To jeszcze nie koniec kryzysu | MOTOFAKTOR

To jeszcze nie koniec kryzysu

Choć sprzedaż opon nie wzrasta, polscy przedstawiciele europejskich producentów opon nie narzekają i zapowiadają nowości na nadchodzący sezon zimowy.

Zdaniem naszych rozmówców, polski rynek nie wygląda źle na tle średniej europejskiej w pierwszym półroczu 2013. „Sprzedaż w Polsce pozostaje na minimalnym plusie, ale w innych krajach widać wyraźne spadki” – ocenia Dominik Kwaczyński, sales manager Poland w Nokian Tyres.  Tą opinię potwierdza też przedstawiciel firmy Pirelli Polska. „W Europie już piąty rok z rzędu spada sprzedaż nowych samochodów. Lepsze, choć nadal na minusie, są wyniki w Polsce, u nas spadek na tle Europy jest dużo mniejszy” – podkreśla Anna Borzęcka, trade & consumer marketing manager w Pirelli Polska.

 

Pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku pozytywnie oceniają przedstawiciele firmy Goodyear. „Sprzedaż była niższa niż przed rokiem, co było spowodowane było głównie wyższym stanem opon letnich z poprzedniego sezonu w magazynach naszych klientów. Dlatego kluczowe było przewidzenie wielkości rynku i zaplanowanie odpowiednich do niej działań, co niewątpliwie nam się udało” – mówi Radosław Bółkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu opon osobowych Goodyear Polska i Ukraina. Nie bez znaczenia była też nietypowo długa zima. „Odnotowaliśmy znaczne przesunięcie w czasie wiosennego sezonu wulkanizacyjnego. Ponadto mniejszą niż w ubiegłym roku popularność opon budżetowych rekompensuje rosnące zainteresowanie oponami z górnej półki” – podkreśla Marcin Jankowski, specjalista ds. komunikacji i marketingu Norauto Polska. „O ile cały rynek opon traci, o tyle segment opon premium do aut klasy wyższej stale utrzymuje tendencję wzrostową” – wskazuje jednak Anna Borzęcka z Pirelli Polska.

Tegoroczne nowości

Sukcesem okazały się tegoroczne nowości grupy Goodyear, zwłaszcza Goodyear EfficientGrip Performance oraz Dunlop Sport BluResponse, jak również starsze modele: Dębica Presto zaliczana do segmentu high performance, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 oraz Dunlop Sport Maxx RT. Wśród opon zimowych popularnością cieszył się model Goodyear UltraGrip 8 Performance przeznaczony do jazdy w trudnych warunkach. „Innowacyjne rozwiązania technologiczne zastosowane w tych modelach opon pozwalają na pewną jazdę i bardzo dobre kierowanie autem w każdych warunkach, co odczuwalnie docenili polscy kierowcy” – ocenia Radosław Bółkowski.

 

Z kolei firma Nokian przypuściła na polskim rynku prawdziwą ofensywę modelową. „Nigdy dotąd nie wprowadziliśmy tylu nowości naraz” – przyznaje Dominik Kwaczyński. Trzy nowe modele opon letnich fińskiego producenta to Nokian Line – przeznaczony do samochodów klasy średniej, Nokian zLine – odpowiedni do samochodów klasy wyższej (Ultra High Performance) oraz Nokian eLine, przeznaczona do aut klasy średniej. W przypadku tej ostatniej propozycji, użytkownik odczuje największe korzyści z jej zastosowania jeśli jego samochód ma napęd elektryczny bądź hybrydowy.

 

Mimo, że za oknem temperatury jeszcze przypominają o wakacjach, producenci opon już myślą o nadchodzącej zimie. Sezon wymiany opon to najważniejszy moment w roku, w którym trzeba walczyć o klienta. Także i tu „bronią” w walce konkurencyjnej są nowości. „Po raz pierwszy w historii wymieniliśmy całą gamę produktową opon do samochodów osobowych w tzw. grupie nordyckiej. Są nowe bieżniki opon Hakkapeliitta R2 i R2 SUV oraz Hakkapeliitta 8 i 8 SUV. Dodatkowo, wprowadziliśmy na rynek Europy Środkowej oponę WR SUV3, która jest następcą modelu WRG2 SUV. Jako producent opon z dalekiej północy posiadamy ogromną wiedzę i doświadczenie z tworzeniu opon zimowych, dlatego firma Nokian postrzegana jest jako ekspert w tej dziedzinie” – podsumowuje Dominik Kwaczyński.

 

Goodyear odpowie wprowadzeniem do sprzedaży nowego modelu Dunlop Winter Response 2, który po raz pierwszy został zaprezentowany podczas tegorocznego salonu Geneva Motor Show. Jest to opona przeznaczona do samochodów miejskich i kompaktowych, uzupełniając się z modelem SP Winter Sport 4D z segmentu high perfomance.

 

Pirelli wypuściło na rynek najnowszą generację swojej opony zimowej segmentu UHP – Winter Sottozero Serie III, która teraz dostępna jest także w wersji runflat. „W porównaniu do poprzedniej generacji, w najnowszej serii została powiększona powierzchnia styku opony z podłożem dla poprawy przyczepności. Zastosowana także została innowacyjną mieszkankę polimerów wzmacniających mechaniczne, termiczne i dynamiczne właściwości gumy, która poprawia zachowanie się opony na mokrych i oblodzonych powierzchniach” – tłumaczy Anna Borzęcka z Pirelli Polska.

 

Włoski producent nie zapomniał także o segmencie SUV, dla którego oferta zimowa została poszerzona o opony Scorpion Winter w 28 nowych rozmiarach. Wysokie parametry pracy tego modelu opony potwierdzają niezależne badania – Scorpion Winter zwyciężyły  w swojej klasie w testach TÜV SÜD.

 

Zdjęcie: Shutterstock.com

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).