To był tydzień! (8/2025) | MOTOFAKTOR

To był tydzień! (8/2025)

To był tydzień - najważniejsze wydarzenia w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej w dniach 17 - 23 lutego 2025 r.

W minionym tygodniu marka Leapmotor rozpoczęła przyjmowanie zamówień na polskim rynku. Pierwsze egzemplarze są już dostępne w salonach dealerskich marki.

Škoda ogłosiła cennik nowego Enyaqa. Podstawowa wersja dostępna jest od 189 900 zł.

Kaliskie Linie Autobusowe Sp. z o.o. zamówiły 16 elektrycznych autobusów Solaris Urbino 12 electric wraz z infrastrukturą ładowania z opcją rozszerzenia zakupu o 3 kolejne sztuki i 2 ładowarki.

Marka Textar ogłosiła, że w 2024 roku rozszerzyła swoje portfolio o 157 nowych produktów, w tym 39 premier rynkowych.

W 2025 roku Mobil Delvac obchodzi 100-lecie obecności na rynku.

Exide Technologies wprowadziło nowe etykiety do gam akumulatorów przeznaczonych do pojazdów osobowych,  uproszczające ich prawidłowy dobór.

Ministerstwo Infrastruktury podjęło intensywne prace nad reformą systemu badań technicznych pojazdów. To nie tylko konieczność wynikająca z dostosowania przepisów do unijnej dyrektywy, ale również odpowiedź na realia gospodarcze, które przez lata diametralnie się zmieniły.

Konsorcjum banków udzieliło Grupie Elemental finansowanie o łącznej wartości 252 mln euro oraz linii gwarancyjnej do kwoty 27 mln dolarów. Środki zostaną przeznaczone na refinansowanie oraz dalszy rozwój Grupy.

Firma TOMEX Brakes otrzymała dofinansowanie z Unii Europejskiej na realizację projektu „Opracowanie, wdrożenie i promocja na rynkach międzynarodowych innowacyjnych klocków hamulcowych TOMEX Brakes”.

W 2024 r. Grupa Umicore oiągnęła przychody w wysokości 3,5 miliarda euro. Znormalizowany zysk netto wyniósł 255 milionów euro.

Valeo oferuje szeroką gamę innowacyjnych rozwiązań w zakresie układów przeniesienia napędu do pojazdów azjatyckich.

Toyota zaprezentowała trzecią generację wodorowych ogniw paliwowych podczas H2 & FC EXPO, które odbyły się w Tokio w dniu 19 lutego br.

Samochody elektryczne w Polsce palą się rzadziej niż spalinowe – wynika z raportu PSNM przygotowanego we współpracy z Państwową Strażą Pożarną i F5A New Mobility Research and Consulting.

W najnowszym odcinku podcastu MOTOPUNKT Joanna Piszcz  rozmawia z Wojciechem Rowińskim – prezesem SCANIA Polska o wyzwaniach, jakie czekają polski rynek transportowy oraz rynek pojazdów ciężarowych w 2025 roku. Zapraszamy do wysłuchania – TUTAJ

 

Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:

belka Wiadomości Google