Trzycylindrowe silniki Turbo PureTech będą produkowane w Polsce | MOTOFAKTOR

Trzycylindrowe silniki Turbo PureTech będą produkowane w Polsce

Trzycylindrowe silniki Turbo PureTech Grupy PSA trzykrotnie zdobywały tytuł Silnika Roku w plebiscycie International Engine of the Year.

Grupa PSA stopniowo zwiększa produkcję modeli marek Opel i Vauxhall opartych o jej platformy, układy napędowe i technologie. Wymusza to pewne zmiany w dotychczasowej działalności koncernu. Jedną z nich będzie zwiększenie produkcji 3-cylindrowych silników benzynowych Turbo PureTech. Dodatkowo, do już realizowanego podwojenia mocy produkcyjnych w porównaniu z 2016 r., w zakładach w Douvrin i Trémery we Francji, Grupa będzie produkować silniki PureTech także w Tychach i Szentgotthárd (Węgry), począwszy od 2019 r.

 

Tyski zakład już od jakiegoś czasu prowadzi przygotowania do uruchomienia produkcji silników w 2019 r. Zmodernizowano infrastrukturę zakładu, m.in. powiększono powierzchnię produkcyjną oraz całkowicie wymieniono maszyny i urządzenia. Trwają testy i prace instalacyjne, dzięki którym technologie produkcji i sterowania, wspierane zaawansowanymi systemami informatycznymi, w przyszłym roku mają być w pełni gotowe do uruchomienia produkcji silników PureTech.

Dzięki tej inwestycji zakład w Tychach znacznie wzmacnia swoją pozycję, stając się producentem doskonałych, nowoczesnych i wielokrotnie nagradzanych silników, stosowanych w szerokiej gamie pojazdów. Dzięki uruchomieniu produkcji w 2019 r. osiągniemy wysoką konkurencyjność zakładu i zapewnimy pracownikom stabilną przyszłość, co jest jednym z kluczowych aspektów naszej działalności.

dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland - Andrzej Korpak

 

Kolejną zmianą będzie zwiększenie produkcji skrzyń biegów od 2019 r., w tym także automatycznej skrzyni biegów na licencji, w zakładach w Valenciennes (Francja). Produkcja tej przekładni ma osiągnąć pełny potencjał do 2020 r. dzięki strategicznemu partnerstwu ustanowionemu z AISIN AW. Do tej pory te skrzynie były produkowane wyłącznie w Japonii i Chinach. Grupa zainwestuje również w produkcję dodatkowego wolumenu manualnych skrzyń biegów ML w fabryce Metz-Borny (Francja) i przekładni MB6 w zakładzie w Aspern (Austria), przede wszystkim na potrzeby swoich samochodów klasy wyższej i dostawczych, a także w celu zaspokojenia rosnących potrzeb związanych z produkcją samochodów marek Opel/Vauxhall.

 

Ostatnią ważną zmianą będzie przygotowanie zakładu Trémery (Francja) do produkcji silników elektrycznych, począwszy od 2019 r., przed przyspieszeniem, które nastąpi w 2021 r. dzięki spółce joint venture ustanowionej z Nidec. Celem tego działania jest wzmocnienie ofensywy silników elektrycznych tak, by do 2025 r. 100 proc. pojazdów Grupy było oferowanych z takimi jednostkami.

 

Źródło: ds-media, PAP

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).