej osi i zwiększa moc auta do 222 KM, pozwala pociągnąć przyczepę ważącą aż 1650 kg. Auto jest standardowo wyposażone w system stabilizacji toru przyczepy.

 

RAV4 mieści w bagażniku 580 l (do wysokości rolety), bez względu na rodzaj napędu. Przestrzeń tę można powiększyć do 1690 l, składając tylną kanapę. W tym modelu również może się znaleźć bezdotykowo otwierana tylna klapa, która jednak jest standardowo dezaktywowana przy montażu haka holowniczego. Podłoga bagażnika może być podwójna i dwustronna – tak jak w Corolli TS Kombi.

Toyota RAV4

Hybrydowy Highlander – przyczepa o masie do 2000 kg

Nowy flagowy SUV Toyoty o długości prawie 5 metrów zadebiutuje w Polsce w styczniu przyszłego roku. Ten ogromny samochód z napędem hybrydowym AWD-i w standardzie zapewni dużą przyjemność z jazdy po asfalcie i poza nim, stając się idealnym autem na wakacje.

 

Tym bardziej, że będzie można zaprząc do niego całkiem sporą i wygodną przyczepę kampingową o masie do 2 ton. Highlander również powstał na platformie TNGA i podobnie jak RAV4 wykorzystuje układ hybrydowy z silnikiem 2.5, lecz o mocy podwyższonej do 244 KM.

 

Highlander to samochód 7-osobowy, a bagażnik przy złożonym trzecim rzędzie siedzeń ma pojemność 658 l, zaś po rozłożeniu tylnych oparć mieści 241 l (w obu konfiguracjach pojemność liczona jest do wysokości rolety). Po złożeniu obu rzędów siedzeń z tyłu powstaje ogromny bagażnik z płaską podłogą o pojemności 1909 l do linii dachu. W tym modelu również będzie można zamówić bezdotykowo otwieraną klapę bagażnika.

Toyota Highlander

Źródło: Toyota

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).