Toyota zaprezentowała koncept wodorowego sedana Mirai | MOTOFAKTOR

Toyota zaprezentowała koncept wodorowego sedana Mirai

Pierwszy pokaz prototypu nowej Toyoty Mirai odbył się na specjalnej wystawie na targach w Tokio 2019.

Premiera elektrycznego, zasilanego wodorem sedana Mirai w 2014 roku sprawiła, że Toyota stała się światowym liderem samochodów na wodorowe ogniwa paliwowe. Teraz koncern prowadzi prace nad nową generacją tego zaawansowanego technologicznie modelu, która wyniesie wodorową motoryzację na zupełnie nowy poziom. Pierwszy koncept sedana Mirai drugiej generacji pojawi się na specjalnej wystawie podczas Salonu Motoryzacyjnego w Tokio 2019.

Pięć lat wodorowej Toyoty Mirai

Mirai pierwszej generacji przyspieszył wzrost świadomości na świecie na temat technologii wodorowych oraz nowych możliwości, jakie one tworzą dla rozwoju czystego, zrównoważonego transportu. Samochód jest wyrafinowany technologicznie, a jednocześnie praktyczny – ma zasięg od 500 km, łatwo się go tankuje w kilka minut i nie emituje żadnych substancji oprócz wody. Do tej pory Toyota sprzedała 10 000 egzemplarzy Mirai, jednocześnie wspierając rozwój infrastruktury tankowania wodoru na kluczowych rynkach.

Toyota Mirai drugiej generacji

Na Salonie Samochodowym w Tokio 23 października 2019 roku Toyota ma zaprezentować nową jakość, którą wniesie druga generacja wodorowej Toyoty Mirai pod względem technologii, osiągów i designu.

 

Rynkowa premiera Toyoty Mirai drugiej generacji jest zaplanowana na 2020 rok, początkowo w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Europie. Ma to być nie tylko demonstracja nowej technologii bezemisyjnego napędu na ogniwa paliwowe, ale także dowód, że samochód z alternatywnym napędem może mieć jednocześnie atrakcyjny design i zapewniać bardzo dobre wrażenia z jazdy.

Wydajność to jedno z najważniejszych kryteriów oceny samochodu – w szczególności bezemisyjnego. Zasięg Toyoty Mirai drugiej generacji ma wzrosnąć w porównaniu z obecnym modelem o około 30%. Wynika to z udoskonaleń systemu ogniw paliwowych oraz zastosowania większych zbiorników wodoru.

Naszym celem było opracowanie samochodu, którym nasi klienci będą chcieli jeździć przy każdej okazji. Skupiliśmy się na budowie auta o atrakcyjnym, budzącym emocje wyglądzie i dynamicznym napędzie, którego osiągi zapewnią radość z jazdy. Chcę, żeby klienci wybierali Mirai nie tylko ze względu na technologię ogniw paliwowych, ale przede wszystkim dlatego, że chcą jeździć właśnie tym samochodem, który – tak się składa – ma wodorowy napęd. Kontynuujemy prace rozwojowe nad nowym modelem, koncentrując się na tym właśnie celu. Mamy nadzieję, że z nowym Mirai będziemy liderem wodorowej motoryzacji.

główny inżynier nowej Toyoty Mirai - Yoshikazu Tanaka

Stylowa i komfortowa limuzyna

Nowa stylistyka Toyoty Mirai wyraża się w obniżonych liniach bocznych, eleganckich proporcjach, opływowym, energicznym nadwoziu i 20-calowych obręczach kół, które łącznie tworzą mocny, wyróżniający się wygląd samochodu. Pierwszy prototyp zostanie zaprezentowany w specjalnie opracowanym niebieskim odcieniu, który nakładany jest wielowarstwowo, aby uzyskać wyjątkową głębię i połysk.

 

Wnętrze samochodu to nowoczesna przestrzeń o przejrzystej strukturze i ciepłej, komfortowej atmosferze, która w dużym stopniu ma decydować o tym, że Mirai to samochód, którym przyjemnie się podróżuje. Do najważniejszych elementów wyposażenia należy 12,3-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej i deska rozdzielcza sprawiająca wrażenie, że otacza kierowcę. Nowa platforma TNGA i inteligentny rozkład komponentów samochodu pozwoliły swobodnie wygospodarować miejsce dla pięciu pasażerów.

Architektura TNGA i nowy napęd

Większa swoboda w opracowaniu budzącego emocje designu to tylko jedna z wielu korzyści nowej, tylnonapędowej platformy Toyoty Mirai. Modułowa platforma została tak opracowana, by można było na niej zamontować różnego rodzaju napędy – w tym napęd na ogniwa paliwowe. Nowa architektura ma zapewniać Mirai większą sztywność nadwozia, która przekłada się na zwinność i szybsze reakcje na działania kierowcy. Nowy model ma też niżej położony środek ciężkości, który ma sprawiać, że auto będzie bardziej zwrotne i przyjemniej się prowadzić.

 

Efektywniejsza praca systemu ogniw paliwowych nie tylko pozwoliła zwiększyć zasięg auta na jednym tankowaniu, ale też przekłada się na bardziej płynne, linearne przyspieszenie, większą kulturę pracy napędu i jego bezpośrednie reakcje. Auto łatwiej się prowadzi na krętych drogach, a maksymalny moment obrotowy dostępny w pełnym zakresie prędkości zapewnia dynamikę i poczucie mocy w każdej sytuacji na drodze – zarówno w mieście, jak i na autostradzie.

 

Źródło: Toyota

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).