Trzy rzeczy, które warto wiedzieć o akumulatorach | MOTOFAKTOR

Trzy rzeczy, które warto wiedzieć o akumulatorach

Eksperci marki Bosch wyjaśniają, na jakie trzy aspekty należy zwrócić szczególną uwagę podczas eksploatacji akumulatorów.

1. Profilaktyczna kontrola akumulatora

Aby przygotować się na zimowe mrozy, warto sprawdzić stan akumulatora testerem. Profilaktyka może ochronić kierowcę przed problemem z samochodem w mroźny poranek, gdy akumulator okaże się zbyt słaby, by uruchomić pojazd. W niskiej temperaturze procesy chemiczne zachodzące w akumulatorze są spowolnione. Jeśli jest on już częściowo zużyty, może zabraknąć w nim energii do rozruchu. Stąd test akumulatora warto uwzględnić podczas wizyty samochodu w warsztacie.

 

Przed wykonaniem testu akumulatora należy poczekać na ustabilizowanie się jego stanu, tj. pozostawić na ok. 2 godziny po naładowaniu. Dodatkowo warto również sprawdzić szczelność jego obudowy oraz stan biegunów i zamocowanie klem.

2. Co wyróżnia akumulator z wyższej półki?

Wiele osób staje przed dylematem, czym kierować się przy wyborze akumulatora i czy warto wybrać produkt z wyższej półki. Taki produkt oznacza większą moc przy zimowym rozruchu i dłuższą żywotność.

 

Produktami, które wyróżniają się wysoką sprawnością i wytrzymałością są akumulatory Bosch. Zastosowana w nich kratka PowerFrame wykonana jest w technologii wytłaczania, dzięki której – w porównaniu do konwencjonalnego akumulatora – możliwe jest uzyskanie większej liczby cykli ładowania i rozładowania, co przekłada się na łatwiejszy rozruch zimą.

3. Akumulator do samochodu z systemem Start/Stop

Już 2 na 3 nowe samochody sprzedawane w Polsce posiadają system Start/Stop. Obecność tego systemu wymaga większej liczby rozruchów, co powoduje, że rozładowania akumulatora są głębsze i częstsze.

 

Warto pamiętać, że obecność takiego systemu wiąże się z koniecznością stosowania specjalnego akumulatora. W zależności od typu pojazdu należy wybrać akumulator Bosch S5 AGM lub Bosch S4 EFB. Akumulator AGM z elektrolitem zaabsorbowanym w macie z włókna szklanego jest dedykowany do samochodów z odzyskiem energii hamowania, a EFB do pojazdów bez takiej funkcji.

 

Więcej informacji można znaleźć na stronie Bosch.

 

Artykuł sponsorowany przez firmę Bosch

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).